Chalani, otázka síce k verejnej doprave, ale nie MHD (trochu offtopic), ale viete mi niekto vysvetliť, prečo lietadlá letiace z RWY 04/22 smerom na západ robia slučku a neletia priamo? Neviem, či to tak robia všetky, ale čo som videl, tak väčšina. Karpaty mi prídu ďaleko.
Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?
Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?