#56901 si: "len 20 minut ked vynecha spoj ?"
- To ja len aby sa niekto nesťažoval, že vypichujem extrémne príklady, tak som trepol takú čakaciu dobu, ktorá je bežná a dennodenná. ?
Je to komplikovane, aj mne dlho trvalo, kym som to pochopil a je to takto:
1/ Firma Renault kupila cesku Karosu a madarsky Ikarus, pricom si logicky presadil napr. aj to, ze do vsetkeho sa "povinne" davali motory Renault. Potom do toho spolku vstupilo aj talianske Iveco a tato spolocna taliansko-francuzska firma sa nazvala IRISBUS.
2/ Europsky protimonopolny urad do toho po case vstupil a zistil, ze Renault VI /vehicle international/ okrem autobusov vyraba v obrovskom mnozstve aj nakladne auta a uz vlastni nielen europske fabriky, ale aj americky MACK /to su tie krasne nachromovane kamiony, ktore casto vidat aj v americkych filmoch/. A rozhodol, ze v obidvoch oblastiach taky silny byt nemoze, lebo by to zacalo smrdiet monopolom, a prikazom dal povinnost Renaultu svoju cast v Irisbuse predat Ivecu.
3/ Vysledok je ten, ze teraz cely Irisbus vlastni Iveco, tym padom vlastni aj fabriky v Cechach a Madarsku, automaticky sa do vsetkych vozov montuju namiesto Renaultov motory Iveco a vo firmach sa zacalo namiesto francuzsky hovorit po anglicky.
4/ Znacka autobusov je teraz vsade Irisbus, akurat plati vynimka, ze tie, ktore sa predavaju v Madarsku, moze byt okrem Irisbus pod tym aj napis Ikarus, na tych, ktore sa predavaju v Cechach a na Slovensku, moze byt vedla napisu aj nazov Karosa /lebo tak to tu uz desatrocia poznaju/ = to je teda ZNACKA. No a potom je tu MODEL znacky /ako Skoda-Oktavia, Skoda Fabia/, ktory sa vola Midway apod. A aj tu este platia vynimky, napr. ze Agora sa v Cechach a na Slovensku moze volat CityBus apod.
Prvá veta v tom článku ti dáva odpoveď: "Trolejbus ŠKODA 25Tr IRISBUS vznikl zástavbou trakční elektrovýzbroje ŠKODA ELECTRIC do modifikované karoserie 18 metrového městského kloubového autobusu AGORA City Bus z produkce skupiny IRISBUS."
Re #56891 81-71: „Bud by sa nic zo strany DPB nezmenilo (horsie uz byt nemoze) alebo by kokurecne prostredie prospelo kvalite MHD.“ Nehovor, že horšie to už byť nemôže. To som si myslel aj ja. Ale opak je pravdou. Tak sa skús prísť pozrieť na konkurenciu do BB (teraz prevádzkuje MHD SAD ZV). Aspoň potom uvidíš, že niekedy je lepšie keď konkurencia nie je. Buď rád za to čo tam je.
Ano, suhlasim, ze mraz je trochu problem, ale cez den az taky silny nie je, aby ich nebolo mozne postupne umyt napriklad v doobednajsich "utlmoch" premavky. Lebo ked vzadu nie je vidno ani evidencnu tabulku ci ako sa to vola - skratka SPZ, ani evidencne cislo DP, dokonca ani koncove svetla a smerovky cez nanosy prachu a zasoleneho blata, to by uz mohol byt, ako sa vravi, pruser. O vyhlade z okien ani radsej nehovorim...
nie, ze by som chcel odstavne plochy Petrzalka nejako obhajovat, ale v tomto mraze by som ani ja prilis neumyval, ak by som nechcel riskovat nanosy ladu na vozidlach...
Ja som sa tiez vzdy divil, ze ci vo vozovniach nezamestnavaju nikoho kto by autobus po sichte aspon trocha vyumyval? Sak zvonka to nemoze byt take tazke.
To im uz vazne musime kupit aj saponat, aby si aspon predne sklo umyli? ?
Dobre rano. Neviete, ci vo vozovni Petrzalka maju odstavenu vodu, alebo co sa stalo, ze ich autobusy chodia uz tolky cas tak neuveritelne spinave a zafrkane? 4805, 4831, 4809, 4820, 4842, 4840, 4811, 4216, atd atd... proste katastrofa. To je ale reprezentacia! ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy