Reakcia na: tomas1 #61212:
Tú MHD zlepším už len tým, že tie vozy od niekiaľ musím zohnat, MHD dostane cestovné a dotáciu - a to sú peniaze. Neviem ako inak s Tebou rozvinúť diskusiu, ked malé peniaze nepovažuješ za peniaze. Aj tie sa dajú investovať.
Ten tvoj výpočet je tak trochu hviezdny element.
Pretože z globalneho ekonomického hľadiska bude MHD s husteným intervalom výhodnejšia.
To že možno má ten Jožko na výber medzi hromadnou a individuálnou je predpoklad, že je v 20 percentnej menšine ?
Patrí k 10 % menšine, ktorá na cestu do práce nevyužije MHD ?
Aká je jeho terajšia motivácia jazdiť hromadne ? Je to najma Cena. A tie peniaze o ktorých hovoríš nedostane cash, ani mu ich nikto nezoberie a tieto peniaze fyzicky neexistujú, tak neviem o čom je reč.
Takže: keď 90 % prestupuje, 15 minút o nespolahlivosti je blábol, lebo jej čelí 90 % zákazníkov SAD.
10 minút navyše je maximálna hranica časového posunu. Priemerne sa bude jednať o 3 - 7 minút, pričom zachádzanie na ASMN - cca 1:30 minúty, presun z výstupišťa - zastávka 1:30, takže skutočný rozdiel bude nižší.
tomas1
- vymyslím si, ak pri ukončovaní na preiférii zobereš SADke 5mil. ročne na dotáciách, tak musíš dať minimálne 4mil. na posilnenie MHD (vozmi, ktoré momentálne nie sú, ale o to nejde). O koľko za ten teoretický milión ročne zlepšíš MHD?
____________________________________
Jožko z H. Výplachu pracuje v BA a dostáva 100Sk na hodinu. Pri ukončovaní regiobusov na periférii by sa mu predĺžila cesta v oboch smeroch o 10 minút. Pri ceste domov musí kvoli chronickej nespolľahlivosti MHD BA rátať z rezervou 15min. na prestup na regiobus.
Jednoduchým výpočtom
(10´ + 10´ +15´) x 20 : 60´ x 100Sk = 1166,67Sk
zistíme, že Jožko by musel byť jednoznačne dement, ak by sa nechal oberať mesačne o 1167Sk a nepresadol do IGK.