príbeh Starého mosta je ukážkou, keď most má slúžiť ako tunel,
ak by si mesto chcelo vziať príklad z riešenia havárie Reichsbrücke, to by bola paráda, z jednoúrovňového by mohol vzniknúť dvojúrovňový most, kde koľajová doprava by bola schovaná v spodnej uzavretej úrovni, tak je riešený Prístavný most,
ako všetky riešenia, aj toto by malo viacero ale,
v danom priestore je možné taký most vybudovať iba za cenu mimoriadneho stúpania k nivelete hornej úrovne, pre chodcov by to bolo šplhanie, pre koľajovú dopravu by to chcelo niečo na model ozubnicovej železnice a autá tam snáď nechceme,
zostaňme nohami na zemi, nechajme súčasný jednoúrovňový nehavarovaný Starý most opraviť a ešte dlho bude môcť slúžiť
"jeho povodna zivotnost bola 15 rokov, je zazrak, ze este drzi pokope "
a to je ďalší dôkaz toho, prečo by mal ostať zachovaný - fakt, že "kedysi" sa stavalo tak, že to bez problémov o viac ako 300% prekročilo plánovanú životnosť, je určite zaujímavý... vďakabohu, že ho nestavali rusi, možno by tu už nebol a nedohadovali by sme sa, či ho nechať alebo strhnúť...
Re #139324 MacGiver: keď môžu byť tamy denne na 80tke, tak potom pokojne aj Ik na 30/37
čo som si všimol, tak L99 občas mešká aj keď tam je Ikarus 415, takže by tam mohli potom byť aj SORy.
Kam by, ale potom išli Ikarusy 415? Na L30 a L37 ísť nemôžu, keďže sú z Petržalskej vozovne. ? ?
apelujem na trvalé zrušenie zástávky Avion-Ikea smerom na letisko: a čo tý ludia čo sú zamestnancami Avionu a Ikea? čo tam chodia autobusmi,však to budú musieť na letisko, tam si počkať na spomínané linky a potom vystúpiť na zástávke Avion-Ikea smerom z letiska do mesta.
ten most v sturove/ostrihome nie je najidelanejsie postaveny.. ak by sa nebodaj dostavalo vodny stupen nagymaros, tak tadial neprejdu vacsie lode ... ale to je o inom..
preco ja by som s tym nemal problem to pomenovat hociako, a ani by som neprotestoval proti tejto novej variante ..
ad premena mostu .. pozri si historiu reichsbrücke vo viedni ..
Re #139320 vlado13: az taketo detaily som zase nevedel, len stale to ma pramalo spolone s povodnym mostom a teraj je to len tunel pre magoriat.. za tu sumu co navrhli na rekonstrukciu sa da postavit novy most.. a pritom este stale nikto neukazal ani definitivne plany...
inak alpha 04 ponukla aj variantu ferenc jozka.. len magoriat ju nedal do vyberu ako nedal ani do vyberu tu variantu co som sem dal ja ...
skratka dali tie najhorsie varianty, aby mali aliby ..
Má zmysel aj cez pracovné dni. Jednak hore pri konečnej je liečebný ústav, kam sa musia dostať ľudia (personál, pacienti, návštevy) a jednak v tej oblasti pár ľudí aj býva.
je to inak,
RW konštrukciou boli nahradené 4 polia cestného mosta v dĺžke 320 m, OK železničného mosta je celá vymenená, pochádza z Vítkovických železiarní, bola projektovaná, vyrábená a osadená ako riešenie bez časového obmedzenia,
OK cestného mosta je mimoriadne cenná práve tým, že je to jediná RW sústava, ktorá ešte slúži,
dočasný ženijný most vyzeral aj v rokoch 1945 - 46 inak, taký most slúžil na technické zabezpečenie bojovej činnosti, keďže most začali opravova 6.8.1945, už pri príprave dobre vedeli, že nebude slúžiť pre zabezpečenie bojov na pravej strane Dunaja, opravu dokončili 24.1.1946 s tým, že mal podľa vtedajších pomerov plnohodnotnú mostovku pre cestné vozidlá a nie pre bojové,
podľa mňa odporúčaný variant pre výber náhrady za Starý most je to najmenej vkusné, čo Alfa04 navrhla, taká silueta pri predstave pohľadu po toku Dunaja pred mostom Apollo a pri pohľadu proti toku pred Novým mostom vôbec nechýba
Nieco z ineho sudka- v noci z piatka na sobotu cca pol noc na odpocivadle pri Štutove smer Ruzomberok prestavkovali autobusy mercedes 2 ?kratke a 2 ? klbove- zrejme mestske neviete komu a kam?
