Reakcia na: Marcelllooo #96340:
Ad 6 a19 %: Áno, všimol. Z toho však nemožno vyvodzovať, že Petržalka električku nepotrebuje. (V takom prípade by posudok nepochybne konštatoval, že aj definitívny variant je neekonomický.) Električky v Petržalke sú potrebné už dávno. Návrh len konštatuje, že nerealizovanie dočasného variantu by sa dalo zvládnuť autobusmi v približne rovnakej (ne)kvalite, ako dnes.Ad depá a zastávky: Prvá časť má všeobecný charakter, preto je všeobecné konštatovanie o väčšom zábere pôdy električkami kvôli zastávkam a depám nezmyselné.
Ad obsaditeľnosť: Ohradzujem sa proti porovnávaniu kapacity pri rôznych obsaditeľnostiach. Ak by sme to prehnali, môžem ti dokázať, že sólo autobus má väčšiu prepravnú kapacitu (pri 8 os/m2), než súprava električiek (pri 2 os/m2). Seriózne porovnanie kapacity je možné len pri použití rovnakej obsaditeľnosti. Akýkoľvek iný postup je nevedecký a zaváňa zámerným skresľovaním faktov.
Ad tvárnice: Kde v Bratislave sa robí vozovka z tvárnic (okrem provizórií pri výlukách a pod.)? Creteprint, z ktorého sa robia zastávky, je farebný razený betón, nič viac.
810zssk
Ad Re #96372:
1. Ano, ale Brno je dokaz toho ze povrchova elektricka moze byt v meste podobnom BA NS MHD, ty si tvrdil opak.
2. Ano, ale stale je to o tom ci budeme preferovat kolajovu, alebo cestnu dopravu.
4. Zle som sa vyjadril. Chcel som povedat ze sa musi vypracovat koncepcia riesenia MHD ako celku.
Ad Re #96373:
Nie, ten tunel neriesi takmer nic a rozhodne to (z hladiska MHD) NIE JE koncepcne riesenie. Bude tunel. A co potom?
Ad Re #96373:
Nepochopil si co som sa snazil napisat.
Ad Re #96374:
Ooo, nie, neriesi. Jedna trat Raca - Petrzalka NS MHD neriesi. Navyse, nemozes planovat samostatne NS MHD - MHD musis brat ako celok.