Reakcia na: Ike #75689:
Do porovnávania by som doplnil ešte dve kritériá, ktoré ma napadli:
1. EKOLÓGIA
Aj viac plne obsadených osobných áut vyprodukuje väčšie množstvo škodlivín ako plný (nie preplnený - bežne naplnený) autobus.
4:2 pre IGK
2. TRVALÁ UDRŽATEĽNOSŤ
Cesty pre IGK nie je možné rozširovať do nekonečna (napr. to vidno na Dlhých Dieloch). Takže nárast IGK nie je riešením problému dopravy v meste. Tým je funkčný systém MHD.
4:3 pre IGK
I keď - iné je dnešný stav (aktuálne je naozaj IGK výhodnejšie pre tých, ktorí majú na jeho prevádzku) a iné je uvažovanie o doprave ako o celku, ktorý potrebuje určitú koncepciu - a tá v Bratislave chýba (alebo sa len začína tvoriť - návrh BID je zaujímavý a hodný podpory).
ivanbuto
24.4.2007 - Bratislava - strana 10
Glosa
Možno už dnes je ten rekord opäť prekonaný. Včera ráno o 8.30 h však v zápche na kopci z Dlhých dielov uviazlo až 73 áut! Keďže tam stáli fakt dlho, nebolo ťažké zrátať ich presne. Súvisle zapratali jeden a pred vyústením na Karloveskú už oba jazdné pruhy, zhruba od zastávky MHD Tománkova po konečnú na Molecovej. S nimi zostali na ulici zaseknuté aj tri kĺbové duobusy linky č. 33 a tiež „krátky" autobus, ktorý na trase vypomáha v špičke. V nemohúcich tátošoch sedel zväčša iba šofér, spolujazdca bolo vidno len vzácne - čiže dokopy viezli sotva 90 ľudí. Iba jediné zo spomenutých veľkokapacitných vozidiel by ich okamžite pojalo aj dvojnásobok. A po ceste by navyše vôbec nesmradilo výfukovými plynmi. Apropo, zbehnúť z vŕšku skratkou peši trvá, znovu presne odstopované, čosi nad štyri minúty. Kto, ako a kedy konečne vyrieši podobné bratislavské rébusy?
Autor: Soňa Pacherová