Reakcia na: AAA #96988:
Pardon, myslel som, načo treba vedieť ako sa tie dokumenty schvaľujú. Ty napr. vieš detailne popísať legislatívny proces pre prijímanie zákonov?Re #96993 Marcelllooo: Nevedel som že štát je jednotkou samosprávy. 2. Miestna samospráva podľa ústavy neexistuje. Čl. 64: "Základom «územnej» «samosprávy» je obec. «Územnú» «samosprávu» tvorí obec a vyšší územný celok." Pojem miestna samospráva poznajú akurát tak staré ešte nenovelizované alebo zrušené právne predpisy alebo staršie medzinárodné dokumenty, alebo teória správneho práva a správna veda, ale pokiaľ viem, to si neštudoval, takže to, žeby si to vedel z nejakej knihy správnej vedy môžeme vylúčiť. A čo sa týka mojich vedomostí zo správneho práva, tak tie boli preverené postupovou skúškou podľa zákona o vysokých školách a tú skúšku som spravil, takže ja sa to doučiť nemusím. Ty sa douč, že podľa ústavy miestna samospráva nič nemôže schvaľovať, lebo obec a VÚC sú jednotkami územnej samosprávy.
Marcelllooo
1. Lebo metro je nosnym systemom, teda prepravuje cestujucich na dlhsie trate a v spadovych relaciach, rychlo a bezprekazkvoo.
Elektricka je urcena v centrach miest na lokalnu prepravu, inde na prepravu v ramci mestskych casti.
2. Jasne, ze by v centre mala byt rychloelektricka, NS MHD, metro pod zemou. Tam sa to musi dokonca robit razenym tunelom v hlbke niekolko desiatok metrov pod zemou. Ale to sa v Bratislave neplanuje, centrum sa planuje ponechat take ake je.
V Petrzalke pozadujeme, ak sa ma elektricka vobec stavat, aby to bolo v tzv. plytkom tunely, teda hlbenom z povrchu, z dovodov:
- odstranenie barierovosti elektricky
- zvukova izolacia
- povrchova uprava na sad/park
- odstranenie urovnovych krizovani inych pozemnych komunikacii (cesty, cyklotrasy, pesie trasy)