Reakcia na: Marcelllooo #97597:
Najzásadnejším problémom duálneho prevádzkovania je zosúladenie prevádzky električiek a prevádzky vlakov. Zatiaľ nikto z navrhovateľov tejto možnosti nevysvetlil, ako si to predstavuje.Električky premávajú prakticky bez zabezpečovacích zariadení, na dohľad, kým pri duálnej prevádzke by sa muselo jazdiť podľa železničných pravidiel (pretože by išlo o železničnú trať). Vlaky jazdia v tzv. priestorových oddieloch. Ak by bola trať vybavená trojznakovým autoblokom, mohla by byť dĺžka oddielu blízka zábrzdnej vzdialenosti, čo je pri maximálnej traťovej rýchlosti 80 km/h 700 m. Aby vlak mohol ísť plynule, musí mať pred sebou voľné dva oddiely. K tomu treba prirátať dĺžku vlaku, povedzme cca 100 m (aby sa ľahko počítalo – súčasná 5-dielna jednotka 560 má cca 120 m). Doba prejdenia dráhy 1500 m (2x700 + 100) je pri rýchlosti 80 km/h je 67,5 sekundy. (Ostatné drobné časové prirážky – na reakciu zabezpečovacieho zariadenia a spozorovanie návesti rušňovodičom – zanedbajme.) K tomu treba pripočítať tzv. vnútornú zálohu 5-12 % (dostávame 71-76 s), a ak je v niektorom z oddielov zastávka, prirážku na zastavenie (0,5 min.), prirážku na rozjazd (0,5 min.) a dobu státia na zastávke (min. 0,25 min.), čím získame minimálny odstup od predchádzajúceho vlaku/električky cca 2,5 minúty. Čo sa s intervalom 1,5 minúty, plánovaným pre električky, navzájom vylučuje.
ekonomicka nevyhodnost – V čom by malo byť vybudovanie a prevádzkovanie električkovej trate (s mäkšími predpismi, a tým aj nižšími nákladmi) ekonomicky nevýhodnejšie, než vybudovanie a prevádzkovanie elektrifikovanej trate železničnej?
centrum ako uzke hrdlo – Perspektívne centrum úzke hrdlo nebude, pretože budú trate pod zemou. A ide ti o perspektívne riešenie, či nie?
investicna naroscnost – Áno, básni sa o tom, že by železnicu zaplatila EÚ. Ale skutočne zaplatia aj tú časť, ktorá bude slúžiť regionálnej doprave? (Aparát EÚ je dosť hlúpy na to, aby sa peniaze dali nejakým podfukom získať, ale spoľahnúť sa na to nemožno.)
zabitiee uzemia – Nezmysel. Električková trať na estakáde ti zabije územie rovnakou mierou, ako železnica na estakáde. Električková trať v tuneli ti zabije územie rovnakou mierou, ako železničná trať v tuneli.
v pripade rozsirovania rozchodu na 1,4 metra, Petrzalka uz bude pripravena – Ale nebudú pripravené vozidlá, ktorým bude treba vymeniť podvozky. A v celom zvyšku mesta by sa museli VYMENIŤ (nie posunúť!!!) koľajnice. Pretože električky majú iný profil koľajníc a kolesa.
Ámos
Re #97595 enumaelish: neviem, kde si ty odpalil spojenie Dubravka - Safko, ale nevadi.
tr3mp ma samozrejme spojenie centra s Dubravkou vyriesene. A to z Jesenskeho ulice resp. z Kamenneho namestia. Pesia dostupnost na Jesenskeho je minimalna.
tr3mp nie je moj kamarat. Resp. nemozem ho tak nazvat, kedze ani neviem, ci som ho niekedy videl a rozpraval sa snim,...
Re #97596 enumaelish: to ma v materilay, ked sa to preberalo na fore, sme sa nakoniec dohodli, ze by bol lepsi celodenny interval 4minuty.
Okrem ineho aj dnes je ranna a poobedna spicka u elektriciek obsluhovana viac vozidlami. U L9 to je 6min interval v rannej spicke a prevazdka L17 a L7 ako spickove linky.
Obdivujem vsak tvoju schopnost vyjadrovat sa k naplnenie trolejbusov v sedle. V case ked si v skole... Ako si vsak dosiel nato, ze na L201, L202 a L208 by rano stacil 10 minutovy interval, pricom teraz je 6 minutovy to vazne neviem. Si proste diletant.
Re #97597 Marcelllooo:
Zápisnica z domovej schôdze konanej dňa 6.6.2007 na Rovniankovej ulici 14
Konanej dňa: 6.6.2007
Obytný dom: Rovniankova 14, Bratislava
Počet bytov v dome: 107
Počet bytov v osobnom vlastníctve: 101
Počet prítomných vlastníkov: 69
KDE SU TIE TISICKY VLASTNIKOV BYTOV????
davam do pozornosti aj toto:
4. Písomné hlasovanie
Vzhľadom k tomu, že na domových schôdzach sa trvalo zúčastňuje menej ako 50 % vlastníkov a často je potrebné.....
Takze poprosim uviest ine splnomocnenie, ktore ti dava pravo zastupovat tsicky vlastnikov bytov.
Re #97616 810zssk: Tam ide o spotrebu el. energie co sa intervalov tyka. Takze mozno je to len jedna minuta, ale ta robi rozdiel 3 vozidla zatial co rozdiel 10 a 15 minut je rozdiel 2 vozidla. Je to prilis komplikovanô, sam tomu uplne nerozumiem a zda sa ze ty toboz nie.
Mohol by nam prosim niekto fundovany presne vysvetlit o co ide...