By som sa vyjadril k názoru, ktorý sa tu často vyskytuje, že ľudí z vyších vrstiev, typ Manager a pod. nedostaneš nijak do VHD.
Najväčšou výhodou VHD je že sa nemusíš venovať šoférovaniu. Možeš si otvoriť knihu, noviny, notebook. Preto má IMHO kvalitná, čistá, spoľahlivá VHD s dopravou v sede väčší potenciál na prilákanie práve vyššěj vrstvy než typu Flákač.
?
Polícia môže prižmurovať oči, kým nemá podnet zvonku. Ale keď si Cigán najme Kravu Smradľavokvetovú, tak už ot nebude také jednoduché. Ide totiž o to, že keď nejakého vandal/výtržníka vykopem z tramvaje ja ako vlk, tak som , pokiaľ ma nezoberú na mieste, prakticky anopnymný a neusvedčiteľný. Vodič je jasne definovaný (linka, čas, číslo voza, kurz -. stač niečo z toho). Ja ako vodič by som do toho rizika nešiel.
No v sulade so zakonom to nie, to mi je jasne. Ale myslim si, ze v TYCHTO pripadoch (vandalstva v MHD a podobne), kde ide o jasnych imbacilov policia oci prizmuruje a je na strane poskodeneho.
No a aký bude mať tá relácia vplyv na reláciu trebárs Petržalka - centrum? Pokojne už dnes cestuj z PB na HLST a odtiaľ do DNV, to je normálne. Ale radiálne prepravné prúdy to neovplyvní, lebo sa jedná o komický podiel z celkového počtu vykonaných ciest.
A už prestaň KONEČNE blúzniť o tom, že ľudia musia do centra aj keď nechcú. Musia tam preto, lebo väčšina tam chce. Bodka.
Zazitok z vcerajsej vecerno-nocnej 87. Smer Petrzka. Na Slovnafte nastupil asi 30-rocny mierne pripity cigan. Najprv si prisadol k jednej holke, obtazoval... odsadol si k druhej... obtazoval... ta sa postavila, sla inde. Dosiel za nou. To uz ho zacal okrikovat nejaky chlapik, tak si prisadol k nemu a daco mu "dohovoril". Potom si odsadol a siel k dalsej holke. Uz smeroval dozadu ku mne (sedel som uplne vzadu hore v Karose), lebo tam sedela dalsia baba, tak som sa tesil. Ale pri 3. dverach zbadal inu, ta odisla dopredu, tak siel za nou. Obtazovania boli slovne aj fyzicke. Na moste Apollo, ked uz vsetky baby stali pri vodicovi vodic zastal (v strede mosta ) a dohovoril mu. Cigi mu vynadal, tak vodic siel dalej. Obtazoval dalej (chytal za vlasy, hladkal na hlave a podobne ), vodic zastal chytil cigiho (bol pri 1. dverach), otvoril dvere a kopacka von z busu, ale drsna kopacka. Na zjazde z Apolla. Zavrel dvere a siel prec. Daco ruplo pod zadnou napravou. ;)))))
No takze... myslim si, ze VELMI ucinny sposob ako zaobchadzat s vandalmi. Nevolat dispecera, ani policiu. Naco ? Stali by sme tam 30 minut. Sikovny vodic.
ehe, až na to, že použijú na takmer identický druh dopravy z dzedziny do dzedziny iného dopravcu, len preto, lebo sa určité dediny stali mestskými časťami pred pár desitkami rokov ? Tam je ten rozdiel ?! SAD a DPB sú umelo vytvorené platformy, ktoré už dávno mali fungovať pod jednou strechou v 50 km okolí od BA. Alebo chceš povedať, že to je dobre a správne ?
Relácia PB - DNV by mohla byť časom vykonávaná cez Petržalku či Nové Mesto - Pražská koľajovou dopravou - t.j. mimo centrum (resp. ASMN).
Ja nepopieram súčasné dopravné vzťahy, kedy ľudia aj keď nechcú musia do centra.
Dostupnosť centra je postačujúca prakticky zo všetkých smerov, pracovať treba na zvýšení jej kvality.
Zachovávanie súčasnej radiálnej koncepcie s víziou centrálneho prestupu si muožu dovoliť mestá, ktoré v súčasnosti a výhľadovo nečelia tak živelnej výstavbe a rozvoju ako Bratislava.
Ale ten cestujúci z Pezinka príde do BA SADkou a SADkou bude aj pokračovať. MHD ho nezaujíma. Takýto cestujúci cez BA len TRANZITUJE - preto je to TRANZITNÁ doprava čo sa neda povedať o preprave Biskupice - DNV.
"ako sa co najpohodlnejsie a najrychlejsie dostat na nejake miesto v BA"
vyplyva z toho ze toto nie je splnene
"takych, do ktorych sa nebudu hanbit chodit bezni ludia"
ad. problem MHD.. cestoval si niekedy z DNV? nie? skus... za to ze bus = sardinkaren nemoze IAD, praveze tomu pomaha, pretoze nebyt ludi co maju moznost cestovat autom, tak 21ka vyzera ako Tibetska MHD ze sa vozime na strechach a zaveseni na podvozkoch...
Aj ja dávno hovorím, že cena nie je jediné kritérium, podľa ktorého sa ľudia rozhodujú, či použijú verejnú dopravu. Radšej mierne zvýšiť ceny lístkov a investovať, ako takto živoriť. Možno sa mierne zníži počet cestujúcich, ale aspoň nebude treba kupovať toľko busov ?
Aby bolo jasné, nie som proti dotáciam do verejnej dopravy, ale keď nestačia, treba prispôsobiť cenu, nie kvalitu.
1) Ist za vodicom.
2) Ked sa necitis na to - bod 1)
3) Predstavujem si to. Nevidim problem s mlatenim writera/sprejera.
4) V povodnom prispevku si nabadal, ze sa ma ist za vodicom. Preco to nie je na nic ?
Myslis, ze to ako vodic elektricky vidim naivne ? Aj ked Ti poviem, ze KOPEC vodicov (VRATANE TYCH CO PISU SEM) a vratane mna uz s nasilim USPELO ? Stale si myslis, ze nasilim nic nevyriesis ? Vyriesili sme. A to ber ako holy fakt.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier