Chlapci - Americke namestie. Cakam s 11 alebo teraz aj 5 na zastavke pri Fakultnej. Tam ma nemozu auta prichadzajuce od Kriznej nevidiet. V spicke je bezne, ze sa postavia a zatarasia trat smerujucu na Spitalsku. Skoci mi volno - musim stat. Auta sa zdekuju, ale vtedy mam uz ja stoj. A toto sa mi raz stalo, ze sa zopakovalo pocas 4 (opakujem STYROCH) cyklov. Hadajte kolko minut som tam stal ??? Odvtedy ked dostanem volno, tak IDEM. Pockam, kym uvolnia auta kolajnice (sice mam uz davno stoj, ale to je uz za mnou, cize to nevidim) a pekne prejdem. Auta uz maju samozrejme zase zelenu a vytrubuju, co tam robim, ale ja si v KLUDE (su tam vzdusne krizovatky) prejdem gulanim sa.
Takto to robim ja.
Takto to robim ja.
Spectre
Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.
Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.
Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.
S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.