Ešte som nevidel žiadne oznam DPB, kde by bol QR kód štvrcového formátu. V tých PDFkách s CP električiek na 1.6. dokonca kód nasmeroval na stránku http://www.fssoftware.cz/
Viem že už dávnejšie sa niekde riešilo že dpb zaviedol nový formát QR kódu (teda že nemá štandardný štvorcový tvar ale obdĺžnikový ) vtedy to bol myslím že nejaký informačný leták, no teraz tuto vychytávku dali už aj na cestovne poriadky ?
Aky "mnou navrhovany stav", prosim? Ja som povedal len to ze nepouzivane tykadla na streche dostatocne neodovodnuju aplikovanie rozdielnych predpisov. Ked uz by to niekto riesil, tak samozrejme potom by bol cas diskutovat o tom aky model je najlepsi (idealne by samozrejme bolo jedno spolocne schvalovanie pre oba druhy prevadzky).
Inak, prečo vôbec musí byť trolejbus dráhové vozidlo? Veď je to v podstate autobus, resp. elektrobus, ktorý neberie prúd z batérie, ale z vedenia. Také vozidlá, ktoré sa indukčne nabíjajú na zastávkach sú myslím autobusmi a nie dráhovými vozidlami. Pri električkách a vlakoch je to mi samozrejme jasné, ale trolejbus je z 90% autobus.
Výrobca vyrobil 30 Tr s pomocným pohonom ako trolejbus s pomocným pohonom a nechal ho schváliť ako trolejbus, preto si budeš musieť vybaviť technický preukaz dráhového vozidla a s vozidlom absolvovať technicko-bezpečnostnú skúšku. Tu nie je priestor na akékoľvek špekulácie.
A čo sa týka „rôznych predpisov“, paradoxne tebou navrhovaný stav by priniesol dvojité schvaľovanie, čiže trolejbus s pomocným pohonom by bol predmetom schvaľovania zo strany ministerstva podľa zákona 513/2009 Z. z. a opäť ministerstva podľa zákona 725/2004 Z. z. Toto by malo aký zmysel? Nestačí snáď vozidlo schváliť iba raz?
Ja neviem,vidím to tak,že si DPB robí z ľudí dobrý deň ? čisto hypoteticky je možné,že dali vedúci prevádzok nejaký príkaz vodičom ju nezapínať,zapínať na minimum alebo otvárať okná?Nemám pocit,že vodiči nevedia o tom,že majú klimatizovaný voz...Ja byť na mieste vodiča tak si pri nástupe do vozu skontrolujem zamknuté okná a nastavujem si klimatizáciu podľa potreby (ak samozrejme nie je automatická).Taká sviňa by som nebol,aby som ľudí varil vo vlastnej šťave,keď im to cestovanie môžem spríjemniť ?
Dost si za to moze DPB sam, kedze nezapne klimu, alebo len volajako minimalne, tak potom v klima vozoch naucil cestujucich otvarat okna...a potom uz cestujuci to beru en bloc a otvaraju okna vsade?
Napadana nebola nejasnost zakona, ale nevhodne riesenie problematiky s ktorou sa pri jeho tvorbe neratalo. Nevidim dovod aby sa pre dve vozidla iduce mimo drahy (autobus a trolejbus s pomocnym pohonom) uplatnovali rozne predpisy, len preto ze jedno teoreticky moze niekedy jazdit aj na drahe.
Co ak si kupim 30Tr s pomocnym pohonom a budem s tym chciet jazdit iba na agregat (t.j. vozidlo bude pouzivane len mimo drahy). Potom co?
V klobaSORe, zase nepustaju klimu? Bolo to snad, len na fan a pootvarane okna...sak naucime ludi otvarat okna v klima vozoch...? V 30T klima LTT, skoro nic. Naco mame klimu vo vozoch, ked ju nevieme pouzit ? ...a to este nie je vonku 35 st.
Čože? A čo má zrážka s trolejbusom s týmto spoločné? Keď sa zrazíš s trolejbusom pod drôtmi, tak sa niečo mení? Zákon je jasný a ostatné domnienky sú iba fabulácie, ktoré nie sú vôbec podstatné. Keď sa zrazíš s trolejbusom, tak do zápisnice uvedieš, že si sa zrazil s trolejbusom. Čo je na tom nepochopiteľné? Potrebuješ z jazykového ústavu opečiatkovanú žiadosť na výklad pojmu trolejbus? Alebo pre účely čoho je nejaké delenie pod drôtmi/mimo drôtov dôležité?
Z Banskobystrickej sa pri vylúčenej Žilinskej za súčasnej organizácie dopravy nedá nijako rozumne ísť na Karpatskú, ani opačne. (Z Karpatskej na Bansakobystrickú). Preto aj v roku 2005, keď tam bola dlhodobá výluka chodila X13 z Koliby cez Karpatskú Beskydskú Šancovú k Ymke a od Karpatskej na Kolibu.
Nočák 519 chodil z Hl. Stanice cez Šancovú Trnko, Krížnu Legionársku Račko Šancovú doprava na Karpatskú a Kolibu, naspäť chodil priamo z Karpatskej doprava na Šancovú a na Hl. Stanicu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.