Reakcia na: Vladimír #101352:
to je uz podla mna extrem, to by som tiez mohol ziadat nech mi DPB plati, ze ma zastavku s mojim menom ulice (nech plati vsetkym v tej ulici) - sice taka zastavka nie je ? č.d 418. nie je komercny nazov

ale napr v SC je zastavka Bratislavska cd 57 a stavaju tu Tesco. na tej ulici je rovnako niekolko firiem (pneuservis, ovocie-zelenina, zubna ambulancie).
Dajme tomu ze clovek co ma v kompetencii zastavky a ich nazvy sa rozhodne tuto zastavku premenovat (z hladiska orientacie) na Tesco - uplne zadarmo (akoze idealny svet, ze nejde nikomu o prachy). Nemohli by sa ludia z pneuservisu, zelovocu a ambulancie ohradit, ze preco robi zadarmo reklamu prave Tescu, ale nie im? Lebo povedzme si uprimne, mat nazov zastavky je dost atraktivne z reklamneho hladiska
ja viem, uz su to kraviny, ale celkom ma to zaujima

Ike
Re #101347 Ámos: toto mi je jasne, ze DPB si moze urcit ktore nazvy preda a ktore nie... resp rozne ceny... co vsak ale podla mna nemoze (ale vravim neovladam to) je, ze predava jednu zastavku vedla ktorej je TESCO a Tapety Novak, a Tescu dovoli nazov zastavky predat (lebo je to orientacny bod) ale Tapetam nie (lebo by to bolo skor kontraproduktivne - za predpokladu ze zastavka niesla povodne dolezity nazov, nie "č.d. 418"), hoci obaja by zaplatili rovnako.
Taktiez neviem, ci by bolo teoreticky mozno, ze DPB by sa z vlastnej iniciativy (zlepsit orientaciu) rozhodol premenovat zastavku na Tesco s tym ze Tesco by sice suhlasilo, ale neplatilo, kedze same to nechce. Ci by to nebol precedens voci inym firmam v okoli? Ci DPB si moze robit so zastavkami co chce? pretoze predpokladam ze zmluva medzi DPB a Tescom by byt musela, kedze ide o trademark a jeho pouzitie