Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #227500:
Nie všade boli prestupy tragédia?
Pravidelne som okolo 11-tej ráno cestoval 740-kou do Zlatých Klasov a odtiaľ do Senca...doteraz som čakal na zastávke cca 20 minút, teraz mám čakať skoro 40 minút...
Reakcia na: rini17 #227497:
Ja aj celkom rozumiem obavam ludi z prestupov, kedze doteraz boli prestupy v regione tragedia. Dolezite je aby teraz zacali ziskavat pozitivnu skusenost a to sa nemusi stat ak sa aktualne na papieri pekne CP nebude darit v praxi naplnat. Preto sa dost divim ze sa niekto odvazil spustit system v takejto polovicatej podobe bez garancie nadvaznosti.
Reakcia na: Mike #227495:
Ono sa im nečudujem. Je ťažko meniť 50 ročné návyky. Naučené cesty a pod.
Veď s CP roky poriadne nehýbalo.

To, že som ich videl denne chodiť prázdne v zhlukoch počas špičky po Bratislave ich netrápilo. Väčšina sa tomu prispôsobila a začala používať auto..
Ostali len dôchodcovia a študenti , ktorý neriešili státie v kolónach.
Reakcia na: rini17 #227497:
Presne tak. Cestujúci má mať garantovaný prestup alebo priamy spoj. Ak mu niekoľkokrát prípoj ujde, začne hľadať iné možnosti. Ak to nebude priamy spoj VHD, bude to v lepšom prípade skúter či bicykel, v horšom prípade, ktorý nechceme, to bude auto.

Riešením je buď čakanie na prípoje alebo hustejší interval, aby aj v prípade nestihnutia prípoja cestujúci nečakal dlho (povedzme do 15 minút).

Ešte by bolo jedno riešenie, že by verejná doprava nemeškala, ale to je u nás sci-fi. A nehovorte mi, že za meškania môžu len autičkári. Minule som bol svedkom, ako IC vlak, výkladná skriňa slovenských železníc, prišiel do Žiliny s trojminútovým náskokom a odchádzal s desaťminútovým meškaním. Skrátka u našich železníc 5-10 minút nie je žiadna miera.
Reakcia na: Mike #227495:
To je pohodlné hodiť všetkých cestujúcich do vreca "sú to kkti čo si chcú sami vyberať kade má ísť autobus".
Ja nemám problém prestupovať. Lenže, a už som to tu riešil, u mňa všetky prestupy na vlak začínajú linkou z Bratislavy cez Vajnory, ktorá bude zaručene často meškať a potom nestihnem spoľahlivo prestúpiť. A nedokážem to nikomu vysvetliť, hneď ma každý hodí do horeuvedeného vreca...
Reakcia na: Peon #227492:
To sa nijako nevyrovnáva. Vyrovnávky pri objednávaní PAD nie sú. BSK platí všetky linky SL (aj do Chtelnice - okres Piešťany, aj do Gabčíkova). Trenčiansky kraj platí zrejme všetky prímestské linky SAD TN, jedine že by si robili tú linku do Ba na ich komerčné riziko. Ináč aj tu je posun, lebo kým pôvodne mali v Ba iba zastávku ŽST Vinohrady v smere na Nivy (ak vôbec), a smerom von z mesta išli vždy po obchvate a Rybničnej (lebo stáli najbližšie tušim až v PK), tak po novom (od zmeny CP) stoja na ŽST Vinohrady už aj smerom von z mesta.
Reakcia na: Peon #227494:
To sú cestujúci, ktorí presadzujú názor (a sú kvôli tomu ochotní zavolať aj všetky televízie a rádia), že im nikto nemôže určovať (prikazovať), ako a kade majú cestovať. Že aj vo verejnej doprave majú mať právo voľby (a dokonca často požadujú výber, aký im SL umožňoval pôvodne - teda rýchly priamy autobus, zastávkový priamy autobus, autobus s prestupom na vlak v žel. stanici, ...)
Teraz skúsim byť stručnejší: Niekde som si nechtiac vypočul od iných cestujúcich kritiku na zmeny v cestovných poriadkoch Slovak Lines od 19. 8. 2018 za zrušené priame spoje do / z Bratislavy. Kritici si odomňa nenechali poradiť, že práve prichádzajúci červený autobus ich môže odviezť na najbližšiu železničnú stanicu kde nadväzuje vlak do Bratislavy. Cestovný lístok až do Bratislavy (platný aj na vlak) by si mohli kúpiť už v autobuse, lebo je to integrovaná doprava. Navyše pravdepodobne by im ten lístok zopár minút platil aj na MHD v Bratislave...

Ich argument bol, že oni chcú ísť na autobusovú stanicu v Bratislave a nie na železničnú... A že oni chcú ísť do Bratislavy bez prestupu... Vodiča sa dokonca pýtali či ide do Bratislavy napriek tomu, že autobus bol jasne označený kam ide (inde)... Od ľudí v strednom veku som očakával iný prístup... Neviem ako to dopadlo: Ak zostali čakať na priamy spoj do Bratislavy v horúčave vonku na zastávke, tak to si museli počkať až 2 hodiny na spoj linky nezaintegrovaného dopravcu...

