Reakcia na: eripmav #67958:
k tym mytam na uzloch... 1) ak budu mechanicke, za co, ako ich postavas
1a) potom sa stanu uzlami aj mimo spicky, lebo by boli kolony
2) ak elektronicke, kto si to zoberie na zodpovednost... skus pred 300 000 sofermi povedat, ze spoplatnujes cestu... nedozijes sa dalsieho dna
3) podla tvojho uvazovania o verejnych priestoroch by mal mat kazdy chodnik rampu a pustit ta az ked tam vhodis 10korunu... vecer 15sk a v cene mas aj osvetlenie... za prechod pre chodcov by si mal tiez platit... aby sa pokryli naklady za malovanie...
pochop ze su veci, ktore sa spoplatnit jednoducho nedaju...
eripmav
1. Podla mna by sa kazdy mal podielat na plateni si svojho pohybu, aj vo svojom meste - aspon ciastocne. Najma IAD uzivatelia by si mali platit svoj pohyb - sluzba vyuzitie cesty je ako cokolvek ine - mala by sa podla mna spoplatnit - a jednoducho trh hovori - ze ked dopyt prevysuje ponuku (co je jednoznacne dopravna zapcha - jednoducho dopyt po pouziti cesty je vyssi ako ponuka a moznost cesty...), treba zvysit cenu - treba sa spravat trhovo - rady v masiarstvach uz tiez niesu - dopravne zapchy su tiez len prejav toho ze nie je absolutne ziadny trh v oblasti dopravy - vyuzivania ciest - uznavam, ze tvorit zapchy nie je rozumne - tak treba ist na to inak - treba spoplatnit - spravat sa trhovo - a zaroven spravodlivo - ked nieco vyuzivam, musim si zaplatit: predstavujem si to tak, ze napriklad poplatok za prejazd uzlom Patronka 20 korun, uzol Sancova-Prazska 20 korun, Racianske myto 20 korun najma v dopravnej spicne, autobus by samozrejme zaplatil napriklad 2-3 krat tolko, kedze zabera miesto tak 2-3 aut... - samozrejme cena by sa odvijala cisto trhovo - teda od dopytu, ponuky a zisk by isiel na zvysovanie ponuky - investicie do ciest... technologie uz davno su vymyslene, pri velkosti nasich evidencnych cisel by urcite vpohode fungovalo aj elektronicke rozpoznanie EC, nemuseli by byt ziadne cipy...
3a - tvdis ze rozsirenie ciest nie je mozne a v 5 tvrdis, ze v NY tiez nie je kde stavat cesty - tak predsa je NIECO SPOLOCNE. New York je najvacie mesto krajiny USA a zaroven najvacsia vynimka, v NY nema auto vacsina ludi, nebudem predsa spajat NY so zvyskom USA, NY je svetla vynimka a mozno aj dobry vzor pre nas - ze v trhovom prostredi sa moze darit MHD a dokonca dari (inak metro v NY bolo zalozene sukromnou firmou a prosperovalo...)
3b vymozitelnost prava ide, mne je jasne, ze v Rusku je to asi este horsie ako u nas... ale v USA sa do bus pruhu alebo carpool pruhu neodvazi nikto kto je sam v aute, a ani tam nestoja policajti - len postih je 2 tyzdne verejnoprospesnych prac, pokuta $5000, a zobratie vodicaka a podmienecne odsudenie. Vsetko ide - bud prisnym postihom ktory staci raz za cas, alebo napriklad kamerou a automatickym postihom kazdeho...