Reakcia na: intony #98739:
Prebudovanie elektrickovej siete na dobre dopravne riesenie je drahsie ako vybudovat NS MHD. A, samozrejme, technicky narocnejsie.Uz som upozornoval na zaludnosti porovnavania elektricky s NS MHD kvoli nezhodnosti baz kvalitativnych aj kvantitativnych charakteristik.
Elektricka ako dopravny subsystem MHD v BA sa ma rozvijat svojou cestou, hlavne co sa kvalitativnych parametrov tyka. V centre ma tvorit lokalnu obsluhu, na radialach tiazovu obsluhu v ramci danej ms. casti.
K pripadnej elektricke v DNV, v Lamacskej brane, spojnica Race a Vajnor sa nevyjadrujem, lebo nateraz absentuje konkretny projekt ich dopravno-urbanistickeho riesenia.
Marcelllooo
Re #98723 merice: Omyl. Ak nieco skodi srdcu, nemoze to byt dobre ani pre telo ako celok. Lebo v takomto pripade je organizmus nedokrveny a teda trpi kyslikovou insuficienciou. Ak su v neporiadku oblicky, zlyhava odpadove hospodarstvo.
Preto hovorim o systemovom a koncepcnom rieseni, ktore optimalizuje dopravu celeho mesta, ale respektuje aj mestske casti a lokalne zaujmy. Tie nemusia byt v konflikte, ak urobene spravne.
Treba pozerat komplexne, inak natrafis na to, comu sa ludovo hovori 'pre strom nevidis les'. Skratka vyriesis mozno jednu castkovu oblast, ale nevyriesis, ba az zhorsis dalsie ciastkove az celkove oblasti. To je syndrom typicky aj pre zastancov elektriciek. Skratka musi byt elektricka a vsetko sa prisposobuje tejto poziadavke. Miesto toho, aby sme mali dopravne potreby a na ne nasili konkretne riesienie.
To ze bude centrum v lokalite Nivy, Prievozska, Dostojevskeho znaci, ze tam musi byt MHD. Ale MHD diverzifikovane riesace dopravne potrreby vsetkych zucastnenych. Niektory maju regioanlen vztahy, iny celomestske, dalsi lokalne.
Som za systemove komplexne riesenie dopravy Bratislavy.