To je nedokonalost zakona. Pretoze zvacsa je nastaveny na slusnych ludi a nie na individua, ktore ho zneuzivaju..lebo obcianska sloboda, lebo revizor, lebo len priestupok, lebo mam len 1x a nie som pod zakonom, lebo aj tak s tym nik nic neurobi..... ? Zial doplacaju na to slusny cestujuci ? Je taka doba. ? Nasilim sa nic neriesi.Nasilie plodi len nasilie. ?
Podľa mňa by jazda bez platného cestovného lístka nemala byť trestným činom, keďže škoda je 14,-Sk, nie je to teda čin veľmi spoločensky nebezepčný.
Dávať revízorom oprávnenie policjata tiež nie je rozumné, ide predsa o zamestnanca súkromnej firmy. Potom by niečo také mohol žiadať aj plavčík na kúplaisku, ak zistí, že si preliezol cez plot a nemáš lístok, čo je v podstate to isté ako cestovanie na čierno. Tí mestskí policajti by asi boli najschodnejší.
riesenie je podla mna len tieto dve:
- aby bolo neplnenie urcitych povinnosti vyplyvajucich z prepravneho poriadku (a zakona na zaklade ktoreho prepravny poriadok je) TRESTNYM CINOM - teda napriklad nestrpenie prichodu policie, nepreukazanie... bude trestne - a tym padom BUDE MOZNE POUZIT USTANOVENIE O NUTNEJ OBRANE, teda nasilie bude moct vykonat kazdy bezny obcan (aj revizor, vodic, ale aj hocikto)
- dat osobam ktore kontroluju cestujucich postavenie policajta, alebo aspon cast, aby mohli pouzit nasilie v sirsej miere ako bezny obcan. Idealne by bolo keby to robili MESTSKY POLICAJTI. tu je ale samozrejme problem toho, ze mestskeho policajta v bratislave nikto nechce robit za ten plat, a spravit z tych individui co robia revizorov (nehovorim ze to plati pre vsetkych) policajtov je dost nebezpecne...
prepravny poriadok nemoze mat nikdy silu zakona, jednoducho zakon je nieco co je platne vzdy a ostatne zavazky a povinnosti mozu vyplyvat len zo zakona, mozu byt vytvorene na zaklade zakona a musia byt s nim v sulade. porusenie prepravneho poriadku ma taku zavaznost asi ako porusenie zmluvy - napriklad sa zmluvne zaviazem ze budem niekde pracovat, a neurobim to...
to ze je v prepravnom poriadku napisane, ze cestujuci je povinny vselico strpiet a vykonat je pekne, ale pokial tam nebude ze OPRAVNENA OSOBA MA PRAVO CESTUJUCEHO POUZITIM NASILIA PRINUTIT K TOMUTO PLNENIU, resp. aspon k casti - najma tej zotrvat do prichodu prislusnika PZSR, tak to jednoducho spravit nemoze, a obavam sa ze aj keby to bolo v prepravnom poriadku, tym by sa prepravny poriadok dostal do rozporu so zakonom, lebo prapravny poriadok nemoze dat PRAVO POUZIT NASILIE NAD RAMEC ZAKONA - resp. nemoze vystavit nasiliu cestujuceho nad ramec zakona - lebo tieto veci urpavuju velmi prisne TRESTNY ZAKON a TRESTNY PORIADOK a dalsie suvisiace zakony (o policajnom zbore...), ktore jednoznacne pravo pouzit nasilie beztrestne davaju len policajtom (a inym silovym zlozkam - justicna straz, armada...) a beznemu obcanovi len v ramci NUTNEJ OBRANY a KRAJNEJ NUDZE, ktore su velmi prisne definovane. Jednoducho ani v zmluve sa clovek nemoze, ani dobrovolne zaviazat, napriklad ze zamestnavatel ho moze fyzicky nasilim trestat a zadrziavat - ani keby to dobrovolne chcel - jednoducho je to v rozpore so zakonom a zakon je aj nad zmluvou, nad prepravnym poriadkom.
a také nepoznáš z dennodenného cestovania MHD - že dobrých ľudí sa všade veľa zmestí? to musíš vynásobiť koeficientom bratislavského kapacitného štandardu - teda krát dva ?
Čo sa týka úkonov, ktoré musíš strpieť ak nemáš platný lístok, tak tie sú do prepravného poraidku prezvaté zo zákona o dráhach a o cestnej doprave. Problém sa mi skôr zdá v tom, že buď neexistuje, alebo by bolo obtiažne, presne sa v tom až tak nevyznám, nájsť a uplatniť sankciu, za odmietnutie strpenia týchto úkonv (malá škoda, ani jeden z týchto zákonv sankciu za nestrpenie úkonv nezahŕňa, ...). A čo sa týka aj ostatných vecí v podstate vždy si povinný poslúchnuť oprávnenú osobu dopravcu (vodič, dispečer, revízor), len opäť ak neposlúchneš, bez polície to zrejme nevyriešiš.
To je rarita! Samozrejme že je z BEUSu. Tá mapka napravo je dobrá, 1, 2, 3 a 4 sú tramvaje, 11, 12, 13 trolejbusy a zvyšok autobusy. Je tam vidno ešte staré, už zrušené trasovania linky 13, obratisko likny 11. Vľavo hore je ak sa nemýlim takmer HLST, vľavo dolu je šafko. Neviem sa z toho tak ceľkom vysomáriť, rozmery a vzdialenosti nezodpovedajú veľmi realite.
Novinari nic neporiesia. Oni sa budu zaoberat kravinami, ako su soft pornovidea, co si vyrabaju ziaci ZS a v podstate tym nikomu neskodia, alebo nafukuju drobnosti, ako napriklad cesta sluzobneho auta s. Tomanovej.
wow, pekne. a nie je to ani drahe. za jednu jednotku pre 380 ludi zaplatia cca 85-90 mio korun. do bratislavy idealne ...
zaujimava je aj celkova cena trate 130 mio euro co je cca 4,5 miliardy korun ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aquila
zaujimava je aj celkova cena trate 130 mio euro co je cca 4,5 miliardy korun ...