Ako som čítal tak dokument ráta s rýchlodráhov ,ktorá má končiť na predmestí či Vinohradoch tak preto. Momentálne je to však nezmysel. Divoké P+R funguje už roky v Rači oproti krčme Peklo. Ak ho budovať tak určite na Komisárkach a nie Vinohradoch.
Na Vinohradoch stačí menšie na prípadný odvoz či dovoz cestujúcich k vlakom. Teraz sa využíva na to nespevnená plocha za nástupištom 4 pri Horskej ul.
Momentálne je funkčné parkovisko pred Predmestím s minimálnym využitím lebo z tej stanice ide pár vlakov iba ráno.
Nerozumiem, preco stavat zachytne parkovisko pri Vinohradoch, ked kusok dalej su Komisarky, kde je aj na P+R priestor. Na Vinohradoch ked tak mensie parkovisko K+R na kratkodobe zastavenie. Podobne Lamac, preco trepat nieco do mesta, ked pri Bory mall je dost miest na pripadnu novu zastavku a ludia mozu odtial do mesta resp Zelezna studienka sa da vyuzit, len to rozumnejsie prepojit s Patronkou. Kolony elektriciek pri velkosti aku ma BA uz budu stale, dolezite je podla moznosti odklonit IAD a mat dostatocne dlhe zastavky. Foto z Prahy je nezmysel, v akomkolvek meste pri problemoch nosnej dopravy nastava mensi kolaps a nahrada nepobera
A čo ako má byť, elektryčky v plytkom tunely? Na teba argumenty nepotrebujem, ty si sa totiž nikdy neobťažoval s argumentami, len so svojou dojmológiou. A že práve hlavnosprávovec má problémy s vulgaritou?
Ono teoreticky parkovisko na mieste medzi vozovnou a vinohradmi (jeden bilboard a hlinene parkovisko vinohradov) teoreticky by slo zabezpecit - staci ti jedno zabzar na priecesti cez elektrickovu trat..a auta sa upracu. Ak by teoreticky ta masa co tam stoji zapche nestala smer mesto ale by sa upratovala do P+R...tak teoreticky...ale tiez osobne som názoru že ak sa chce riešiť masa od PK, tak bud v kazdej z obci pri zel zastavke (Svaty Juro, PK zast, PK, Senkovice..) vybudovať adekvátny dom, ideálne buď zdarma, alebo zdarma pri predložení cestovného lístka pre danú oblasť (teda cvaknutý 15min z BA ti asi nepomoze ). A ak peniaze len na jedno, tak jednoznacne Komisárky. Ak nie su peniaze na pľac, celkom zaujímavé riešenie by mohlo byť vystavanie P+R domu nad obratiskom. Doslova nad. Električky sa zvrtnú v prízemíí, a autá buď +1, +2, +3... alebo -1, -2, -3. Následne by dokonca pri trošku uvažovaní mohlo dojsť k zrušeniu zastávok dole, a "donútiť" vozy mať otvorené dvere na obratisku, kde sa z toho stane nástupná/výstupná zastávka. Voz otvorený, ľudia sa nakladajú, vodič prestávkuje. V akom poradí prídu, v takom odídu (2 koľaje - 2 linky) a tretia koľaj prestávková (informačný panel by už ukázal ak odtiaľ by šiel voz z prestávky dlhšej). Ale nakoľko fungujú striedači...ani toto nebude nejak potreba. A vznikol by skutočný kvalitný a moderný P+R dom. Zaparkuješ, a bez kontaktu napríklad s dažďom prestúpiš pár krokmi na električku.
pre tych co prichadzaju do mesta ci uz z race alebo z pezinka autom, je najhorsia zapcha rano prave po vinohrady, ked sa dostanes za vinohrady, obvykle uz vcelku v pohode prejdes (a ked sa dostanes za zvaracsky ustav tak ta nema uz ani co zdrzat)
takze riesenie robit zachytne parkovisko na vinohradoch nie je velmi vyhra.... hlavne ked tam ani bez toho nemas ako rozumne upravit a nie velmi draho upravit krizovatku racianska x nobelova ktora rano tie zapchy sposobuje....
A kde stoja v šóre? Tam, kde sú medzi každými dvomi súpravami aj dve autá? Alebo tam, kde si DPB vlastnými pravidlami zníži kapacitu zastávky, lebo tam otvorí dvere iba jedna súprava a už nič ďalšie? Alebo potom, ako je prestoj po mimoriadnej udalosti a po 15tich minútach sú pustené všetky električky naraz?
