Omyl, to nie je žiadne závratné tempo. To je tempo pre súčasný rozsah vozového parku a životnosť jednotlivých vozidiel rátame (15 rokov autobusy, 20 rokov troleubusy a 30 rokov tramvaje či koľko som rátal, je to niekde v lumpárni na bratislava.sk). Mike si možno pamätá presné čísla.
Mala by sa začať obnova vozového parku v takom množstve, aby to bolo dlhodobo urdžateľné. Nepotrebujem väčšie merado, len nech sa obnovuje to, čo treba. Dá sa to jednoducho spočítať. Dávnejšie som to rátal. Ročne 36 kĺbakov, 14 sól, 5 trolejbusov kĺbakov, 8 sól trolejbusov a 8 tramvají (štryri súpravy). Nie je problém to presne prepočítať.
Ak napadne veľa snehu tak to vidím tak že tatrovky budú ťahať na DD staré dobré 15 Tr(M)... Predsalen tie aj za zhoršených adhéznych podmienok vyjdú na DD skôr ako autobusy. Len dolu to tá tatrovka nebude stíhať otáčať. ?
Cílek: "Až keď budeme presvedčení o tom, že všetky vnútorné zdroje v dopravnom podniku sú vyčerpané, že dochádza k razantnej obnove vozového parku a zlepšovaniu kvality cestovania MHD, potom sa môžeme baviť o tom, že budeme Bratislavčanov zaťažovať vyššou cenou za lístok. "
a nočáky nepatria DPB?
alebo došlo v ich prípade k razantnej obnove vozového parku+zlepšeniu kvality cetovania? ?
A aby tych dobrych sprav nebolo malo, tak "preferencia" v Karlovej Vsi je opat bohatsia o svetelnu krizovatku pri botanickej zahrade. Opat sa da odbocit cez kolajnice k pumpe OMV. Rano zhruba 8:15 odstranili prenosne znacenie a ako som isiel domov, tak uz aj svietila zelena na odbocenie.
Až tak ružovo by som to nevidel.
-Rozšírenie St. Gruntov s vybudovaním ník ako príprava bude už už čoskoro. OK.
-Ale chvalabohu, aj sám p. Kadnár pochopil, že ak tam má byť t-bus, tak do križovatky Molecova K-Veská sa to môže vyústiť iba mimoúrovňovo. A tu estakádu zaplatí kto? (a kedy?)
- a prečo radšej nerýpu do obojsmerného zatrolejovania Patrónky, čo je čo do drátov nejakých smiešnych pár metrov? Či už zrazu nutný prestup ľudí z Dúbravky, Lamača, DNV ,ZB a celého záhoria na smer Nemocnica Kramáre na hrane už nie je téma č.1? L22, ktorú spolufinancujú m. č. je vyhovujúca úplne dostatočne v špičke?
- A stým vychvaľovaním kĺbových trolejbusov to trocha prehnal podľa mňa. 11.11 okolo poludnia by ho s týmto názorom dlhodielčania asi ukameňovali a zbili, a to má ambíciu byť starosta K.Vsi ? ? A to 25Trky iba čaká druhá zima, asi poriadnejšia ako tá vlaňajšia....
podľa toho, čo povedal Kadnár, ak uvidí vozíčkara čakať na zastávke - nespomínal, že by vozíčkari mali niečo ohlasovať...
inak, minule som išiel solarisom a plošinu si bez problémov vysunul vozíčkarov sprievodca - aj keď najprv z nej musel odpratať ľudí, čo tam stáli a vyjavene pozerali ?
Re #89937 Ámos:
"vedenie trate cez kopec na Staré grunty vyžaduje značné nároky na veľké dopravné stavby, ktoré by muselo zabezpečiť mesto"
neteš sa vopred, je tu niekoľkokrát klasické výhovorkové slovíčko "BY" ?
Grunty "...aby sa v čase, keď to bude technicky možné, mohla napojiť na Karlovu Ves."
roky 2020 - 2040 - 3000???
"trolejbus je v Bratislave „šampiónom“ na kopcoch"
no.... teraz v nedeľu napadol sneh a tuším namiesto T-busov s dieslom to na kopci zachraňovali práve staré busy, nie?
Ak vozíčkar čaká na iný autobus, tak to asi vodičovi povie, nie? Jedine že by bol aj retardovaný, vtedy to za neho povie sprievodná osoba. Aj keď, možno plošinu vysúva pre vozíčkara ktorý na tej zastávke vystupuje... Asi sa vodič spýta a ak bude záujem, tak plošinu vysunie.
predbehol si ma
"Všetkých osemnásť midibusov značky SOR BN 9.5, z ktorých časť začína v týchto dňoch jazdiť pre MHD, je takisto nízkopodlažných."
zabudli dodať, že "čiastočne" NP...
„Samozrejme nedá sa s deväťapolmetrovým autobusom nahradiť kĺbový autobus len preto, že je nízkopodlažný,“ konštatoval R. Kadnár.
to je objav ? ale čo takto priznať aj fakt, že aj stará karosa bol adlhšia ako nový sor...
"...nový prevádzkový predpis... Úlohou vodiča je v prípade, že uvidí na zastávke čakať vozíčkara, vysunúť mu mechanickú plošinu, pomocou ktorej nastúpi."
aj keď bude čakať na iný bus? ?
Rozchod som nikdy nemeral, ked tade chodim, nikdy nemam po ruke colstok (he-he pozdravujem SNS). Preto som sa pytal tu, lebo na ziadnej starej mape BA nie su tam zakreslene vlakove kolajnice, tak som predpokladal elektrickovu trat. Ale musim patrat dalej ?
Horšie je, že niektoré 14 ročné deti ani po slovensky poriadne nevedia. Však vidno to aj na tomto fóre. Č o sa týka spisovnej slovenčiny, odporúčam pozrieť si na Markíze včerajšie 7 s.r.o.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Omyl, to nie je žiadne závratné tempo. To je tempo pre súčasný rozsah vozového parku a životnosť jednotlivých vozidiel rátame (15 rokov autobusy, 20 rokov troleubusy a 30 rokov tramvaje či koľko som rátal, je to niekde v lumpárni na bratislava.sk). Mike si možno pamätá presné čísla.