Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #109004:
Pričom zas napríklad kaštieľ v Rusovciach by bol aj komerčne zajimavý. Lenže namiesto toho, aby ho vláda konečne predala nejakému investorovi, tak čaká, kým sa rozpadne na prvočinitele.
Reakcia na: hoppusmark01 #109067:
pouzitie britskych zeleznic ako prikladu ma neprekvapuje, kedze je to ukazkovy pripad ako nespravne liberalizovat trh, stat tam zle nastavil podmienky pre prepravcov a nasledky sa dostavili, je to cele o nastaveni podmienok a regulacii, tak ako najnovsie EU reguluje medzinarodne hovory sa da rovnako regulovat MHD vhodne nastavenymi jasnymi podmienkami pre prepravcov v ramci ktorych si mozu konkurovat

ak vravite ze v tom nie je rozdiel co sa regulacie tyka lebo mesto prakticky moze regulovat vlastny dopravny podnik, tak pointa je v tom, ze v konkurencii su podniky tlacene k vyssej efektivite, zatial co v pripade nasho monopolu DPB netlaci k vyssej efektivite dokopy nic, lebo nema konkurenciu
Reakcia na: Mike #109072:
vlastne aj pri tom modeli konkurencie, ktory fuguje, musi tak ci tak mesto urobit hlavne kroky: musi vytvorit linky, cest. poriadky, musi urobit sutaz na dopravcov atd.. takze okrem toho, ze je to administrativne narocne, tak ci tak rozhoduje mesto o dolezitych veciach..
cize fungovat to moze iba vtedy, ak mesto ma naozaj zaujem na dobrej MHD a vie sa o toto vsetko postarat..
no a ak mesto uz splna tieto predpoklady, tak je ovela jednoduchsie, ak ma vlastneho dopravcu, ktoreho moze kedykolvek "skontrolovat", teda moze priamo dozerat na kvalitu atd..
Reakcia na: hoppusmark01 #109070:
licencny system funguje na urovni statu a vuc a v podstate aj na urovni mensich miest.

lenze co v pripade takej ba, kde si z toho menezment urobil dojnu kravu a poslanci maju nalady ze nik iny ako dpmb dokonalejsi neni?
Reakcia na: Malic #109059:
Autor tiež akosi zabudol porovnať, čo je v cene Cayenne S v USA a čo v Európe.
Reakcia na: hoppusmark01 #109070:
A povedal byt som že prax vo väčšine západnej Európy je taká, že súťaž sa vypisuje na prevádzkovanie liniek prímestských a a v menšej miere mestských, spravidla okrajových... "gro" liniek robí vždy jeden, povdzme "mestský" dopravca.
Reakcia na: hoppusmark01 #109070:
Presne tak.
Reakcia na: 810zssk #109068:
ano, to druhe riesenie je ok.. cize mestska firma navrhne linky, navrhne cestovne poriadky a potom sa uz vypisu sutaze na jednotlive linky. A dopravcovia si nemozu vytvorit linky, ako sa im zachce, a nemozu si ani lubovolne menit cestovne poriadky..
(napr. ako v BB, ze linka X ide tesne pred trolejbusovou linkou a "kradne" jej cestujucich..)
Reakcia na: 810zssk #109068:
ALE nikdy to nemoze byt na komercnej baze (niekto musi dotovat aj stratove spoje).
Reakcia na: hoppusmark01 #109063:
Pozor, treba odlisovat
a) konkurenciu dvoch dopravcov ako je v BB kedy su uplne nekoordinovany

b) fungovanie kde je centralna mestom vlastnena firma organizujuca dopravu a ta si objednava dopravu u dopravcov, ktory medzi sebou sutazia kto ponukne lepsie podmienky (samozrejme s tym ze ta firma ktora si dopravu objednava jasne stanovi podmienky ako akceptacia cip. kariet, moznosti zmeny CP, pripady kedy moze odnat licenciu a podobne).

To druhe fungovat moze.
Reakcia na: NN #109065:
Takze, bude to dlhsie vysvetlenie ale pokusim sa:
Ako priklad pouzijem Velku Britaniu. Vo Velkej Britanii nastala deregulacia verejnej dopravy este v roku 1982.
Jedinym statnym dopravcom zostal London Tube (londynske metro)..

