ideálne riešenie je mimoúrovňové križovanie; ak sa bude stavať nová stanica Filiálka tak železničná trať v týchto miestach už pôjde v podzemí a aj celá nová stanica Filiálka má byť pod povrchom...
ved by sa to mohlo spravit tak, ze brzdili by len motoraky... pri posunovani by sa prepla funkcia zavor na klasicku a bolo by to tak ako doteraz, po skonceni posunu by sa znova pouzival spojeny synchronizovany system.
A vlaky by nemuseli mat teoreticky prioritu (aspon tie, co by premavali ako MHD), aj ked je to trochu zvratene riesenie...
neviem ako by zastavil rušňovodič nákladného vlaku, ktoré tu niekoľkokrát denne posunujú v smere na Filiálku, keď pred sebou tlači niekoľko nákladných vozňov, opačným smerom, teda aby ich ťahal sa to nedá, pretože zhlavie na opačnej strane je "seknuté" hneď za výhybkami, takže vykonávať nejaký posun tam nejde... jednoducho by z rušňa na taký "električkový semafor" ani nedovidel... keby tu aj bol nejaký "semafor" aj tak si myslím, žeby vlaky mali prioritu, takže by sa automaticky spustili rampy a je v podstate jedno, či v takom prípade svieti na semafore na Račianskej zelená alebo bliká žltá, pretože je to hlavná ulica, takže v priamom smere môžu autá tak či tak ísť, obdobne je to aj na druhej strane od Jarošovej, z toho vyplýva, že nejaký spoločný riadiaci systém pre cestu aj železničnú trať by bol aj tak zbytočný...
Hej, to je ono. Presne take zabery sme si na Gibraltari spravili aj my. Este bola sranda, ze hore na skale mali britski vojaci dela nasmerovane na Spanielsko (nielen historicke, ale aj moderne). A sme sa spytali, preco to, ved obe krajiny su uz spolocne v NATO. A vojak nam odpovedal, ze clovek nikdy nevie, kedy sa Spanieli budu chciet zmocnit Gibraltaru... ?
Ale inak Gibraltar je krasny - a je to jedine miesto v Europe, kde ziju volne opice ! Asi ako u nas macky.
No ale nevedel som, ze aj inde maju taketo letecke "priecestia". Teraz uz vdaka Fyodorovi a Tebe viem.
to asi ťažko ? Východné je najväčšia zriaďovacia stanica na Slovensku, sú tu zaústené všetky trate bratislavského železničného uzla takže sa sem dá dostať zo 110, 111, 120, 130, 131 a 132... a aj od Filiálky... ? ale žsr chce budovať novú železničnú stanicu v priestore Filiálky, ale v podzemí, videl niekto aspoň nejakú štúdiu?
Potvrdzujem dlhovekost tohto planu. Dokonca pred x rokmi bol urceny na trat Ba-Vychod az Ba-Filialka novy vlak. Jeho spusteniu vraj zabranil nejaky vysokopostaveny zamestnanec zeleznic z Kosic. Bolo to v obdobi tesne pred strajkom zelezniciarov v roku x, predtym ako boli zrusene niektore tzv. lokalky.
no to je dobrá správa, tak budeme cestovať vlakom po celej BA a možno to bude rýchlejšie ako MHD, hehe ?
Ako teoreticky to vychádza, len potom by sa musela na vybraných staniach obmedziť vlaková doprava ŽSR a to asi nepôjde.
Ale len tak pre srandu si predstavte:
" Rýchlik do podunajských biskupíc odchádza z 1-ej kolaje, ukončite nástup!" ?
Čiže inými slovami, Východné je ideálne miesto pre novú hlavnú stanicu ?
Re #68283 jandro: V štádiu, že je to zanesené v územnom pláne zóny Podhradie. Zrejme nič viac v súčasnosti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
inak s atrakciami... aj na Korfu je take letisko, ktore ide od jedneho brehu k druhemu a este krizuje hlavnu cestu... a klasicke zavory