Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Max #76674:
okrem toho, po zhliadnutí ich vlastných záberov... veľmi by som im prial, aby sa takto v plnej rýchlosti zdrbali z tej električky a následne skotúľali pod auto, alebo padli na koľaje metra a uškvarilo by ich vysoké napätie... zaslúžia si to.

Aj tak osobne nikdy nepochopím, a zaráža ma práve tá totálna ignorancia zo strany tých "slušných a normálnych ľudí", lebo asi veľmi normálni nie sú, keď sú schopní sa takému niečomu nečinne prizerať a tváriť sa že sa nič nedeje. Nechápem, nepochopím.
http://www.markiza.sk/tv_archiv/?19383d=05.03.2007&19383m=d&19383p=TNOVINY&19383v=14193

to je už fakt sila... najmä to, že polícia ich bude stíhať za trestný čin poškodzovania cudzieho majetku... veď je to smiešne... dostanú pokutu koľko? 500, 1000 kč, až ich niekedy náhodu chytia?

a čo takto všeobecné ohrozenie? Sabotáž? Zavrieť ich za to natvrdo na dlhé roky do basy? nič? nehrozí? veď o nič nejde, že? Veď toto už fakt nie je normálne... decká vždy blbli, ale toto sú už fakt extrémy hraničiace so zdravým rozumom, ktorým však hlavní aktéri zrejme nikdy nedisponovali.

Z osobnej skúsenosti - keď som v zime zrazu dostal v 50km/h rýchlosti do čelného skla snehovú guľu... kua, tak som sa zľakol... ale ok, sklo nerozbili, nebol som zranený črepinami, obišlo sa to bez problémov. Ale čo v prípade, ak sa vodič zľakne natoľko, že dostane infarkt? noha samozrejme ostane na pedáli mŕtveho muža, rýchlosť zaradená... a ide sa ďalej. Vlčáci nič nevidia, ignorujú dianie... električka sa rúti plnou rýchlosťou až pokiaľ nenarazí do prvej prekážky - auto/chodci prechádzajúci po prechode na zelenú, alebo pred ním idúca súprava.
možnosť druhá - vodič sa zľakne, zatlačí núdzovú brzdu, zraní sa zopár cestujúcich... samozrejme vina vodiča, že?
možnosť tretia - autobus/trolejbus - vodič sa zľakne, strhne volant... nasleduje čelný náraz do auta/stĺpu a pod... vo voze ťažko ranení, prípadne mŕtvi. Kvôli sprostej vyliatej farbe do čelného skla alebo snehovej guli... však deti sa iba hrajú.

Takýmto hajzlom, keď už ich nie je možné takmer vôbec stíhať (napr. tí vekovo aj IQ menej ako 15), navrhujem zbaviť ich svojprávnosti, zatvoriť do ústavu pre nepríčetných a držať pod zámkom. A rodičov obviniť zo zanedbania výchovy a samozrejme uhradiť celú vzniknutú škodu, vrátane úrokov, nákladov na liečenie vodiča, odškodné zraneným, nákladov na odstaňovanie nehody a za náhradnú dopravu.
? ? ?
Reakcia na: bubboo #76672:
Osobne by som ich vešal na háky za sánky svine s*****né...
Reakcia na: Ike #76646:
. . . z takejto ludskej prízemnosti ma až brucho bolí . . .
Reakcia na: S499.1023 #76669:
Dobre hovoríš, na to som pozabudol 😉 Kalorifery a zvončeky (aspon na T6) funkčné sú aj vzadu (raz som viezol do vozovne zadný voz T6 po výkoľaji a rozpriahnutí, a kúrilo to 😉 ), zrkadlá a stierače tam ale fakt chýbajú 🙂
Reakcia na: SDX #76662:
Kabíny druhých vozov sú manipulačne prevádzkyschopné. Ale chýbajú tak kalorifery, stierače, zvončeky, zrkadlá... Ale kuplovanie nie je až také jednoduché. Skôr by som to videl na takú realizáciu, že posunovač privezie sólo a odvezie súpravu. Ale na to zase nie je dosť vozov.
Reakcia na: Solider #76667:
Nie tak celkom 10 sekúnd. 🙂 To len v optimálnom prípade, keď sú spriahacie hlavy namazané a nekladú neprimeraný odpor 😉 K tomu však ešte musíš prirátať odopnutie toho koženého ochranného krytu, a odpojenie BUSE kábla, keďže ten je extra, nie cez klavír 🙂 A plus treba potom ešte poprepínať vozy, teda jeden, takže dokopy asi minúta, pri šikovnej obsluhe 😉

