Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #184927:
Pozor, pravy pruh pouzivame aj my, flegmaticki vodici ? Kym vsetci ostatni sa tlacia v tom lavom a pretekaju kto bude na semafore cakat o 3 sekundy dlhsie, ja si idem v klude bez stresu za tym trolejbusom, spomalim kym prechadza vyhybkou a do ciela pridem ovela pokojnejsi ?
Reakcia na: Mike #184923:
Áno, chodím tam pravidelne, či už od Šancovej, alebo Štefánikovej. A poviem Ti hneď, čo sa deje:

Zo Šancovej:
Vodiči idúci na Pražskú sa na Šancovej držia v ľavom pruhu. V pravom sa odbočuje na HLST, je tam trolejbusová výhybka a nasledujúca zastávka, kde prakticky vždy nejaký autobus vchádza, alebo vychádza. Toto všetko umocňuje zbiehanie vedenia za križovatkou na začiatku Pražskej, kde keď už nejaký trolejbus vychádza zo zastávky SAV na Šanc., tak vždy musí spomaliť.

Vodičom zo Šancovej by teda toto zavedenie BUS pruhu neuškodilo.

Zo Štefánikovej:
Vozidlá stoja v smere na Pražskú v oboch jazdných pruhoch a tak idú cez križovatku. Po zavedení BUS pruhu však bude situácia iná a aj tak pôjdu v jednom jazdnom pruhu.

"Vstup do Pražskej je v poobednej špičke zaťažený približne 1/3 až 1/4 vozidlami zo Štefánikovej a 2/3 až 3/4 vozidlami zo Šancovej"

Pokiaľ nie je vypnutá CSS, tak tie vozidlá nevstupujú na Pražskú naraz. Navyše, za križovatkou sa nenachádza dlho žiadna CSS (vynímajúc Sokolskú, kde je červená ozaj krátko). Ja osobne by som v tom problém nevidel a toto riešenie presadzoval. Keď už bude BUS pruh na Štefánikovej, tak prečo ich nespojiť. Navyše by to mohol byť dobrý predpoklad na BUS pruh na Šancovej smer SAV.


Reakcia na: jkt #184924:
Alebo demotivujúci príklad č. 3: vodič nočného spoja odmietol zobrať z konečnej (Hlavná stanica) zapáchajúce individuum bez platného cestovného lístka a vyhlásil, že ak tento nastúpi do daného autobusu vodič sa nepohne zo zastávky až do vyriešenia záležitosti políciou.
Dispečer prikázal vodičovi toto individuum zobrať do vozidla a odchod vykonať riadne podľa cp.
Reakcia na: jkt #184924:
Večná téma zapáchajúce individua v MHD. Áno, podľa prepravného poriadku môžu (majú? :-D) byť títo vylúčení z prepravy. A cestujúci ich isto nevylúčia (až na pár výnimiek), to by mal vodič. Ale stále sa bavíme o DPB, čiže: prístup vodičov je rôzny a potom, 2 príklady z praxe:

