ad "#6953" a vyssie - tatranske eliny: mam taky pocit, ze sme sa povodne nepochopili. ja som nikdy nenavrhoval pouzit tatranske elektricky v klasickej elektrickovej doprave. je samozrejme, ze by sa v zakrutach prinajmensom zlomili
. mal som na mysli ich vyuzite v ramci romanovho cerstvo schvaleneho projektu integrovanej kolajovej dopravy.
predstavujem si to ako niznorakusky s-bahn. modro-biele supravy, ktore kedysi premavali az do petrzalky a ktore sa daju zahliadnut cestou cez wolfsthal su dost podobne NOVYM vlakom TEZ vzhladom i dovodom premavky: zabezpecuju dopravu z regionu do regionalneho centra. okrem toho v ramci mesta doplnuju nosny system dopravy, a to mi velmi pripomina ten nas novy projekt.
mam taky pocit, ze premyslat o vyuziti suprav podobnych TEZ aj v ramci bratislavy sa v tychto suvislostiach nejavi az taky absurdne. alebo ano?

predstavujem si to ako niznorakusky s-bahn. modro-biele supravy, ktore kedysi premavali az do petrzalky a ktore sa daju zahliadnut cestou cez wolfsthal su dost podobne NOVYM vlakom TEZ vzhladom i dovodom premavky: zabezpecuju dopravu z regionu do regionalneho centra. okrem toho v ramci mesta doplnuju nosny system dopravy, a to mi velmi pripomina ten nas novy projekt.
mam taky pocit, ze premyslat o vyuziti suprav podobnych TEZ aj v ramci bratislavy sa v tychto suvislostiach nejavi az taky absurdne. alebo ano?
Turbo
doplnenie:
Pokial si dobre pamatam, tak tatranske elektricky maju sirku 2.8 metra. My mame v BA profil pre 2.5 metra. A vzdialenost otocnych capov je na tych TEZkarskych elinach 9.5 metra! To je podstatne viac ako u najvacsich vozoch u nas, T6A5 (6.7 m). Aj keby sa KT8D5 vyrobila ma 1000 mm rozchod, tak pochybujem, ze by sa v oblukoch nepozrazala nie iba s protiiducimi elektrickami, ale aj ostatnymi vecami ako plotmi, budovami, znackami, parkujucimi autami a pod. Dovodom nie je iba profil cela (zuzenie na krajoch), ale aj vacsia vzdialenost otocnych capov. Takze asi jedine, co by sa mohlo "vyrobit" j eKT8A5, resp. KT8C5. Ale tieto elektricky boli iba na papieri, ale videl som to - CKD vsak uz neexistuje, resp. existuje daco, z coho sa Siemens pokusa rozbehnut vyrobu dacoho, co je tiez realizovane iba na paprieri. Takze nechajme sa prekvapit co nakoniec v CKD vymyslia, ale s najvascou pravdepodobnostou nic.