SDX: Ako písal Solider, zadné kabíny sú (a musia byť) plne funkčné, len T3 ani T6 nemajú palubák, až na poslednú sériu. A hlavne, to priebežné rozpriahanie vozov cez deň, jazda do vozovne, a ich následné spriahanie nazad v noci by si vyžadovalo toľko človekohodín práce navyše, že tie náklady by sa ti pravdepodobne nikdy nevrátili... navyše, niekde by si musel ešte zahusťovať interval, lebo sóla by to neodviezli.
Reakcia na: SDX #76662:
Po prvé: zadné kabíny su plne funkčné, ale v starších verziách nie sú palubné počítače a predný digitálny transparent (iba prevíjacie). Po druhé: na L3 mali cez víkendy už dlhšiu dobu jazdiť sólo T6 vozne. Roztrhnutie zadného vozňa súprave T6 trvá okolo 5 - 10 sekúnd.
Reakcia na: AAA #76665:
Dať by sa to dalo, ale je otázka, či sa to oplatí, keďže by to bolo komplikované (jazda sól z vozovne, teda ďalšie jalové km, zrejme ich ani nie dosť, teda by sa zmenšil počet súprav natrvalo, keďže DPB nemá dosť vodičov a zamestnancov, ktorí by behali s 2. vozňami do vozovne, a potom by sa to premietlo aj v iných častiach dňa znížením kapacity).
Reakcia na: wizard112 #76661:
Dať by sa to dalo, ale je otázka, či sa to oplatí, keďže by to bolo komplikované (jazda sól z vozovne, teda ďalšie jalové km, zrejme ich ani nie dosť, teda by sa zmenšil počet súprav natrvalo, keďže DPB nemá dosť vodičov a potom by sa to premietlo aj v iných častiach dňa znížením kapacity).
Reakcia na: SDX #76662:
Ale možno by to bolo lacnejšie, lebo odstraňovanie škôd po vandaloch tiež nie je lacný špás.
Toto som našiel ako jeden komentár na MHD : "Monopolný podnik bratislavská MHD zrušil, presmeroval, postrihal a rôzene ponadpájal linky, ktoré boli pôvodne výhodné pre pasažierov (rýchlejšia, plynulejšia a tým lacnejšia preprava). Čo do výhodnosti pre MHD, im to vyhovuje teraz - bubáčiky sa hrnú viac (čo predtým trvalo 9 min. teraz s prestupovaním a čakaním 12-25 min. - samozrejme kupuješ drahší lístok).
.
Tá istá trasa autobusom a autom je viac-menej za rovnaké peniaze. Autom je však pohodlnejšia, bez meškania, prestupov a dovezieš sa priamo na tvar miesta. Radšej si kúpiš staršie auto a jazdíš. Koľko ľudí sa v jednotlivých autá vezie - väčšinou jeden/vodič. Cesty sú preplnenejšie, parkoviská na sídliskách detto a ekológovia sú prikrátky, aby zastavili zvyšovanie znečisťovania ovzdušia - a MHD? To sa vyškiera lebo má monopol a zisky.
.
Protimonopolný úrad spokojne spinká - možno prirodzeným spánkom, možno aj nie."
Reakcia na: wizard112 #76661:
Nema, lenze prakticky by to asi tazko fungovalo ze v Dubravke odpojis vozen a ides. Viem si to ale predstavit na L3, L5, L4 a L10. Teda, kolko trva odpojenie vozna? Ze by sa to robilo tak ze sa zastavi na zastavke, odpoji zadny vozen a nejaky pracovnik na to urceni zavedie voz do vozovne.. len by sa museli sprevadzkovat kabiny v zadnych voznoch 😃
Oplatí sa po 20:00, možno 21:00 vypravovať druhý vozeň? Lebo drvivá väčšina ľudí je v prvom a druhý sa používa iba ak na ničenie. Aj keď z technického hľadiska si to veľmi neviem predstaviť. ❓
Reakcia na: wizard112 #76659:
Aj ja, ten Caps lock, mi trochu usiel 😉
Reakcia na: SDX #76658:
Čítal som to povrchne, tak sa ti ospravedlňujem. ?
Reakcia na: wizard112 #76657:
JA VIEM ZE TAM NEHORELO. To som ani nenapisal.
Reakcia na: SDX #76647:
Tak po prvé tam nič nehorelo, ale partia "použila" hasiaci prístroj (buď rád, že tam nehorelo, ale podľa mňa je to len otázka času, kedy niekto podpáli druhý vozeň). A toto video nie je až také strašné, to čarbanie je bežné a ten hasiaci prístroj tiež nie je rarita. JOJ-ka podobné videá zverejnila 30. 4. 2007 v Črepinách (o tom tu už bola diskusia). Odkaz: http://tvarchiv.joj.sk/?period=2007-04-30..2007-05-01&prog=CREPINY (príspevok Agresivita). Tie boli o čosi "tvrdšie". Ale aj v Prahe boli problémy s vandalmi (skupina sa volala Hrou terorovou, ak sa nemýlim, a tá stvárala ešte horšie kúsky, hlavne v metre). A všetko za bieleho dňa, kde ich videla kopa ľudí a bezpečnostné kamery.
Reakcia na: fobust #76630:

Rozmery síce nie sú proporcionálne, ale topológia sedí dosť presne. Dal som si trošku námahy v GIMPe, a pozerajúc rôzne staršie mapy som tú schému mierne okomentoval - http://fornax.sk/~beus/listok2small.gif a prípadne originál (dopisované do 5-násobne zväčšeného pôvodného lístka) http://fornax.sk/~beus/listok2.png (2.2MB) 🙂 Jediné s čím som mal problém, boli prvé 2 úseky trasy 21, ktorými som si nebol istý, kade viedli.

Čo sa datovania lístka týka, čerpajúc z prameňov priamo odtiaľto to muselo byť medzi 1.5.1947 (zavedenie linky 4) a znárodnením (lebo B.E.Ú.S.) 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.