Reakcia na: Max #103108:
? to ako budú Solarisy vyzerať o 8 až 10 rokov by sa dalo ilustrovať na príklade tých nepodarených krížených levov, z afrického a ázijského druhu. Jednak majú všetky možné choroby, dochnú, trpia a ešte k tomu aj len na pohľad vyzerajú degenerovane ? a Solarisy sú dačo ako Danajský dar (však kto by ich tu ešte chcel?!), každý kto cestuje v špičke 88 tak na nich nevie nájsť jedno dobré slovo. ? tipujem, že dielenskí a aj šoféri si z hlboka vydýchnu v deň keď dojazdí posledný Solaris (ak nezhorí teda). Ja osobne by som uvítal trolejbusy od Solarisu alebo aj akékoľvek autobusy ale na CNG pohon. Pokiaľ Solaris neskrachuje alebo neskončí nejak inak nešťastne a v BA budú pri "kormidle" iní ľudia tak nemusia byť tieto Solarisy posledné pre BA ?
Andy
- súčasť korporátnej identity - aby cestujúci aj podľa vozidla jasne poznali dopravcu.
- v prípade, že sa bude robiť údržba v DPB (a to môže byť aj v prípade prenájmu), tak menšie náklady na skladovanie náhradných dielov, menej znalostí pri údržbe, čiže nižšie náklady na prácu
- jednoduchšie zaškoľovanie vodičov, čiže opäť menšie náklady
- menej druhov problémov s vozidlami - čím je menej typov vozidiel, tým menej problémov treba vedieť riešiť (či už servis, prejazdnosť, alebo súvislosti s vodičmi, cestujúcimi)
- je ľahšie dosiahnuť rovnaké jazdné vlastnosti vozidiel, čiže z toho vyššia spokojnosť vodičov, a v konečnom dôsledku aj cestujúcich..
- keďže usporiadanie interiéru nemôže byť pri rôznych typoch rovnaké, unifikácia cestujúcim zjednodušuje cestovanie. Napríklad mamička s kočíkom vie vždy do ktorých dverí má ísť.. Nie ako teraz, že niekedy do druhých a niekedy do tretích. Napríklad aj dôchodca vďaka unifikácii vie, ktorými dverami má nastupovať.. Teraz nevie, lebo kvôli rôznemu rozmiestneniu sedadiel v rôznych typoch je niekde lepšie nastupovať prvými, niekde druhými dverami. Podobne by sa dalo rozprávať o spôsobe dopytového otvárania dverí atď. Niektoré tieto problémy by sa dali vyriešiť aj ak by unifikácia nebola, ale je to zbytočne komplikovanejšie
No a prečo nie je unifikácia prioritou DPB? Kto vyrába najlacnejšie autobusy a zároveň aj trolejbusy dĺžky 12, 15 aj 18 metrov? Hneď mi napadne Solaris. Veľký tender, resp. tendre ktoré by počítali s unifikáciou by vyhral zrejme Solaris. Nové vedenie ale asi nechce Solaris, je to neseriózna firma, ktorá sem pred časom dodala 22ks nekvalitných výrobkov. Nehovorím len o nejakých požiaroch 1216 a 1222. Hneď po príchode Solarisov sa vedelo, ako boli odfláknuté. Aby sa kneeling aktivoval presne opačne ako má, alebo aby praskali za jazdy autobusu sklá, to je teda dosť zlé. A všeobecne o neserióznosti firmy Solaris snáď ani netreba hovoriť. A vôbec to nesúvisí s faktom, že je to poľský výrobca. Určite sú aj dobré poľské firmy.
- Nové vedenie moc nechce ani SOR - tie BN 9.5, čo boli kúpené, boli z nutnosti riešiť kritickú situáciu a vďaka tomu, že už bola vyhratá rámcová zmluva. Pomohli viac než by pomohlo 6 kĺbových trolejbusov. SORy sú síce neproblémové, ale nie sú nič moc.
- Tender na tie kratšie autobusy môže kľudne vyhrať aj iný výrobca ako SOR, však snáď nie je jediný, kto vyrába autobusy kratšie ako 11 metrov.
- Keby vedenie silou mocou chcelo SOR NB 18, nečakali by, možno by stačilo nastaviť podmieny tendra tak, aby sa už teraz mohol tento výrobca zapojiť...