Reakcia na: KLF #68333:
Presne tak. Treba si uvedomiť, že hotel Kyjev + OD Prior sú reprezentatom obdobia, v ktorom vznikali a nemali by sme sa snažiť zničiť ich len pre to, že stoja na mieste pôvodnejšej architektúry (tú už tak či tak nevzkriesime), alebo preto, že chceme vymazať architektonické obdobie ich vzniku z tváre mesta. Podobné vymazávanie "zlej a nehodnotnej architektúry sa robilo aj v 60. rokoch (bohužiaľ vo väčšom rozsahu). Vymazávali (teda búrali) sa "nemoderné" a "nehodnotné" stavby - mnohé z nich boli v uvedenom období len o niečo staršie (z prelomu 19. a 20. storočia) ako komplex na Kamennom námestí. ?
Sommelier
Ale veď to v tom článku máš, že sa tam nechá reserva pre stanicu. Môj názor je nasledovný: To, čo súdruhovia nezdemolovali - priľahlé bytové domy terazky zbúrajú. Nepozerám tú zhýralosť a je mi dobre.
Inak by som vyslovil pochybnosť nad demoláciou Kyjeva... Každý súdny človek trochu vecí znalý vie asi o čom. Ale keď sa na to cítia... V tomto prípade by to boli neskutočne vyhodené prachy.
...tu je pôvodný projekt
http://img208.imageshack.us/img208/4198/sejmout0021pc5.jpg
...a pár riadkov od investora budúcnosti
http://www.lordship.cz/project_centreplaza.php
A čo sa stanice týka:
Centrálna mestská zóna sa má podkopať. Z toho vyplýva, že povrchové trate sa zrušia, pretože bude nelogické a dopravne neefektívne prevádzkovať obe.
Z toho vyplýva, že električková trať ustúpi nárastu automobilovej dopravy a zmeny charakteru celej oblasti. Ja to volám efekt Václavák. A Václavák z nám. SNP snáď robiť nechceme. Vďaka.
Druhá vec je gratulácia k vstupom do podzemia. Totiž - ak sa zakope kamenné námestie, kopať sa bude úplne všade - od Trnavského po Nový most. A z tohoto dôvodu nevidím podzemku v centre reálne, ani ju vidieť nechcem.
Načo a na kýho pána ?!? ?
Jedna z podzemných električkových trás, ktoré by som podporil je Staromestská - Štefánikova - hlst - Šancová - Trnavské mýto. Ale o nám SNP a Štúrovej, Špitálskej, Obchodnej - nechcem ani počuť. ?