Reakcia na: SDX #71013:
co to kecas, vies aky je odhad o tom kolko ciernych pasazierov denne v MHD je a kolko vyberu na pokutach rocne? Si skus preratat cisla. Odhad je cca 30.000 ciernych pasazierov denne.A nebudu sa kupovat trollina. DPB ma uzatvorenu ramcovu zmluvu so Skodou elektrik na dodavku 12 ks 25Tr.
Re #71015 Mike: Ja by som to radsej videl na Nivy. Ono uz z viacerych stran som pocul navrhy ci nespokojnost s tym, ze neexistuje priame spojenie po nabrezi. (aj ked nie som zastanca odvasdial vsade) Ale ked si zoberes, ze spojenie Karlovka - Zochova existuje elektrickami, ale spojenie Karlovka - Dostojevskeho nie a clovek musi prestupit na L70, tak by bolo podla mna logicke predlzit L133 po ASMN dokonca ju spojit s 202, ak by potrebna uprava v intervale nebola moc velka.
L70 by som skratil po ASMN resp. by som ju spojil s 88 s nasadenim 15m vozov a intervalom ako ma dnes 88-cka.
Re #71017 SDX: Cize podla tvojej logiky by sa mali kupit nejake solo trolfle na 205 alebo 207 alebo klbove busy pre druhu kolonu, lebo DD aj petrzka ma nove vozy a treba teraz inde v meste nove vozy, nie?
Re #70998 Ike:
1) Co by si tym dosiahol? Mozno by si vyhodil aj schopnych ludi. Co takto nove vybreove konanie na kazdu poziciu. Nemiesaj kulturne rozdiely s japonskym manazmentom. Skor by stacilo keby bol ten vrcholovy manazment v kontakte s praxou a malo relevantnu spatnu vazbu...
2) Zvysol val by si platy revizorom? Vies ake maju tie platy ked ich chces zvysovat.. Co ked maju 40.000, co ked 80.000. Ako chces zvysovat platy ked nemas analyzu o ich vyske. Vies ze prilis vysoky plat demotivuje? "Nebudem robit ved mne tych 50.000 bohate staci..." Co takto hodnotit od vykonu. Za kazdu pokutu dostanes tolko a tolko a cim viac ich donesies tym viac z pokuty dostanes...
Revizorov treba riesit prijatim dalsich a nie zvysovani miezd. Mas pocit ze 25 ich na BA staci? Ja by som od DPB ocakaval takych cca 70... Nelubi sa mi spolocnost, ktora ked nema prachy zdvihne ceny, no nerobi nic s neplaticmi... V podstate okrada svojich podstivych a vernych zakaznikov...
3) Predstavujes si to ako hurvinek valku. Z listkov nikdy nezarobis na podstatny pocet novych vozidiel. Na jednu elektricku za 80mil. musis predat 4.444.444 18 korunovych listkov... Bez poriadnych kapitalovych dotacii sa nikam nepohnes
4) Mas pocit ze vodici neprebiehaju skoleniami... A to ze kedysi ked bolo raritov ze vodic na teba pockal ked si dobiehal a dnes je raritov ked nepocka sa proste stalo len tak? To ze na vypravnach (min na jednej) visi vyzva aby vodici cakali na ludi je len tak?
5) schranky paci/nepaci. A kam by si ju umiestnil na vypravne alebo na olejkarsku? Myslis ze niekto by doma napisal list a isiel ho niekam cez pol mesta doniest. Co takto v dnesnom svete elektronickej komunikacie zriadit poriadny jasny e-mail - staznosti@dpb.sk (a nie ze je milion mailovych adries a ty polhodinu hladas kam svoju staznost poslat a potom ti este veduci prevadzky vypi*uje ze preco to posielas riaditelovi divizie a nie hned jemu aj ked jeho mail. adresa nikde nie je) a moznost poslat staznost aj sms-kou na tel. cislo a nie vyvolavat niekam na dispecink.
6) chcelo by to kompletnu reformu - ano tu sa da suhlasit. Co je zle zmenit, co funguje ponechat...
Mike
"Každopádne dúfam, že nás čaká aký-taký rozvoj plnohodnotnej trolejbusovej dopravy, nie duobusových liniek." To dúfam aj ja. Aj keď súčasný námestník pre dopravu končí, uvidíme čo povie nový.
"Na Dlhých Dieloch pri zrušení 133 a zriadení preferovaného pruhu tých súčasných 6 ks. na linke 33 určite postačí."
Áno, keby sa mala robiť IBA linka 33 Kuklovská - Molecova s buspruhom, tam tých 6 vozov bohate stačí - šak konieckoncov to bol variant pre 6 vozov - iba L33.
Ale jednak sú to sľuby MČ a Primátora, že bude aj 133 a tiež je to predsalen, nech je akýkoľvek, krok smerom k motivovaniu ľudí, aby používali viac MHD, keď už z tých DD majú priamy spoj pod N. Most. Je to zlepšenie pre ľudí - budú vnímať MHD viac pozitívne.
L32: ja som počul že na dráty v Ml. Doline treba zabudnúť, súčasné vedenie nadjazdu z Ml. Doliny do tunela Shitiny, či skôr podjazdu v smere z Patrónky na Botanickú vraj trolejové vedenie neumožňuje. Iba ak by sa veľmi frézovala vozovka ? A ani nemám INFO, že by mestno s tým plánovalo niečo robiť, a naopak, mám INFO, že keby náhodou horzilo vybudovanie toho t-bus vedenia, je pripravných plno aktivistov (ochranári? zelení? niečo na ten štýl), ktorí z trucu, že v Mlynskej Doline neboli vybudované dostatočné hlukové bariéry, aké oni žiadali, budú bolkovať akékoľvek ďalšie aktivity v tejto lokalite. Minmálne teda že by to žiadali posudzovať o vplyvoch na ŽP, čo môže trvať viemekoľko...