Parkany-Ostrihom postavili kópiu pôvodne architektonicky veľmi pekného mostu. Starý most Červenej armády nikdy nebol pekný a nikdy oku nelahodil. Keby sa namiesto neho postavil iný železný most v nejakom historizujúcom slohu, tak by to bolo nádherné. Najviac by mi v tých miestach imponoval nejaký pekný železný reťazový most, ale bohužiaľ reťazove a iné visuté mosty nie sú vhodné pre premávku koľajovych vozidiel kvôli statike.
súhlasím. Veľmi podobné trvalé provizórium je električkový most v Tróji (nádraží Holešovice- Trojská). Bol postavený ako provizórium na pár rokov, každých desať rokov dostane výnimku na ďalšiu dekádu fungovania a tak to ide kolem dokola už vyše 40 rokov. Slovo provizórium u nás nič nehovorí o jeho časovom trvani. P.
Ahoj, na Slovensku existuje stránka, ktorá sa venuje výlučne dopravnej nsotalgií. Ide o stránku Veterany.Eu - www.veterany.eu venujúcu sa historickým vozidlám - autobus, trolejbus, električka, vlak, automobily, bicykle, motocykle, histórií a historickej technike. Náijdeš tam kalendár akcií, odkazy na jednotlivé kluby, rôzne zaujímavé reportáže a fotografie a omnoho viac.
je zvlastne ze v Sturove/Ostrihome mali tolko ucty k staremu a Most Marie Valerie zrekonštruovali do povodnej podoby, va Bratislave to nejde.
Preco uvazujete iba o alternativach opravy sucasneho "provizoria" (nieco co aj mozno bolo budovane ako provizorium a vydrzalo cez 6O rokov nim davno nie je) alebo vyboduvania nejakej novej sku*venosti, ktora tam jednoducho nepatri.
Preco nevybudovat novy most ale nech je to kopiu stareho.
Chcem sa vyjadriž opäť k možnosti nasadzovania SOR BN 9.5 na L99. Naposledy sme to uzavreli tým, že spoje vďaka nasadzovaniu SOR meškali. Nakoľko teraz sa tam SOR objavil tak som sa šiel odviezť L99, aby som zistil či je to naozaj tak. Keďže v obsadení L99 počas pracovných a voľných dní nie je veľký rozdiel (max.10 osôb na spoj), tak považujem za relevantné ak od Ovsišťa po Lúčanku spoj s odchodom o 10:27 došiel na Lúčanku o 10:57, teda NAČAS - BEZ MEŠKANIA! V pracovné dni by možno autobusy meškali 2-4min, keby bolo cestujúcich ozaj veľa. Neviem, teda či sa ľudia viac ponáhľajú pri ceste vyhliadkovou L99 alebo pri ceste L30 a 37...
pravdepodobne... len si neviem predstaviť ako budú MINI-busy prechádzať cez ten problematický úsek na Bárdošovej... Tento týždeň som to prešiel pešo, ďalší týždeň si dám repete ale prejdem to z dola a pofotím celú komunikáciu, snáď budú fotky dostatočne zachytávať novoobsluhovaný úsek...
je dost zasadny rozdiel medzi eiffelovkov a starym mostom (stefanikovym, cervenej armady, ferenz jozka etc etc)..
kym eiffelka bola od zaciatku takto planovana .. stary most, ktory vidis teraz je ozaj len kopa zeleza, ktora je navyse aj bezcenna, kedze vykupne ceny padli dole rapidne za posledny rok
dovod ? s povodnym mostom nema okrem pilierov a mytnych domcekov zhola nic spolocneho ..
a keby len to, jedna sa o DOCASNY zenijny most .. aj ked to znie neuveritelne, jeho povodna zivotnost bola 15 rokov, je zazrak, ze este drzi pokope ..
aby som bol presny, jedna sa britske diely z land & lease, ktore dostali sovieti, ti ich prevelili do bratislavy a pod dozorom vojenskych sovietskych inizierov to stavali nemecki zajatci ..
cize jeho historicka hodnota je veskera zadna ..
stale si myslim, ze sa namiesto perforovaneho rebra mala vybrat a aj stavat tato alternativa a mohli by ho premenovat spat na most ferenc jozka ...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.