Vážení, nemám čas zaoberať sa vašou diskusiou, bo musím nakupovať a predávať blikajúce ampíky a zosíky, či ako ma to orlia minerálka otitulovala, ale musm v krátkosti zareagovať: Vodič IGK nemá čo liezť na koľaje, ak sa električka už blíži, ale samozrejme tam môže vliezť, ak široko-ďaleko električka nie je. No a ak sa medzitým dorúti električka, tak ho samozrejme nesmie nabúrať na rozdiel od vlaku. Zásadný a základný rozdiel medzi električkou a vlakom totiž je, že hoci sú to obe dráhy, s električkou sa jazdí na rozhľad, s vlakom na zabezpečenie. Nepriek tomu aj v prípade zrážky vlaku s niečím na priecestí sa veľmi podrobne vyšetruje, či /rušňo)vodič spravil všetko pre to, aby zrážke zabránil. Mimochodom, ten citovaný paragraf o nevchádzaní do križovatky platí v znení "ak mu situácia ZA KRIŽOVATKOU nedovoľuje pokračovať v jazde". Ako byste si predstavovali odbočovanie vľavo na plný signál bez vojdenia do križovatky, napríklad?
Najinteligentnejší prístup k tomu má z tunajších evidentne Beús. Ale všeobecne by som prítomným Cíferanom doporučil, aby si problematiku nechali vysvetliť od svojho vedúceho prevádzky, ktorý je dlhoročným a bez preháňania vynikajúcim inštruktorom autoškoly.
Najinteligentnejší prístup k tomu má z tunajších evidentne Beús. Ale všeobecne by som prítomným Cíferanom doporučil, aby si problematiku nechali vysvetliť od svojho vedúceho prevádzky, ktorý je dlhoročným a bez preháňania vynikajúcim inštruktorom autoškoly.
Spectre
Empiricky rátaš s tým, že za traťou ide súvislá kolóna IGK. Vezmi si inú situácio - odbočuješ do takej súvislej kolóny napríklad z miesta mimo cesty. To nie je o tolerancii medzi vodičmi, jednoducho ten, kto je na významovo nadradenejšej ceste má prednosť.
Ideálny príklad tejto situácie je ale pripájanie z Ružinovskej na Bajkalskú, pred križovatkou v smere k Bille. Napriek tomu, že je jednu križovatku späť semafor s odporúčanou rýchlosťou, sa tam valia závodníci 80km/h, aby potom zdržovali na svetlách. V tom prípade je mi defacto jedno, či pustím niekoho kto sa pripája od Ružinovskej (pripájací pruh tam samozrejme nie je sebemenší), keďže už som opotreboval brzdové doštičky a prechlastám aj benzín na rozjazd.
Pokiaľ však idú súvisle autá, nie je dôvod sa tam tlačiť. Ak na čele "kolóny" nie sú závodníci, tak je veľká pravdepodobnosť, že táto súprava IGK stíha aj ďaľšie svetlá. V tom prípade je skutočne jednoduchšie sa pichnúť na koniec a je vybavené.
S čím sa v BA neviem zžiť je absencia pripájacích pruhov na určitých dôležitých miestach. Na týchto prejazdoch by nebol kritický ani tak odbočovací pruh, ale pokiaľ sa jedná o prejazd kde sa najprv otočíš o 180 a potom o 90 stupňov, by sa veľmi zišiel inteligentný pripájací pruh o symbolickej dĺžke troch-štyroch vozidiel.