kockac: s tym ze 2/3 ludi sa iba flaka mas mozno pravdu. Takisto suhlasim s tym ze pre zvysok je to dost demotivujuce, ked maju makat a vsetci okolo sa flakaju. Na to som trosicku pozabudol ked som rozvijal to svoju teoriu. Takze ju trosicku modifikujem. Na zaciatku vyrazit plosne 33-50% ludi (tak ako sa to teraz stalo vo VUB tam vyliali resp. v kratkej dobe vyleju 1/3 ludi). A potom ked budes mat pracechtivych ludi, tak ich musis pozitivne motivovat. Opat zvyraznujem ze lepsie je poskytnut odmenu za dobre odvedenu pracu ako hrozit sankciami (vypoved) v pripade chyb. Samozrejme pokial su dany clovek robi chyby stale tak potom musi odist. Chcem tym povedat ze by nebolo spravne keby vyhodili robotnika preto ze zle dotiahol dve skrutky, ale pokial ich dotahuje zle kazdy den, tak potom uz musi skutocne odist.
Nehovoriac o tom ze ked aspon niekolko ludi zacne robit ozaj poriadne, tak potom niekolkym dalsim bude neprijemne ze sa flakaju ked ini makaju, a tak pocet makajucich ludi sa rozsiri.
d3k0: Na rozne personalne prepojenia existuje jedna moznost, kontrola vonkajsou organizaciou, kt. ma dostatocne dobru reputaciu a preto nebude kryt podvody dpb. Nestalo by jej za to prist o povest kvoli jednemu dpb.
V kazdom pripade moznosti presadit zmenu maju najmati ktori urcuju prudy penazi a teda v sucasnosti najma magistrat, ale tam je taky bordel ze nikoho ani nenapadne ze to co dnes je v dpb nie je normalny stav. Inak cudujem sa ze magistrat nepovedal dpb aby si urobil poriadok, ze potom zvysi dotacie. Ja keby som sedel na magistrate by som to takto urobil.
Nehovoriac o tom ze ked aspon niekolko ludi zacne robit ozaj poriadne, tak potom niekolkym dalsim bude neprijemne ze sa flakaju ked ini makaju, a tak pocet makajucich ludi sa rozsiri.
d3k0: Na rozne personalne prepojenia existuje jedna moznost, kontrola vonkajsou organizaciou, kt. ma dostatocne dobru reputaciu a preto nebude kryt podvody dpb. Nestalo by jej za to prist o povest kvoli jednemu dpb.
V kazdom pripade moznosti presadit zmenu maju najmati ktori urcuju prudy penazi a teda v sucasnosti najma magistrat, ale tam je taky bordel ze nikoho ani nenapadne ze to co dnes je v dpb nie je normalny stav. Inak cudujem sa ze magistrat nepovedal dpb aby si urobil poriadok, ze potom zvysi dotacie. Ja keby som sedel na magistrate by som to takto urobil.
Turbo
K téme Slováci/Česi:
Ohováranie, závisť a vyčítanie histórie nikomu nepomôže. Naopak, treba sa pozrieť ako na tom sme a čo by sme mohli zmeniť. Slováci a Česi žili dlhé roky v spoločnom štáte a ak sa teraz ohovárajú, tak to je smiešne. Vidím to čiste ako vec politickú a ako pár úbohých indivíduí s vyholenými hlavami, ktorí majú dajaké zvrátené predstavy o realite. Ja osobne nič proti Čechom ako národu nemám. A takisto som presvedčený, že radový občan ČR tiež nemá nič proti mne. O tom, že Česi aj Slováci sú kultúrny svedčí to, ako sme sa „rozdelili“. Aj keď to bola vec politická, rozišli sme sa v pokoji, bez násilia a podobných problémov. Naše štáty politicky a ekonomicky úzko spolupracujú. Pre porovnanie sa pozrime do „vyspelého“ Írska, člena EÚ. Kvôli absolútnej tuposti sa tam zabíjajú a majú tam večné nepokoje. A oni nám chcú predpisovať, aký máme byť ak chceme „ísť do Európy“. Ďakujem pekne! Nech si najprv vyriešia ich vlastné problémy. Nepochybujem o tom, že ich ekonomika je lepšia, ale veď tam nemali 40 rokov komunistov! Alebo Palestína, veď to čo je? Síce je to tragické, ale keď je oblasť svätá každému kresťanovi zmietaná nepokojmi, tak to sa potom nečudujem že kresťanstvo je v kríze. To, že na Slovensku a v Čechách niektorý tupci riešia svoje žabomyšie spory tým, že sa navzájom ohovárajú sa mi hnusí a mám o nich istú mienku. Ak tu napíšem, že KAROSA je šrot, tak neohováram Čechov, ale konkrétne výrobky, ktoré neskonštruoval národ, ale dajaká firma. Aj u nás sme mali TAZ a ako dopadli? Skrachovali, veď keď vyrábali zastaralé šmejdy s dizajnom z rokov šesťdesiatych. Ale to isté je ČKD, vyrábali zastaralé šmejdy (či sa nám to páči alebo nie). A KAROSA neskrachovala iba preto, lebo ju riadi Renault. Tak by to malo byť. A medzimestské verzie C9xx sú určite dobré autobusy, iba mestské verzie rady B považujem za šroty najmä vďaka ich výške podlahy, rozmiestnenia sedadiel, dverí a okien. V medzimestskej sfére sú iné požiadavky, preto tam KAROSU plne berem.