V pripade autobusovych liniek nastal po deregulacii nasledovny vyvoj:
1. velka konkurencia medzi autobusovymi dopravcami
2. mensi dopravcovia taku konkurenciu neustali a tak sa stali sucastou vacsich dopravcov (kupili ich vacsi dopravcovia). Tak vznikli velke oligopoly a regionalne monopoly..

V zeleznicnej doprave boli dosledky deregulacie nasledovne:
-meskania vlakov sa zvacsili o 20 percent
-neboli koordinovane listky, cize u kazdeho dopravcu platil iny listok..
-seria nehod spolu so 40 mrtvymi (zapricinena deregulaciou!)
- ked bol vyssi dopyt, nezvysila sa ponuka, ale ceny... tak sa dopyt znizil.. (to znamena odlyv cestujucich z vlakov do IAD)
- v r. 2001 skrachovala spolocnost Railtrack
Reakcia na: NN #109055:
Povedz mi kto ti bude komercne jazdit na taky Ahoj? Kto ti bude komercne jazdit do Hornej Dolnej?
Reakcia na: hoppusmark01 #109063:
preco by prave u MHD nemohla ked vsade inde moze?
Reakcia na: Malic #109059:
neodpustim si to ale to s tou najlepsou fakultou mala byt ironia alebo poukazanie na biedu nasho skolstva?
Reakcia na: NN #109049:
konkurencia v MHD nikdy nemoze fungovat. Staci sa pozriet do Banskej Bystrice. Myslim, ze je to dost odstrasujuci priklad..
MHD ma mat v rezii mesto, a ma sa o jej fungovanie aj patricne starat. Ked sa nestara, tak je to chyba mesta, nie toho, ze neexistuje konkurencia..
Reakcia na: Marcelllooo #109056:
len namatkovo na potvrdenie toho nezmyslu

19.5.2000 - 48SKK/USD
19.5.2000 - 27.37USD/barrel
48x27.37= 1313Sk/barrel

http://www.nbs.sk/KL/ARCHIV/HISL0005.HTM
http://tonto.eia.doe.gov/dnav/pet/hist/wtotworldw.htm

18.7.2008 - 19SKK/USD
18.7.2008 - 136.32USD/barrel
19x136.32= 2590Sk/barrel

http://www.nbs.sk/KL/ARCHIV/HISL0807.HTM
http://tonto.eia.doe.gov/dnav/pet/hist/wtotworldw.htm

esteze tu mame expertov co vypisuju do e-mailov nezmysly ze ked stal dolar 50 (48) tak stal barrel viac (1313Sk) nez dnes (2590Sk) ked dolar stoji 19
Reakcia na: Malic #109059:
Aby nebolo tych paradoxov malo - tuto skolu dakedy nazyvali ELEKTRICKOVA univerzita... ?
.
No ale k meritu veci - uvedeny mail som sem skopiroval lebo mi prisiel mailom a zaujal mal a provokuje k uvaham a rozmyslaniu. (no to sa tu tusim nenosi ani otvorena diskusia ani rozmyslanie...)
.
Co sa tyka cenotvorby, ani tu nie je situacia taka jednoducha, ako si naznacil. Klasicky model ponuka-dopyt, ktory sa uci v prvom rocniku je v dalsich rocnikoch precizovany o predmety ako napr. kalkulácie, ktoré práve učia o stanovovaní cien.
Reakcia na: Marcelllooo #109056:
Ospravedlnujem sa vsetkym za OT.

Je mi Ta velmi luto, na to, ze si vystudoval jednu z najlepsich fakult na Slovensku, co sa tyka ekonomie a financii, vies velmi malo o cenotvorbe.

Bohapuste porovnavanie cien u nas a v USA pomocou kalkulacky a kurzu je donebavolajuce. Proste cena je tvorena dopytom a ponukou. Chces to kupit a si ochotny tolko dat? Nech sa paci, je to tvoje. Nie, nech sa paci, vychod z predajne si najdes aj sam....

Skoda slov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.