Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #230680:
Polícia a aj ľuďia z podniku chodia kontrolovať vypínanie motorov na konečných(30€).
Všetko na podnety obyvateľov dotknutých lokalít.
Maly navrat ku klimam: nie je poruchovost a nedostatocny vykon klimatizacie u Abusov okrem spominanych znamych dovod sposobeny aj neustqlym vypinanim motora na konecnej? Asi dva roky dozadu jedna z prvych klimatizovanych NB18, po konecnu ako tak ta klima zacala chladit, interier uz mal dole ale 3 stupne celzia, tak som sa tesil na cestu nazad ze bude lepsie. Na konecnej vypnuty motor a zavrete okna, a na nastupnej sauna. Cize klima opat na plne gule a zas s prehriatym vzduchom, a nedostatocny vykon. Nebolo by vhodne pocas letnych mesiacov ked je prikaz zapinat klimu nad 25, vozy s klimou budu mat zakaz vyoinat motor? Rovnako by nepomohlo pri NB18 dat folie na okna? Idealne ako ma 4921....
Reakcia na: Mhr1 #230677:
Ja by som rad vedel hlavne ako to bude technicky riesene. No ked si vezmes T3 skrina v interieri je dost nizka na to aby si tam dotatocne viedol nejake nove fukacie trubky. Ale ak klima ma byt len ten nezmysel co maju ENS12 Sorky zabudovane do stresnych vetrakov s ucinnostou takmer nula tak radsej nech nemontuju nic.
Reakcia na: Mhr1 #230677:
Súhlas. Ešte doplním že vozy T6 majú nie príliš modernú výzbroj TV3. Kdežto vozy 2xT3P majú jednu z najmodernejších výzbojí - TV progress, na rozdiel od TV3 s rekuperáciou. Kebyže ako vodič by som si mohol vybrať s akým typom by som chcel jazdiť - tak by to určite bolo 2xT3P.
Reakcia na: Petto #230641:
Domontovanie klímy do starších vozidiel, najmä električiek (keďže budú zjavne jazdiť ešte dlhšie), je určite záslužná vec. Tých 29 dvojičiek svedčí naozaj pre 2xT6. No a na to sa chcem opýtať, lebo logické mi to nepripadá. Najmodernejšie vysokopodlažné električky sú predsa 2xT3P. Kto to teda vymyslel, že radšej sa klíma namontuje do T6? Vekový rozdiel medzi väčšinou T3P (1987) a 1. sériou T6 (1991-1992) je iba 4 roky, avšak T3P sú po GO skrine a majú modernejšiu elektrickú výzbroj. 5 je naviac nových. Čiže by to mali byť práve T3P, ktoré by mali vydržať najdlhšie. Alebo niekto nerozmýšľa a berie to podľa typu, že T3 sú starší typ ako T6?
Reakcia na: N/A #230661:
Ja som ja, hodnotiť môžem, čo chcem a keď sa ti moje injektívy (či injektíva😅 ?) nepáčia, môžeš pokračovať v držaní slova a nechodiť sem. A Benčík robí záslužnú činnosť.
Reakcia na: dns.mk #230666:
Mňa fascinuje, ako Dunčo nie je Dunčo, z infovojny nič neodoberá ale pristáva mu to v maili a priaznivci totality sa oháňajú demokratickou a slobodnou spoločnosťou, keď sa im to hodí.
Reakcia na: 810zssk #230671:
A vy ako analyzujete zdroje? Ja sa rád priučím ako to lepšie robiť, tak aké máte vy postupy?
Reakcia na: dns.mk #230668:
Ale kde vás v mojom príspevku diskriminujem a zakazujem vám čítať články z uvedeného webu? Pre mňa za mňa, verte si čomu chcete a tomu, čo uznáte za vhodné. Ja som len vyjadril svoj názor a za tým si proste stojím. Či je lepšie sa k tomu nevyjadriť a udeliť mínusku? Ja mínusky nezvyknem dávať, radšej sa vyjadrím v reakcii na príspevok... A tiež nemôžem povedať že by som mal vytipované médiá, ktorým by som plne dôveroval, ale niektoré médiá (spomínaná infovojna) proste nemôžem brať seriózne, lebo, áno viem čoho všetkého sú schopní...