V tomto prípade dokonca bola prekvapujúco aj druhá alternatíva, ktorú som zistil až neskôr: V jednej obci bolo možné prestúpiť na druhý autobus (takisto Slovak Lines a samozrejme tiež na 1 cestovný lístok), ale takým spôsobom trvá cesta do Bratislavy o trochu dlhšie ako kombináciou autobus + vlak. Ale asi ani to by sa im nepáčilo, lebo by museli prestúpiť z jedného autobusu do druhého...

Reakcia na: Joyki #227491:
Nie sú v každom bode iba otázky. Má aj nejakú informačnú hodnotu. Ak neveríš, tak si ho prečítaj. ?
Myslíte, že do budúcnosti je reálna integrácia do IDS BK aj dopravcu SAD Trenčín, ktorý v Bratislavskom kraji zastavuje v Pezinku, Modre a Častej? Na tejto trase je rýchlejší ako Slovak LInes a niektorí cestujúci využívajú spoje tejto linky aj pri cestovaní v rámci Bratislavského kraja [podobne ako aj Arrivu Trnava a SAD Dunajská Streda].

Do nedávna takto aj SKAND Skalica keď premával linkou do Skalice aj v Bratislavskom kraji [Bratislava - Malacky - Studienka]. Pamätám si spred zopár rokov aj prímestskú linku do Šale, ktorú prevádzkovala tuším Arriva NItra a niektorí cestujúci ju využívali v Bratislavskom kraji v úseku "Bratislava - Senec - Reca". Pred zánikom to bol asi iba jeden spoj cez pracovné dni v každom smere.

Späť k SAD Trenčín: Je to tá ich dlhoročná linka "Bratislava - Myjava". Vykonáva to ich prevádzka Nové Mesto nad Váhom. Rýchlosťou a počtom zastávok to pripomína diaľkovú linku, ale je to prímestská linka.

ZÁHADA: Slovak Lines nejazdí na žiadnom úseku v Trenčianskom kraji. Tak ako sa za úsek v Bratislavskom kraji vyrovnávajú výkony keď nie bartrom? Úrad BSK to platí peniazmi Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja?

PS: Ešte mi napadlo k (nielen tu spomínanému) skomplikovanému spojeniu hlavne pre študentov z Dubovej do Trnavy ak si dobre pamätám: Nemohla by tak po novom jazdiť Arriva Trnava priamo tak ako do 18. 8. 2018 Slovak Lines? Samozrejme na objednávku od TTSK.
Reakcia na: Peon #227489:
Tento príspevok si podľa teba niekto aj prečíta a odpovie na každý bod?
Reakcia na: Peon #227489:
Samozrejme ze v IDS JMK vodicovi nic nehlasis. Naco by mu taka informacia bola a ako by zabranila cestovaniu inde ako mas CL? V IDS JMK sa inak da bez problemov nastupit s uz v danej chvili neplatnym CL, kedze vodic nema cas skumat aky je na nom napr. datum. Od kontroly su revizori.

Obsesivnu potrebu hlasit vodicovi cielovu zastavku maju spravidla slovenski studenti nastupujuci na Mendlaku do 405ky iduci na kampus.
1; Prekvapilo ma, že červený multifunkčný označovač s dotykovou obrazovkou [železničné stanice a zastávky v IDS BK] má menu iba v slovenčine. Predpokladá sa, že žiadni cudzinci nehovoriaci po slovensky / česky si tu nekúpia BČK takže s displejom označovača neprídu do kontaktu - až do času keď bude možné tam v budúcnosti používať bežné platobné karty ako napr. VISA a MasterCard?

Totiž počet zón a časovú platnosť eCL si zo slovenčiny dokáže domyslieť aj cudzinec, ale textovú informáciu v slovenčine, že na BČK je stále platný eCL a že kúpou nového sa pôvodný prepíše [t.j. bez náhrady zmizne z čipu BČK] si takýto cudzinec asi iba ťažko dokáže narýchlo preložiť...

2; Pre porovnanie: Na žltom multifunkčnom označovači vo vozidlách MHD v Bratislave je obrázok = malá vlajka Veľkej Británie. Po kliknutí na to sa menu zobrazí v angličtine [bližšie som to neskúmal].

3; A červené multifunkčné automaty na niektorých železničných staniciach majú v menu hneď niekoľko vlajok (svetových jazykov). Majú to tak aj automaty DPB v niektorých predajniach Billa a pod. a na zastávkach električky v Petržalke? Tam sa dajú [okrem iného] kúpiť aj jednorazové papierové lístky IDS BK, takže vďaka za to.