1. vodič vyhodil zapáchajúceho bezdomovca z busu na žiadosť cestujúcich. Dodatočne došla sťažnosť od inej cestujúcej, že to je nehumánne, že on až tak nesmrdel, že sa to tých pár zastávok dalo vydržať, a že ako sa má ten chudák človek teraz dostať do svojho cieľa. Vedúci bol rozumný a tak vodičovi prémie nestrhol, ale keby tam bol na tom mieste nejaký blbec, tak tie prémie vodičovi strhne.
2. vodič vyhodil na žiadosť cestujúcich zapáchajúcich bezdomovcov z busu. Tí však neposlúchli ani opakovanú výzvu a ostali sedieť na miestach, a tak sa na zastávke čakalo na políciu a dispečing. Prešlo 7 min., cestujúci prestúpili do ďalšieho autobusu ktorý išiel na tej istej linke podľa CP a bezdomovci si naďalej pekne sedeli pohodlne v pôvodnom buse.. teraz už prázdnom. Po ďalších 5 min došiel dispečer a keď sa blížila polícia houmlesi vyskočili z busu a pobrali sa peši preč.
Ako je to s výhodenim bezdomovcov z autobusu? Dnes som šiel 61 smer Hlavná stanica a vodič na moju výzvu odmietol takého cestujúceho vyhodiť. Vraj mal z toho problémy. Tak som volal na dispečing a keď sa mu ozvali, vynadali mu... Že vraj ma zavolať na dispečing a oni pošlú políciu. Lenže na školení im vraj vraveli niečo úplne iné, že nevyhodiť nikoho a jednoducho zostať stáť. Že cestujúci ho vyhodia. Toto je úcta k platiacim cestujúcim?
Reakcia na: Ike #184922:
A v poobednej špičke zo Šancovej do Pražskej si už išiel? Tam by to nerobilo moc dobrotu..
Vstup do Pražskej je v poobednej špičke zaťažený približne 1/3 až 1/4 vozidlami zo Štefánikovej a 2/3 až 3/4 vozidlami zo Šancovej ?
Inak na margo BUS pruhu Štefánikova. Dnes som si to prešile ráno v špičke IGK a nevidím žiadny dôvod, prečo by sa nemohol prepojiť BUS pruh Pražská s BUS pruhom Štefánikova v smere na Patrónku.
Vodiči tento BUS pruh aj tak nevyužívajú (idú v ňom trolejbusy cez výhybky a pod) a keď tak, tak len niektorí, ktorí potom zmätkujú pred zastávkou Sokolská, keď tam stojí kĺb alebo viac vozidiel.

Prakticky by to nepomohlo veľa, ale aspoň by to bolo kontinuálne a vodiči IAD by nemenili jazdné pruhy.
Reakcia na: S499.1023 #184917:
Možno ani malej ?
Reakcia na: S499.1023 #184918:
Prešovská nie ? ?
Reakcia na: fanatikmhd #184915:
Vieš kde je Plovdiv? A vieš, odkiaľ tá ich 14Tr0 bola?
Reakcia na: fanatikmhd #184909:
Prečo si tedy vo svojom odbornom posudku vozidiel 14Tr písal, že píšeš z pohľadu vodiča z Trnávky? Podľa mojho osobného názoru nie si ani vodičom veľkej motorky, pretože na to nemáš vek.
Reakcia na: OBUS #184911:
Optimista, jazdi to 2 a chvilkami mam pocit ze na najblizsiu zastavku sa v jednom kuse nedostaneme......
Reakcia na: OBUS #184914:
Wow, popravde nevedel, ale mohlo to ja byt. Spevneny/dobre osetreny poctivy ocelovy ram versus tie dnesne zliatiny aby to dobre vyzeralo kym tomu neprejde zaruka......Ale viem ze sa nase vozy spevnovali urcite, avsak, 14Tr0 nasa a 14Tr0 inde nie je to iste. Kedze vozy boli upravovane pre podmienky SSSR (CSSR mala ako prva) tak je mozne ze ich prototypova seria sa mohla lisit. To iste bolo aj u elektriciek KT8. Praha testovala dva prototypy, ktore sa radiklane lisi od seriovych, nasledne bola prva, predsunuta seria ktora bola KE, Pha, Brno, Ova a uzivila sa, a bola uz bez problemov prototypov, avsak jej posledne chyby boli uz pri dodavani serii odstranene a jazdia dodnes bez problemov ako spolahlive a nenahraditelne vozy v premavke. 14Tr/15Tr to iste. Sor vsak sice dodaval serie rovnako, avsak zabudol odstranovat nedostatky. Napriklad je fascinujuce, ze druhy prototyp tu skusany bol na tom o poznanie lepsie nez seria k nam dodana (najma prva seria)
Reakcia na: fanatikmhd #184909:
14 Tr 0 museli velmi dobre spevniť rám ked v Plovdive dojazdila teraz v lete. Dožila sa 30 rokov, overovacia seria!
Reakcia na: PVo #184910:
v KE to po case oficialne zrusili... ale ako v SR v niektorych verziach CP to je inde nie.. a najlepsie na zastavkach niekde je tab. na znamenie odstranena, niekde len v jednom smere alebo vobec,problem sa tu uz popisoval.... kvoli ludom co sa zdohadaju par metrov pred zastavkou...a myslia si, ze elina vie zabrzdit tak rychlo ako osobne auto
Reakcia na: S499.1023 #184908:
Henten keď bude vodič tak amen tma...
Reakcia na: S499.1023 #184908:
Je normalne?- ked sa pozrieš na 4 a 5 dvere, tak skoro na každej NB 18tke vidieť ako rám upadol- dvere v strede nelicuju- vždy su jedny vyššie a druhé nižšie. Keby to laserovo premerali, tak by zistili, že oproti novemu vozu to asi nie je rovnake. Skutočne neverim, že tým vozidlam vydrží rám v Bratislave aspom 6 rokov.
Reakcia na: 810zssk #184894:
Tiež sa mi to nezdá. Lebo nielen vlaky, ale aj niektoré električkové zastávky v KE sú na znamenie.
Reakcia na: S499.1023 #184908:
Nie, nie som z Trnávky. Druhá strana Dunaja 😉