K téme Mrakodrapy v BA:
Ak chceme byť moderným hlavným mestom, tak potrebujeme mať aj „skylne“. Ale nesúhlasím s tým, aby sa stavala v historickom jadre mesta, prípadne v jeho blízkosti. Ak chcete postaviť mrakodrap, tak nech sa páči, v Petržalke (samozrejme okrem Sadu Janka Kráľa a starej Petržalky), Dúbravke alebo na vybraných častiach Nového mesta nemám námietky. Ale projekty výškových budov na nábreží, obchodnej ulici (pamätáte sa na návrh 22 - poschodového domu???) a podobné odmietam. BA má byť mestom moderným, ale so svojou vlastnou históriou a nenarušenými pamiatkami. Rušivo môže pôsobiť okrem dopravy, špiny, hluku a podobne aj nevhodne postavaná výšková budova. Preto treba postupovať pri takýchto projektoch s citom.
K téme ÚD JD SK:
V rámci oslavy 10 rokov T6A5 v BA sme mali možnosť pozrieť sa aj do našich dielní v areáli Jurajov dvor. A tu mám ihneď pár zlepšovákov, ktoré by som aplikoval nie iba na ústredné dielna, ale na celú prevádzku električiek na Juráku:
1. Vyhodiť riaditeľa, ktorý to celé má na starosti.
2. Nahradiť ho človekom z praxe, ktorý sa do toho vyzná, napríklad Bigmacom (pozná situáciu v podniku, vyzná sa vo vozoch, pozná na ľudí z údržby).
3. Za odfláknutú robotu zaviesť nasledovné sankcie:
a) Prvý krát po***.
b) Druhý krát veľký po*** a strhnutie prémií za jeden týždeň.
c) Tretí krát veľký po*** a strhnutie prémií na obdobie troch mesiacov.
d) Ak sa práca odflákne aj štvrtý krát, tak veľký po*** a vyhodenie behom jednej hodiny.
Tieto opatrenia sa budú týkať iba odfláknutej roboty (nedotiahnuté skrutky, zle previnuté trakčné motory, zle nastavené vozy po SP a VP, etc...), nebudú sa počítať poruchy spôsobené nedostatkom náhradných dielov (dverové pohony a pod.)
4. Síce takto odídu asi 3/4 pracovníkov, ale zostávajúci budú aspoň mať lepšie pracovné prostredie.
Takéto sankcie by som zaviedol aj u TRABUSTOV a VRBUSTOV. Praskajúce zvary? Zlá geometria trate? Osové nerovnosti? Kto to zváral? Po***! Alebo mäkká sieť? Vypadávajúce úseky? Prerážajúce izolátory? Odskakujúce pantografy? Ťahanie oblúkov? Kto to robil? Po***! A podobne. Aj vodičov so zlou technikou jazdy! Radový človek si ani neuvedomuje ako nesprávna technika jazdy pôsobí na opotrebovanie výzbroje, motorov, etc... Chyba ako taká sa nedá zvaliť na magistrát, alebo ÚD, alebo Trabustov a vrbustov, ale na konkrétnych ľudí! A tých treba systematicky eliminovať. A začal by som tam, kde sa rozhoduje o financiách, lebo na nich všetko závisí - na Magistráte. Potom u jednotlivých prevádzok a ďalej. Netvrdím že nemáme prevádzky kde sa na poruchy odstavujú skoro iba také vozy, na ktorých sa likvidujú následky vandalizmu (Krasňany). Poriadok musí byť všade.