4; Pre zaujímavosť: Ako som tu už pred viacerými mesiacmi informoval, v tomto sú tieto automaty lepšie ako tie v Rakúsku na železničných staniciach, lebo z tých pri aktualizácii zmizla slovenčina, čeština a ďalších niekoľko jazykov. Okrem nemčiny je tam už iba angličtina a taliančina (neviem prečo). Našťastie v podobných multifunkčných automatoch vo Viedni v metre zostali tie viaceré jazyky. Alebo aj to sa zmenilo v poslednej dobe?

5; Ako je to s angličtinou v tých multifunkčných označovačoch v autobusoch Slovak Lines [vpredu pri vodičovi]? A to je natrvalo taký stav, že v rámci Bratislavy na displeji zobrazuje ponuku eCL a mimo Bratislavy zastávky cez ktoré autobus ide? Na to je však vidieť iba z blízkej vzdialenosti takže žiaľ nevidím v tom nejaký veľký praktický význam..

6; Ten displej multifunkčného označovača v busoch Slovak Lines tam má teda aký logický význam? Totiž keď si tam aj niekto kúpi v rámci Bratislavy eCL, tak aj tak musí vodičovi povedať kam cestuje, priložiť BČK aj k strojčeku pri vodičovi a od vodiča dostane papierovú registračnú potvrdenku. Volá sa to aj teraz registračná potvrdenka, nemenil sa tomu názov tuším? Takže múdrejšie je v tomto prípade si ten multifunkčný označovač nevšímať.

7; No a ten kto chce použiť v autobuse Slovak Lines papierový lístok (napr. cestujúci do / z Marianky teraz po zrušení zachádzania linky 37 tam ak mali papierové lístky nakúpené do zásoby) a označí si ho v tom označovači k čomu ale nepotrebuje ten dotykový displej, tak aj takýto cestujúci musí vodičovi nielen povedať kam cestuje a ukázať mu ten čerstvo označený lístok, ale vodič aj v tomto prípade vydá zo strojčeka registračnú potvrdenku...

8; Vieme, že v IDS JMK stačí vodičovi papierový lístok iba ukázať, ale nie som si istý: Musí mu cestujúci povedať kam cestuje? Dúfam, že áno, lebo inak by špekulanti v prímestských busoch na najlacnejší lístok cestovali celú trasu autobusu... Predpokladám, že tam revízori v prímestských busoch kontrolujú rovnako takmer vôbec tak ako tu..

9; Napadá mi iba jedno využitie tých červených multifunkčných označovačov pri vodičovi v busoch Slovak Lines: Cez voľbu "Info" si na obrazovke cestujúci môže zistiť platnosť eCL a /alebo PCL na BČK, ale veď to mu vytlačí vodič na registračnej potvrdenke alebo cestovnom lístku - ak si to kupuje cez tú BČK...

Hľadám logiku tam kde nie je alebo som na nejaké užitočné využitie toho označovača v Slovak Lines zabudol?
Reakcia na: S499.1023 #227486:
V Rakusku zas maju Einfach Raus Ticket so skvelou podmienkou ze ho mozu vyuzit minimalne dvaja ludia. Cize ked si sam, listok ti proste nebude uznany, lebo.. bohvieco...

Vo vseobecnosti povazujem za diletantske vsetky tarifne produkty ktore nie su uznane lebo cestuje menej ludi (ci uz celkovo, alebo nejakej skupiny).
ahojte, viete mi prosim napisat presny terminus technicus pomenovania tej konecnej na jungmannovej? bol som v tom, ze je to uvratova, ale davnejsie som tu zahliadol nieco ine.
Reakcia na: Peon #227483:
Dieťa si môžeš požičať.
Podmienka dieťaťa v skupine je samozrejme zbytočná, len to komplikuje, v Rakúsku to napríklad skupinová zľava nevyžaduje ale diskriminačné to nie je.
Reakcia na: akela #227484:
Veľkohubý príspevok patologického metrofila bez jediného faktu, bez jediného konkrétneho príkladu. Ako celý Akela. Rod vlkov by sa hanbil za takého príslušníka - zbabelý, zákerný, pomstychtivý, svorka by ho hneď exkomunikovala.
Reakcia na: Viko #227481:
dôkazy alebo príklady ? poštuduj trocha problematiku, pouč sa o odborných témach, skús strýčka Googla vyhľadaj si v ktorých mestách sú prevádzkované "segregované systémy MHD" a ak si dával pozor na hodinách zemepisu vytrieď si mesta ktoré môžu mať menej ako milión obyvateľov a pre istotu si to over u strýčka, a ak by si to chcel v diskusii rozobrať tiež Ti strýčko ponúkne informácie o mestskej hromadnej doprave v každom takomto meste, prečitaj, porozmýšľaj, analyzuj a diskutu
Reakcia na: ceres #227473:
Ha, to s tými bezdetnými pármi je dobrý príklad. ?
Reakcia na: S499.1023 #227466:
ale ale zase sa neovladas?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.