1. Citas Novy Cas ? ?
2. Nerozumiem. Ak by sa schvalilo znizenie tej budovy, mesto by muselo dat ine pozemky za nevyhodnu cenu a este by mohlo kupit aj 80 klbakov ? Toto mi pliz vysvetli.
?
No, narodil som sa za SOCIALIZMU ale dieta komunistov urcite niesom ? To, ze dielensky maju maly plat je potrebne akiste riesit, ale nie tolerovanim fušerstva.A pokial bude mat taky pristup ako si napisal kazdi, ze sak tu bolo xy rokov taka doba a tak sa robilo, NIKDY sa potom nic nezmeni.
Však aj Ty si decko komunistov ! Tak sa nediv. 50 rokov bolo jedno koľko si toho (skutočne) urobil. A teraz nemôže ktokoľvek chcieť aby sa to v pozostalých štruktúrach robilo inak.
A nebol by som až tak kritický k slovenským pomerom - za pomerne krátku dobu tu bolo všetko možné, no nemáme toho veľa ponúknuť a nie sú na to ľudia. Za 10 hrubého lepších dielenských nezoženieš. Personálna politika nie je o prijímaní a vyhadzovaní. Ľudí nekúpiš vo veľkosklade.
A napadla ma jedna vec. Ak si sa v poslednej dobe pohyboval po Francúzsku, tak tam to spí raketovým tempom. Tam ten socilizmus už úspešne dobudovali.
Kym by som ich nahradil?Myslim, ze na Slovensku este stale je vela ludi, ktori by chceli pracovat...a co sa tyka prevedenia, tak v zapadnych krajinach sa ako robia opravy? Videl si uz niekedy take fušerstvo ako je tu v takej Viedni?Ja teda nie a možno nejde ani tak o peniaze ako o ten "slovensky" pristup...
Eripmav: súhlasím s tým, že chladenie prievanom je fyziologickejšie ako klimatizáciou. Dokonca som si otvoril zoznam diagnóz a máš pravdu, J67 sú profesionálne choroby pľúc, okrem tzv. klimatizačných pľúc sú tam aj farmárske, hubárske, sladovnícke pľúca, pľúca chovateľov vtákov, lúpačov javorovej kôry, spracovateľov ľanu a konope, atď. Inak okrem týchto pomerne zriedkavých chorôb je najbežnejším následkom klimatizácie kolaps pri náhlej zmene teploty, pozorovateľné napr. keď kardiak vystúpi z IC, v ktorom mu klíma držala pár hodín príjemných 19 a vonku je 33. Lenže chladenie prievanom je zase subjektívne nepríjemné pre ľudí s chorobami zvukovodu a trojklanného nervu, a tých je tiež dosť.
No čítal som teraz v Novom Čase ,že ak by sa schválilo to zníženie tej 22 poschodovej budovy tak by Bratislava mohla mať 80 nových kĺbových voziediel. Ale primátor ten návrh na poslednú chvílu stiahol. ?
Ja len nerozumiem jednej veci - co je to za koncepciu, ked sa najskor pred mesiacom preradia 2 vozy z 2. DP do Petrzalky a teraz zase spat 7 vozov. Osobne by som dal prislusnym zodpovednut strhnut z platu 4 (zbytocne precislovane vozy) x 4 (nalepky na voz) ks nalepiek s evidencnymi cislami.
I280 sa musia za každú cenu vyradiť. Sú predsa maďarské!!!!!!! ? ? ?
A vôbec nevadí, že Karosy B732 a B741 sú rovnako staré alebo staršie... A najsmutnejšie je preradenie 4400. Neviem ako ju chcú na 2.DPA udržať v prevádzke, keď v Petržalke mala "svoj" tím mechanikov, ktorí ju poznali naspamäť. A jazdiť s bublifukom si vyžaduje istý fortieľ. Nie iba plný kotol a brzda...
A kapacitnejšie najvyťaženejšie linky má Petržalka, nie 2.DPA. Nech teda vozia vzduch a 4.DPA by som navrhoval do B741 namontovať sedadlá v usporiadaní 2+2. ?
Tepelna pohoda cloveka zavisi na troch zakladnych vonkajsich faktoroch (neuvazujeme vnutorne - ako ci kona pracu, co ma oblecene, ako znasa teplo - co sa neda pochopitelne ovplyvnit)
- teplota vzduchu a okolitych predmetov
- vlhkost vzduch
- prudenie vzduchu
(pripadne stvrty faktor - priame ziarenie zo Slnka, ci inych predmetov)
Klimatizacia znizuje teplotu a znizuje vlhkost (vacsinou), prudenie je vacsinou minimalne. Je to preto energeticky narocne a aj pre cloveka nevhodne - dycha neumerne studeny a suchy vzduch, ktory sa navyse ziskal velmi drahym, energeticky narocnim procesom v chladiacom zariadeni.