Vyvodiť závery v čase, kedy kvôli výluke jazdí všetka doprava po jednej trati, to je vysoko odborný prístup. Ak by bol nosný systém podzemný, tak to bude na zastávkach vyzerať takto: http://mhd86.cz/wp-content/uploads/2016/10/PA229775-1w.jpg
ak nie sú argumenty tak nasadíme vulgár, všimol si si láskavo ako stoja električky v šóre aby sa dostali k nástupisku, alebo je to už niečo mimo pochopenia, že takto to vyzerá s Nosným systémom v Bratislave?
Rozumiem tvojej obave, ale nestavajme to do polohy buď Vinohrady alebo Zlaté&Komisárky.
Ono v skutočnosti na Zlatých je už dnes obrovské parkovisko mŕtveho Shopping Palace, ďalšia investícia by boli vyhodené peniaze. Komisárky ako bod na hranici mesta mali stáť už dávno (akurát tiež sa dá protiargumentovať, že načo všetko až na Komisárky, veď obce sa maju zachytiť na ich železničných zastávkach).
Z Vinohradov môžme vyrábať hocijako úžasný uzol, lenže kým nebude mať poriadne dopravné riešenie, nebude si plniť svoj účel. Máš pravdu v tom, že by sa to malo budovať až po Komisárkach, aby sa netvorili zlé návyky, ale to sa vzhľadom na dostupné plochy zrejme bude tak či tak.
Rozumiem čo chceš povedať a taku premisu nemam. Len mi proste nesedia tie vinohrady. Niekoľkokrát som išiel z pezinka v rannej špičke a to parkovisko sa síce môže využívať v zmysle p&r ale zároveň bude priťahovať ďalšiu iad. Radšej zlaté piesky alebo komisárky.
Ono sa ochotní vodiči čo tam budu parkovať a využijú elektricku nájdu aj po pobyte v zápche. Otázne je, ci im túto možnosť vôbec dať chceme.
Tebe to škrípe už v prvotnej premise - je nevykonateľný nezmysel, aby tie priželezničné P+R pokrývali len protismer špičky ?
Hádam je štandardom, že každá normálna stanica má nielen dobré napojenie VHD, ale aj nejaké kapacity pre IAD (P+R, K+R, stanovište taxi). A ich vhodným umiestnením dokážeš vyriešiť aj lokálne problémy. Vnímajúc stanicu ako uzol rôznych druhov dopravy vieš dosiahnuť napr. to, že ľudia z kopcov nad NM či Račou, neobslúžených (a niekedy až neobslúžiteľných) rozumnou MHD, prídu autom k žst Rača či Vinohrady a vyberú si pre nich najpriaznivejší spôsob pokračovania do centra, čo nemusí byť nutne vlak, len teda odparkovať v uzle so službami bude pre nich atraktívnejšie než na nácestnej zastávke. Rovnaké využitie by mohla mať Vrakuňa pre Ráztočnú, Vajnory pre Č. Vodu, PB pre Most... Podľa môjho názoru ľudia sú ochotní takto kombinovať, len im treba dať rozumnú príležitosť.
Hodnota za peniaze, well, za bratislavské peniaze sa P+R v Juri, PK, Senci, Ivanke... nikdy nepostavia, takže podľa mňa je rozumné rozmýšľať aj týmto smerom. Určite odľahčenie ciest parkovaním prinesie viac benefitov ako trápenie sa s kolónami čakajúc na nejaké spásonosnejšie riešenie (pretože, ako iste vidíš, žiadny boom MHD sa v blízkej dobe očakávať nedá).
Súhlasím, ale tu ide o hodnotu za peniaze. Autá idúce v protismere špičky sú vo všeobecnosti menšie zlo, ako prúdy áut idúce v smere špičky. Ak by si mal obmedzený rozpočet a možnosť postaviť práve jedno P+R parkovisko, bolo by to pre autá idúce v smere špičky alebo autá v protismere špičky?
Podľa mňa ale otázka stojí úplne inak: radšej priťahovať nevynútenú IAD k stanici a dostať osadenstvo do VHD, alebo to nechať prúdiť až do cieľovej destinácie autami?
Nie, ak bude viac disponibilných súprav, tak sa bude vypravovať viac súprav. Do zmeny na 6+8 by to znamenalo najmä viac súprav na linke 7. Pokiaľ ide o 7104, je odstavená kvôli chýbajúcim dielom. Ale keďže ju netreba, tak to neponáhľa.
Aj kvoli niekde bezbuspruhovosti tam mas tram linky ?
Mileticka-zst Pe? 68/99? Alebo 8/94 trci v zapche?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.