Reakcia na: Ike #67983:
ekologicky je cestna doprava najvacsi znecistovatel prostredia v meste - aj nove auta - aj tie prasia, robia HLUK, a ich vyfukove plyny su mozne lepsie ako 15 rocnych aut, ale tiez to nie je ziadne vyhra... Samozrejme, ze ak spoplatnim patronku, to iste treba spravit s Botanickou (kde su mimochodom take iste zapchy, ved ludia nie su hlupi a tu obchadzku uz teraz vyuzivaju - staci jednoducho spoplatnit vsetko kde sa uz tvoria, pripadne kde sa zacnu tvorit zapchy) - napriklad brana pred mostom Lafranconi. Nuz, ale napriklad ak by stat PRESTAL DAVAT DESIATKY MILIARD DO DIALNIC (cim nechcem povedat ze sa nemaju stavat - ale nemaju sa stavat ZADARMO, nech sa stavaju za vybrate myto) - moze ZNIZIT DANE. Potom sa mozme bavit ci pojde do VIEDNE s VYSOKYMI DANAMI A CESTAMI ZADARMO, alebo na SLOVENSKO KDE SU CESTY SPOPLATNENE ale DANE POLOVICNE.
Ved ti co si myto zaplatia pokojne nech jazdia - ved to je dobre, z toho co zaplatia sa budu tie tunely Sitina a dialnice platit, ved to je spravne, spravodlive a bude to fungovat. Ja nechcem aby sme boli Rumunsko bez dialnicneho obchvatu mesta - ale nech si to plati ten tranzit a ti co to POTREBUJU A MAJU NA TO.
eripmav
1 mechanicke urcite nie
2 samozrejme elektronicke. to ze na slovensku je deformovane myslenie (a nie len na slovensku) je mozno fakt. Ked niekomu poviem, ze ma platit za listok do kina, tak je to vporiadku. A ked niekomu poviem, ze by mal platit za prejazd cestou? kde je rozdiel - obe je sluzba, ma nejake naklady, a mala by mat nejaku cenu. Samozrejme, ze ak tu bolo desiatky rokov pouzitie cesty zadarmo, zmena bude neprijemna a kruta, ale navrati trhovy a prirodzeny stav veci - kde je hromadna doprava efektivnejsia, lacnejsia a vo vyhode. Mimochodom myta boli zname a vyuzivane od cias Rimonov, az po nedavne casy o com jasne svedcia nazvy ako "trnavske myto", "racianske myto", "suche myto"... cesty zadarmo je nezmysel, v rozpore s trhom, ktory deformuje dopravu v prospech IAD a ktory tu zaviedli nejaky socialisti po druhej svetovej vojne... je to katastrofa, ktora sposobuje rozmach IAD a najlepsie to vidno v USA, kde nemaju ani spotrebnu dan na paliva vo vyske, ktora by to aspon ciastocne kompenzovala.
3 pokial ide o chodnik, nevsimol som si este ZAPCHY NA CHODNIKOCH. Ak sa zacnu tvorit, tak treba zacat uvazovat nad spoplatnenim chodnikov. Co som si vsimol su iba nelegalne a zadarmo parkujuce IAD na chodnikoch ☠ ! Zapch na cestach su znak, ze dopyt vysoko prevysuje ponuku, a treba to riesit - treba stavat nove cesty a zaroven znizit zapchy - a obe spravodlivo riesi spoplatnenie daneho useku - poplatok znizi zapchu a navrati plynulost - a zaroven vytvori zdroje na stavbu, priamo a len od uzivatelov, ktori ju potrebuju. Pokial by na cestach neboli zapchy, tak netreba nic nove stavat a tak netreba nic spoplatnovat - alebo ked, tak len na urovni, ktoru treba na udzbu.