Vetranie oknami - prievanom pri iducom vozidle, alebo ventilatorom naopak teplotu ani vlhkost neznizuju, ale poskytuju rychle prudenie vzduchu (aj 10 m/s). Je to energeticky velmi malo narocne, a lacne riesenie. A z hladiska fyziologie cloveka aj prijatelnejsie! Clovek dycha teply a vlhky vzduch - co je pre dychanie idealne, ale pri tom vdaka pohybu - prudeniu vzduchu pocituje teplotu nizsiu, jeho tepelna pohoda zodpoveda ovela nizsej teplot za bezvetria. Samozrejme predpoklada to iduci autobus - co nie je vzdy splnene, alebo ventilatory. Osobne uprednostujem tento variant - velke okna, stresne okna a pripadne ventilatory, ktore priamo nutene sposobuju prudenie vzduchu vo vozidle, ked stoji - je to lacnejsie, efektivnejsie, a energeticky menej narocne.
Co sa tyka choroby z klimatizacie je to pomerne casty, ale vacsinou nie zavazny stav, najma u nie zvyknutych osob a pri nespravnom pouzivani, dokonca klasifikovany v Medzinarodnej Klasifikacii Chorob Svetovej Zdravotnickej Organizacie MKCH10 pod kodom J67.7 - Pľúcna choroba zavinená ventilačnými a vlhčiacimi zariadeniami. Samozrejme este existuje vela neklasifikovanych chorob sposobenych klimatizaciou...
K tym okienkam na Solarisoch a dalsich vozoch sa mi tak zda, ze je na to predpis ,ze musia byt take ake su a vyklapacie. Uz tu o tom bola niekedy davno pradavno diskusia ? Co sa klimatizacie tyka , ako bol spomenute musela by byt dobre nastavena , najlepsie asi automaticka, ale ta by stala o dost viac. Lebo ak by vo vozidle bolo 22 st. a vonku 34 st. koledovali by si cestujuci o zapal pluc ? Na druhu stranu s klimou by sa dalo ucinejsie v zime kurit. Tak ci onak jedine vozidlo co ma klimu pre cestujucich to je TAM BUS ,ale ten ju aj tak nepouziva ?
Este k tvojmu BEZPRIEVANOVEMU TLAKOVEMU VETRACIEMU SYSTEMU Solarisov.
Vies co je to index tepelnej pohody? Efektivna ekvivalentna teplota? Refrigeracna hodnota? Cislo pohody?...
Len tak pre laikov: napriklad vzduch o teploty 20 stupnov s vlhkostou 50% a PRUDENIM VZDUCHU (to co nie je v Solarixoch, lebo su BEZPRIEVANOVE) 2m/s vyvola u vacsiny ludi pocit ako vzduch s teplotou 13,3 stupna za bezvetria, nasyteny na 100%. Analogicky ked v solarise je stojaci vzduch s teplotou 35 stupnov, tak to vyvola pocit ako 35 stupnov ☠ . Ked v Ikaruse je prudiaci vzduch (a casto aj na urovni silneho vetra - 10m/s) tak to vyvola pocit daleko nizsej teploty - rad poskytnem vzorce a tabulky...
preco by to mala byt paranoja? asi si v amerike bol. teda vies, ake extremy medzi teplotou v budovach a von su. hlavne teda na juhu. vela tych, ktori navstivia ameriku, prve dni ochoreju alebo dostanu nadchu o ktorej sa ludovo hovori "alergia na chlad". s kolegovcami pravidelne navstevujeme atlantu z pracovnyvh dovodov a vzdy tam niekto ochorie a vzdy im povedia "U just have to adapt to the southern air conditionning". a ked pustia klimu u nas v bus. centre, tiez vacsina ludi ochorie, kym si zvykne.
OK, tak ked stoji klima milion, tak kolko stoja normalne okna? V Grecku tiez jazdia autobusy bez klimatizacie, ale maju okna otvaracie cez polovicu! Bezprievanovy tlakovy system je to co je pri teplotach nad 28 stupnov NEPOUZITELNE a VYTVARA NEZNESITELNE PROSTREDIE. A v Bratislave sice nie su tropicke teploty >30° velmi caste ale vyskytne sa nie zanedbatelne mnozstvo takych dni v lete.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav
- teplota vzduchu a okolitych predmetov
- vlhkost vzduch
- prudenie vzduchu
(pripadne stvrty faktor - priame ziarenie zo Slnka, ci inych predmetov)
Klimatizacia znizuje teplotu a znizuje vlhkost (vacsinou), prudenie je vacsinou minimalne. Je to preto energeticky narocne a aj pre cloveka nevhodne - dycha neumerne studeny a suchy vzduch, ktory sa navyse ziskal velmi drahym, energeticky narocnim procesom v chladiacom zariadeni.
Vetranie oknami - prievanom pri iducom vozidle, alebo ventilatorom naopak teplotu ani vlhkost neznizuju, ale poskytuju rychle prudenie vzduchu (aj 10 m/s). Je to energeticky velmi malo narocne, a lacne riesenie. A z hladiska fyziologie cloveka aj prijatelnejsie! Clovek dycha teply a vlhky vzduch - co je pre dychanie idealne, ale pri tom vdaka pohybu - prudeniu vzduchu pocituje teplotu nizsiu, jeho tepelna pohoda zodpoveda ovela nizsej teplot za bezvetria. Samozrejme predpoklada to iduci autobus - co nie je vzdy splnene, alebo ventilatory. Osobne uprednostujem tento variant - velke okna, stresne okna a pripadne ventilatory, ktore priamo nutene sposobuju prudenie vzduchu vo vozidle, ked stoji - je to lacnejsie, efektivnejsie, a energeticky menej narocne.