Reakcia na: Ike #94941:
všetko má svoje dôvody... aj odbočenie doprava, ktoré sa berie ako bezkolízne v mnohých fázach signálneho plánu predsa len niekedy prechádza do kolízie s nejakou fázou (ľavé odbočenie náprotivného smeru) a niekedy je nutné riadiť pravé odbočenie tak, aby tieto vozidlá nevchádzali do križovatkového priestoru a nespomaľovali dopravný prúd v zelenej fázi. Toto sa robí na základe kartogramu križovatky - prepočtov pohybov dopravných prúdov v križovatke.Žlté svetlo NIKDY nemôže byť to isté, ako trvalo svietiaca zelená šípka - zelená DOPLNKOVÁ šípka, ktorá sa používa pri odbočení doprava má svoj význam a informuje vodiča, že môže odbočiť doprava (má voľný bezkolízny smer), môže však byť na základe normy do tohoto vložená chodecká kolízna fáza a vtedy je povinný dať prednosť chodcom (často sa to využíva). Naproti tomu, žlté blikavé svetlo informuje vodiča o povinnosti dať prednosť vozidlám prechádzajúcim križovatkou v smere, do ktorého sa zaradzuje.
Neviem ti presne povedať citácie z normy, nakoľko ju nemám tu u seba, ale voľne povedané je to takto. Dopravný inžinier si nemôže len tak niečo vymyslieť a dať do do projektu, rovnako ani ako policajt, ktorý tam dá razítko pri schvalovaní.
S499.1023