Reakcia na: kiko #102536:
Doplním: Elektromotor sám o sebe vytvára len pomerne zanedbateľné množstvo tepla, a zvyčajne je schopný sa sám uchladiť. To, čo v električkách (starších typov, čiže K2 a zrýchlovačové T3) vytvára teplo, je zrýchlovač, čiže rozjazdový a zároveň brzdový odporník, v ktorom sa počas prvých fáz rozjazdu marí značná časť trakčného výkonu (z dôvodu regulácie pohonu) a počas brzdenia sa v ňom celá kinetická energia vozidla premieňa na teplo, a to už je silnejšie kafe na uchladenie
A keďže je tam vytvárané také enormné množstvo tepla, bolo by mrhaním ho v zime nevyužiť na vykurovanie interiéru. Preto sa zohriaty vzduch od chladenia zrýchlovača vedie cez mechanickú klapku, ktorou sa dá smerovať jeho prúd dovnútra alebo dolu pod vozidlo, prípadne ho rozdeliť v určitom pomere obomi smermi. A keď okolie klapky zapadá prachom, olúpaným lakom, prípadne čímkoľvek iným, čo sa podarí cez mrežu na ľavom boku nasať, tak občas tá klapka nejde úplne "zatvoriť", a preto to v niektorých vozoch kúri aj v lete
Tým úplne jasne ukázali, o čo im v skutočnosti ide
d3k0
Re #102563 810zssk: Potom by bolo treba vymyslat specialny senior jednorazovy listok, ktory by uplne zbytocne obsadil jednu polozku v automatoch...
Ad zlucenie zon - minimalna platnost listka su 2 zony, aby nezavideli ludia na hraniciach zon tym, co byvaju uprostred. Pri zruseni zon v ramci BA by potom bolo mozne na 60-min 2-zonovy listok mozne cestovat z centra az do Stupavy (za 20 korun). Alebo by sa potom museli zvysit o nieco ceny vsetkych cestovnych listkov na jednu cestu, aby vysli rovnake trzby...