Jednodielné okná pokiaľ viem boli až po 14Tr05, následne boli dvojdielné, a potom opätovne jednodielne pri TrM okrem tých z BA, tu bola na 14tkach osadená opäť dvojdielna konštrukcia.
14Tr0 a moj text - prototypova seria je jedno a to iste, takze si napisal ze sa mylim a napisal opat to iste. 14Tr08 popravde skutocne neviem ci praskali, ale ziadne info o tom nemam, v tom sa hadat nebudem. Po dalsie, uvedom si, ze autobusy v nakupovane v poslednych rokoch uz musia splnat nejaky standard. Toto uz nie su 70.te roky, kedy su dodane nejake dielce, manici v dielni ich zoskladaju, skusia, mozno daco upravia a prevadzkuju. DPP musel vychytavat chyby? a ake?
Chces mi povedat, ze dneska si kludne kupis z dvoch aut auto, ktore budes musiet vystuzit, upravit a pod aby vobec mohlo jazdit? Ten voz nie je specialna zakazka (ako 14T pre Prahu, ci 21TrACi pre HK) ale seria v stovkach! tu sa chyby, zvlast po dlhorocnom skusani prototypov nemozu tolerovat!
Po dalsie, uvedomme si zase aj to, ze co ma DPP realne za vozy v prevadzke - Karosa B741 (941/961) - k neupravovanym naftovym karosam mam svoje vyhrady......, Irisbus CityBus 18M - Zabozrutov nemusim, mam skusenosti s ktorymkolvek ich vyrobkom, a az na urcite vlastnosti nasich Citelisovych konstrukcii je to lacny odpad. Takze ano, v porovnani s tym, Praha po vyradeni Ikarusov skutocne ostala s clankovymi autobusmi na houby, a tudiz SORky po razantnych upravach mozu z toho, co tam jazdi byt skutocne najlepsie (Mal skusenost s dvoma B741, a aj nase dielne by zaplakali... )
Kec ze DPP nezrusil kontrakt - v DPP mam viac kontaktov nez v DPB (5x rodinne z toho jeden kancelarska krysa, a nespocet kamaratskych), a praha po odbere prvych kusov zrusila kompletne celu opciu, ktora bola prenechana pre DPB, a poslednych, popravde z hlavy cislo neviem, proste par kusov NEBOLO odobratych. Doodoberali sa NB12 a tym to skoncilo. Kazdy z tych odpadov skoncil u nas.
MMCHDM, ak by skutocne SORky sli tak lahko spravit aby sa aspon podobali autobusu, preco to sakra uz nie je porobene? Vycet chyb je vacsi nez pocet nitov na dozivajucej 4945 pred vyradenim......A ze ich nebolo malo...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.