@230667: tu by som ako najväčší problém videl spôsob, akým to bolo prezentované ľuďom. ˝Vallo dal dopravný podnik Vadalovcom˝ - je takýto nadpis v poriadku? A takto to bolo prezentované ľudom, ktorým prišli spomínané maily. Vlastne celý ten článok je písaný v takomto duchu, dalo sa to napísať úplne inak. Preto je na mieste riešiť aj autora blogu, ktorý má zjavne problém so svojou identitou.

Prvá časť príspevku je už off topic, tak snáď nebude treba v tejto diskusii ďalej pokračovať. Vďaka.
Reakcia na: dns.mk #230668:
Nikto ti nevyčíta že to čítaš. Ale nediv sa že ťa nikto neberie vážne ak opakovane dokazuješ že nemáš ani len základy kritického myslenia a schopnosti analyzovať zdroje.
Reakcia na: martinah #230667:
Nie som si az tak isty ci mal pravdu s drahsimi busmi... Teda ano, boli drahsie, ale:
a) Vobec nie je zrejme ci s tym Rybansky ma nieco spolocne.
b) Neda sa proste zobrat dve ceny, prepocitat na kus a je vybavene. Treba zohladnit veci ako je vybava (Bratislava uz dlhsiu dobu obstarava vsetky busy vo vysokej vybave - co je samozrejme spravne, aj ked to ma dopad na cenu), objem zakazky (vacsia zakazka = vacsia zlava), alebo podmienky (udrzba, zaruka a podobne). Nechcem tvrdit ze sa tam nic nekale nedialo, ale vyzaduje si to hlbsiu analyzu nez nahodne nabuchanie cisel do Excelu.
Reakcia na: 810zssk #230665:
Ďakujem za objasnenie, vidím že tie dôvody sú naozaj rôzne.

Tak tá zásada zapínania klímy iba podľa vonkajšej teploty 25C je naozaj čudná. Veď je rozdiel sedieť v poloprázdnom plynule idúcom autobuse v zamračenom počasí, alebo pri tej istej teplote mať preplnený autobus, pražiace slnko a pomalý posun v zápchach.
No a to že sa niekto sťažuje, že je zima - hádam sa nebudú vodiči prispôsobovať každému osobitne na želanie.
Reakcia na: mirec240 #230658:
Kladiem ich na rovnakú úroveň ako akékoľvek iné médiá ako Sme, Pravda, Denník N, HN, Markíza, JOJ, RTVS a preto si prečítam čokoľvek aby som vedel. Keď to môžu čítať SISkári alebo nejakí mediálni pozorovatelia, tak ja snáď nie som menej alebo viac, aby som nemohol tiež. A ak vy súdite, že je ten web konšpiračný, tak ho lúskate viac ako ja. Takže vlastne idete mňa diskriminovať, že vy si môzete čítať, čo chcete ale napríklad ja už nemôžem? To sme tu mali takéto inkvizície a hony na čarodejnice ...
skor zaraza, ze viac sa riesi anonymita autora blogu nez samotny obsah
mal pravdu s janostakovou? mal
mal pravdu s drahsimi busmi? mal

je dobre, ze sa to zverejnilo? ano, je, neostalo bez povsimnutia a vallo bude po tejto skusenosti obozretnejsi

https://dennikn.sk/1512721/bratislava-kupovala-autobusy-drahsie-ako-v-cesku-vycitali-to-aj-novemu-sefovi-dopravneho-podniku/
Reakcia na: S499.1023 #230660:
Pane, chorý ste bohužiaľ vy s Vašim "chlpáčom" a tým čo ste napísali. Z toho webu neodoberám mailom nič a vôbec so nenechávam spamovať mail newsletterom z akéhokoľvek webu, aj keby mi mali za to platiť. M vlastný rozum na to aby som sa rozhodol kedy si čo prečítam. Nakoľko žijeme v demokratickej a slobodnej spoločnosti, tak nezakazujem svojim známym čítať a poslať mi čo chcú a pod. pokiaľ to nie je v rozpore s Ústavou SR a zákonmi SR a pod. alebo nejaké nevkusné perverznosti. Ak ste tam našli niečo, čo je v takom rozpore, tak to nemám problém nahlásiť, resp. aby som nebol udavač slizký, tak upozorniť admina webu na to. Dobrú noc a čistú myseľ prajem 😉
Reakcia na: pedro01 #230663:
Neviem či sa to dá odsledovať k jednému dôvodu. V prvom rade je dosť veľa vozidiel, najmä starších SORiek, kde je klimatizácia s nízkym výkonom a nech je nastavená akokoľvek dobre, nevychladí to. Druhým dôvodom je potom údržba (je zaujímave že na elektrických dráhach sú problémy s klímou oveľa menšie) - na tom sa údajne v posledných týždňoch dosť maká, ale nedá sa to zo dňa na deň. Až na tretiom mieste sú chyby obsluhy, tie sú relatívne sporadické, aj keď sa dejú - v niektorých prípadoch sa stane že príde nejaky cestujúci že je mu zima, vodič to proste vypne a zvyšok cestujúcich trpí (aj keď nedávno som zažil vodiča čo sa kvôli klíme takmer pohádal s cestujúcim a odmietol ju vypnúť :)).

V prípade nižších teplôt je potom problém aj v tom, že sa klíma proste nezapne. Žiaľ v tomto nebadať žiadne zmeny, aj tento mesiac vydala divízia autobusy pokyn v tom zmysle že klíma sa musí zapínať pri 25 stupňoch (čo je samozrejme veľmi vysoká hodnota - keď je vonku 25 stupňov, v autobusoch je už dávno peklo). Sú vodiči čo rozmýšlajú samostatne a zapínajú ju aj skôr, ale časť proste ide v duchu predpisu a nerieši.

Výhľadovo by podla mňa mali byť všetky nové vozidlá vybavené automatickou reguláciou teploty, ktorá by bežala 365 dní v roku, bez možnosti zásahu vodiča a bez otvárateľných okien. S tým že vozidlo kde nefunguje vzduchotechnika by nemohlo ísť do premávky (čo by bola motivácia pre vozovne sa o to viac starať).
Reakcia na: pedro01 #230663:
minule som šiel staršou SORkou ktorá jemne chladila a prišla panička a automatika okná 😃 dostala papuľovanú a zavrela okno 😃 😃
sorky so starou klímou chladia málokedy dobre, tam nestíha to, novšie sorky majú lepšiu a keď je funguje aj príjemne nastavenú vie tam byť chlad ale kvôli oknám svetlým sa efekt troška stráca 😕
Dnes a včera teplota v meste až 34 C, čo už je určite dôvod na zapnutú klimatizáciu v autobuse MHD, ak ju má nainštalovanú. Kedy keď nie teraz.
Podľa môjho skromného prieskumu v týchto dňoch však zo 100 autobusov vybavených klimatizáciou vyše polovica (53) mala pootvárané okná (samozrejme najmä SORy a Ivecá). T.j. v interiéri bolo riadne horúco.
Je to vec, čo mi už roky nejde do hlavy. Busov vybavených s klímou síce pribudlo za ostatné roky, stále to prízvukujú pri nákupoch, ale pohoda pri cestovaní pri letných teplotách sa zlepšila len málo. (t-busy teraz nerátam, tam je to v pohode celkom).
Niekto z brandže (napr. vodič) by vedel prezradiť, čo je najčastejším dôvodom tohto stavu? Ktoré napr. z nasled. dôvodov?

1. Ľudia nezmyselne pootvárajú okná ((tu ma napadá, či by to robili aj pri dostatočne vychladenom voze už hneď pri odchode z konečnej)
2. Klíma proste nestíha v horúčavách a (a potom samozrejme otvoria okná)
3. Pokazená klíma (spýtal som vodiča L87 ešte pred rokmi, prečo nejde klíma na vtedy úplne novom Ivecu, on na to, že je pokazená - neviem posúdiť či hovoril pravdu)
4. Iný dôvod (napr. pred časom tu niekto spomínal aj šetrenie na nafte, ale tak to hádam nie...)
Ďakujem

Reakcia na: N/A #230661:
Ano, lebo je objektivne, fer a nekonspiracne kydat na Valla, ktory za to nemoze a je zhodou okolnosti "slnieckar", ze nechal Nesrovnalovho/Urbanovho cloveka docasne v urade, kym bude nove vedenie a vymenia sa ludia, a ze ten clovek ma taliana v skrini. Ale kopnut si treba 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.