Jasné , žeby museli no to nie je dôvod na neobsluhovanie Štúrova EC . Jednoducho si to zjednodušili a čo na tom , že skomplikovali a predĺžili ľudom cestovanie..
V rámcovom návrhu budúcoročného GVD figuruje zastavovanie REX vlakov aj v Ivanke pri Dunaji, vraj ako opatrenie red zavedením parkovacej politiky a maximalizácie využitia nového P+R/B+R.
Ako píšem nižšie, do Štúrova sa nejazdí, lebo by obratom meškali. Useknutie Kútov nepomôže, lebo z Bratislavy by stále bol vypravený v identickej časovej polohe, a teda do Štúrova by prišli takisto, a odišli zmeškane. Zo/do Štúrova majú kvázi prípojný Os k EC.
271 (z Kútov o 7:13) chodí takmer vždy včas, poobedné spoje v čase špičky (276 o 14:10 z Bratislavy a 274 o 16:10 z Bratislavy) sú využívané aj preto, že Os, ktorý v tých časoch ide v PD z Bratislavy končí už v Malackách a ide až REX o 14:32 a 16:32, ktorému to však do Kútov trvá 55 - 60 minút, zatiaľ čo EC tam je papierovo za 35 - 40 minút. Za predkoronovej doby tieto REXy využívalo veľmi veľa školákov a často bývajú kapacitne na hrane, preto časť ľudí, ktorí si na tej trase platia cestovné prešla na EC aj napriek príplatku, keďže sú rýchlejšie (aj v prípade, že EC do Bratislavy prišlo zmeškané až po odchode REXu na Kúty, tak najneskôr v Levároch spomínaný REX predbehlo) a v pracovných dňoch často aj prázdnejšie. 272 o 18:10 z Bratislavy síce má alternatívu v podobe Os až do Kútov, ale o 18:32 už nejde REX, takže sa tá frekvencia musí rozložiť medzi tieto dva vlaky. A keď ideš po 17:30 z práce unavený a ešte ťa čaká cesta do Kútov a následne domov, tak radšej uprednostníš EC, ktoré nikde nezastavuje ako Os, ktorý stojí pri každej vŕbe.
Aha, to mi nenapadlo.
A odkedy takmer všetky EC pred koronou jazdili iba na trase "Budapešť - Praha", tak oproti dávnejšej minulosti už na území SR menej meškali? Teda sú spoľahlivé aj pre ľudí z okolia Kútov o ktorých píšeš?
Tak oni to teraz dočasne majú super keď im to EC začína v Kútoch a majú ho celé iba pre seba.