Uz tyzden zazivam ze sa mi stava ze na zajzde z D1 na krizovatke Lamac smer DNV stoji dlha kolona aut... napriek tomu, ze ma zjazd velku sirku, je vedeny ako jednopruhovy, no vodicska etika tu funguje tak ze vozidla ktore idu do DNV sa radia nalavo, aby nezavadzali vozidlam ktore sa radia napravo a odbacaju smer Lamac/Stupava, kde kolona nie je... Kolona v "pruhu" do DNV niekedy siaha az na samotnu dialnicu(!) co vyvolava mimoriadne nebezpecne situacie... Najdu sa este... hm ako by som to nazval, maloudovi jedinci, ktori sa tvaria ze odbocuju do Lamaca, predbehnu celu zapchu a potom sup to do DNV.
Co je ale problemom, je MHD... Linka 21/25 viazne v tejto zapche tiez. Najdu sa tiez vodici MHD ktory si celu kolonu predbehnu (akoby sli do Lamaca) a tesne dole sa zaradia medzi auta.
Priznam sa, tuto situaciu som zazil 3x, dvakrat ako vodic IAD a 1x ako cestujuci MHD. Sokovalo ma spravanie IAD, ktori na autobus trubili a ten sa tam vyslovene musel votret. Raz som ten autobus pustal ja (samozrejme tuareg s malym udom za mnou ma chcel niekam nakopat sudiac podla posunkov).
Preto ma napadlo riesenie - a sice zlegalnit predbiehanie autobusov
alternativy
1) priznam sa, netrufam si odhadnut ci priestor na odbocenie ponuka miesto na statie autobusu a vozidla vedla seba, ak hej, tak by na nacrtku nemusel bus vykonavat zatacku v ostrom uhle
2) nacrt je v pohode, pokial auta odbacaju doprava, mozu ist v buspruhu (nemusia stat v zapche s autami do DNV) a bus bude obchadzat ostrovcek zprava a v pravom uhle
2a) autobus ma tak legalne obchadzenie ostrovceka
2b) vzhladom na 2a su mu vodici IAD do DNV povinny dat prednost
3) moznost je ukoncit bus pruh tesne pred rozdvojenim, co by ale vyzadovalo komplikovane znacenie, s ktorym ma uz teraz vela vodicov problemy. (koniec bus pruhu v ktorom mozu ist aj vodici IAD, ktory odbacaju do stupavy).
kazdopadne by mala MHD legalne takmer absolutnu prednost (okrem samotnej krizovatky, kde by vychadzala na hlavnu cestu)
Inak dole mas funkciu vyhladavat, mohol si si to vyhladat v historii diskusie. A aj keby sa ti toto malilo, tak na titulnej strane IMHD mas v sekcii "Neprehliadnite" clanok z 29.4., ktory o tom informuje.
este dodam ze sila IDS spociva predovsetkym v KOORDINACII VIACERYCH DOPRAVCOV, preto nechapem ako moze byt pilotny projekt linka, pri ktorej sa koordinuje dopravca sam so sebou ? (a ani tato koordinacia nefunguje, vid PCL)...
1. Nebol náhodou PILOTNÝM PROJEKTOM ten príplatok na vlaky, čo pár rokov existoval? Aspoň to s obľubou kompetentní a impotentní tak prezentovali.
2. Čo sa má overovať, keď nie je schválená tarifa? Číslovanie? Nezmysel. Koordinácia spojov? Tú možno overiť aj na bežných mestských linkách (ak je tam ešte čo overovať). Ukončenie linky na kraji mesta? Možno jedine toto treba otestovať - koľko cestujúcich sa na VHD s prestupmi vybodne.
stale nechapem ako to moze byt pilotne... mi to pripada ako keby sme mali zaviest ekologicku automobilovu dopravu na vodu, ale pilotne testovacie vozdidlo by bolo na beznin.. Ako to moze byt pilotny projekt BID ked tam nie je nic integrovane (naopak sa dezintegrovala linka)? Pilotny projekt bola skor 155ka lebo sa do sytemu MHD v BA integroval spoj ktory prevadzkuje ZSSK... ale linka, ktora tam premava uz tradicne, akurat ju rozdelili a precislovali a vyhlasovat to za BID pilotny projekt, to zavana trocha demagogiov... ved je to obycajna linka MHD ktoru prevadzkuje DPB a na ktorej sa okrem rozdelenia nic nezmenilo
Aký zmysel má smer do Petržalky pre autá, ak bude možné len odbočenie z Vajanského nábr.? Veď týmto smerom jazdí len minimum áut a aj z tých môže väčšina bez problémov využiť Nový most (okrem tých, čo vychádzajú spod Carltonu či z parkovísk na Fajnorovom).
Namiesto nedostatkov by som radsej pouzil "nebidkovych vlastnosti"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023