Reakcia na: 81-71 #56521:
No a este by som rad pripomenul, ze to ze sa v dnesnej dobe uz prechode na rozchod neuvazuje najma z financneho hladiska nie je minus. Dnes to uz nie je tak, ze to je daco, co by sa malo spravit, ked budu peniaze. V dnesnej dobe uz prechod na takyto rozchod stratil zmysel. Ono myslienka prechodu na rozchod 1435 mm sa zrodila vlastne este v dobe minulej, za socializmu,ked bol problem ohladom kolajovych vozidiel. Vo vtedajsom vychodnom bloku bol skutocne problem s elektrickami na rozchod 1000 mm a este vacsi problem bol taketo elektricky zohnat v rozumnej kapacitnej velkosti. Viacclankove elektricky na rozchod 1000 mm v tej dobe snad ani neboli alebo bol to problem zohnat. Takze Bratislava bola odkazana v tej dobe iba na kratke elektricky, maximalne vozidla K2. Pokial sme chceli mat kapacitnu supravu,museli sme zapojit 2xT3. Inde uz bezproblemov jazdili a jazdia napriklad vozy KT8. Nedostatok v ponuke pre rozchod 1000 mm bol do istej miery zapricineny aj tym, ze tento rozchod bol v mensine, 1435-ka bola a je predsa len rozsirenejsia, i ked este raz opakujem,neda sa povedat,ktory rozchod je lepsi. Takze dne to uz definitivne stratilo opodstatnenie ten rozchod prerabat,kedze dnes uz mozeme kukat aj na zapad a svetovi vyrobcovia maju v ponuke aj dostatok vozidiel pre nas rozchod. Takze s ponukou takychto vozov dnes uz nieje problem. Za zmienku snad este stoji aj fakt, ze bezna elektricka na jeden ci druhy rozchod nicim okrem podvozku nelisi. Je tak isto siroka, vysoka, kapacitna...skrina je ta ista.
Papyr
Vodic bol predvcerom odsudeny na 4,5 roka nepodmienecne.
V Prahe je povolena rychlost jazdy cez vyhybky 15 km/h, rychlost tej elektricky pri vykolaji dosahovala 30 km/h.
Druha vec je, ze krizovatka Karlovo namesti je najfrekventovanejsim miestom v ex-CS, kade elektricky jazdia. Po tomto trojuholniku prejde za spickovu hodinu 160 elektrickovych suprav na 10 linkach. Opotrebenie kolajnic je tam teda znacne, zaroven pripadna vyluka na Karlovom namesti rozhadze velmi silne linkove vedenie v celom meste, vylukami sa preto setri. To je dosledkom toho, ze sa v 80. rokoch zrusili mnohe elektrickove trate v centre a trat I.P.Pavlova-Jecna-Karlovo nam. musela pobrat linky odklonene z Vaclavskeho nam. a dnes predstavuje v podstate jedinu spojnicu Vinohrad s centrom. Obist sa da len zlozito, bud tratou Flora-Olsanske nam.-Hlavni nadrazi-Jindrisska-Lazarska-Karlovo nam., alebo I.P.Pavlova-Bruselska-Nusle-Albertov-Karlovo nam.
Vinnikom teda nie je len vodic sam, ale aj nespravna politika rusenia elektrickovych trati s naslednym pretazovanim tych, co zostali. Kazdopadne NIC Z TOHO NESUVISI S ROZCHODOM 1435 mm!