komplexy tu ma zrejme niekto iny, ze samuliak...
neviem ako ty, ale ja uz auto mam, a dokonca som nanho ani nemusel setrit, lebo mi ho dala firma - a ano, ti co si myslia ze za to auto ako bohatsi platim nejake dane - je na omyle - prave naopak, firma si auto odratava z nakladov, benzin a opravy idu samozrejme takisto do nakladov firmy... A na rozdiel od kratkozrakych obmedzencov VIDIM, ZE TO NIE JE DOBRE, KED SA MI VIAC OPLATI IST DO AJ NA DLHSIE VZDIALENOSTI AUTOM VIAC AKO MHD - pri cene listka 18Sk je to aj na 5-6 km benzin, ked si odratam z ceny benzinu to, ze vratene dane za to mi firma preplati aj na sukromne ucely - cim sa pre mna cena benzinu znizuje o 19%... je to naozaj smutne, ked cesta 5 km sa oplati aj cisto cenovo autom, neratajuc pohodlie a usetreny cas, a dosledok toho vidno v zapchach, ktore su len prejavom absolutnej absencie trhu v poskytovani sluzieb pouzitia cestnej siete, tak ako boli rady na maso, alebo na banany, ktore som este zazil a pamatam sa ze naozaj merali aj 100 metrov... - typicky prejav, ked nie je trh - caka sa, tvoria sa zapchy, lebo nie je regulovana ponuka a dopyt a netvoria sa nove zdroje na zaklade zvyseneho dopytu...
Ale predsa diferencovat dopravne podla obsadenosti vozidla a poctu cestujucich je spravne - je predsa logicke, ze ked sa vo vozidlle (je jedno akom) vezie 10 ludi, je ina cena na jedneho ako ked sa vezie 100 ludi! A do Lamaca zrejme elektricka nechodi a ani nepojde asi aj preto, ze by sa tam neoplatila vzhladom na mnozstvo ludi, takze tu nejde o ziadne sankcionovanie "za to ze tam nechodi elektricka", ale jednoducho o to, ze Lamac je tak maly, ze tam elektricka nepojde, a jednoducho ked tam zije tak malo ludi, naklady na ich dopravne sluzby su vyssie na jedneho prepraveneho, ako ked na malom uzemi zije vela ludi - a je tam efektivne postavit elektricku... Samozrejme teraz netvrdim ze sa ma hned menit tarifa na nejaku super zlozitu, len sa branim pred oznacenim ze produkujem "slabomyselne momotiny". Je to zrejme technicky nerealizovatelne robit nejake specialne tarify pre druh a priemernu obsadenost linky... len som ale mimochodom reagoval na to, ze v pripade spoplatnenia uzlov v meste, ako by sa to rozratavalo do cestovneho - no to tiez nejde nejak rozumne diferencovane zaratat do cestovneho. Ale to ze to rozumne nie je mozne neznamena ze ludia iduci v plnom spoji nedoplacaju na ludi iducich v spoji prazdnom!
To je, s prepáčením, slabomyseľná momotina. Prečo by mali obyvatelia Lamača byť sankcionovaní za to, že k nim jazdí len spaľovacia trakcia a ešte sa aj jazdí cez Patrónku?
ono je v tom ale velky kus filozofie... pretoze pri tomto vyroku (ked sa tym vsetci budu riadit) moze dojst k situacii ze v spicke budu preplnene elektricky, kopec ludi na zastavkach a prazdne cesty... a v sedle budu dopravne zapchy...
myslim si ze uspech by nastal, keby kazdy co ma auto, zvazil, kedy je vhodne ist MHD a kedy nie
ja napr auto nemam, neskor bude, a uz teraz viem ako budem co vyuzivat... ked pojdem v rannej spicke dam prednost MHD a z elektricky sa budem skodoradostne usmievat na vodicov v kolonach aut...
ked mimo spicky tak sa z auta budem skodoradostne usmievat na cestujucich cakajucich na zastavkach v sedle...
a myslim ze je to zlata stredna cesta
pokial niekto vymysli inteligentnu tarifu MHD, ktora by zohladnovala aj druh vozidla (elektricke/naftove), druh komunikacie... tak to bude len plus. Uz dnes sa smejem na tom, ze expresne linky su vlastne lacnejsie ako neexpresne - lebo mame casovu tarifu ☺
ved spoplatnit by sa podla mna malo viacero uzlov (a nie len v Bratislave) - samozrejme je to na dlhe uvahy a studie - spoplatnenych by mali byt desiatky bodov: napriklad vsetky mosty cez dunaj, velke krizovatky ako Patronka, Botanicka, krizovatka Sancova-Prazska-Stefanikova, Racianske myto, Trnavske myto, Mlynske Nivy-Prievozska, Bajkalska-Pristavna...
Vysledok: ceny listkov by sa zvisli mozno o par korun (10 minutovym prejde najviac jednu spoplatnovaciu branu (takze by stal miesto 14korun, 15-16 korun), 30 minutovym mozno 2-3 (takze z 18 na 20-22korun), hodinovym viac...) a cesta autom by sa predrazila o par desiatok korun...
K tomu dnešnému článku o zastávke Trhovisko. Ak sa hráme na preferovanie MHD pred IAD, tak treba postupovať rázne. Ak nejaký úradníček schválil parkovisko pre 6 áut pred potrebami MHD, tak je tu snáď vyššia inštancia, ktorá môže jeho rozhodnutie snáď zrušiť. Páni, na toto tu treba dať anketu, resp. spísať petíciu Transpetrol vs. MHD.
"sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať" - tu je pes zakopaný. Je potrebné dotovať SRo? Ja si myslím že nie, ale pretože si väčšina myslí, že je, tak platím. ?
Je potrebné dotovať viac cesty, verejnú dopravu, alebo nič? Tu sa to trochu ťažšie počíta a rozhoduje. Momentálne je u nás skôr taká nálada, že dotujeme viac cesty.
Ja som radšej za drahšiu (=menej dotovanú), ale kvalitnejšiu verejnú aj individuálnu dopravu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.