Reakcia na: aquila #53713:
Električková trať v Petržalke je navrhnutá v úseku Bosákova - Janíkov dvor ako mimoúrovňová. Sú tri varianty riešenia: estakádny, polozapustený a povrchový. Posledný možno vzhľadom na úroveň voči terénu nazvať aj úrovňový, čo však ani zdaľeka neznamená, že bude mať aj úrovňové križovania s ostatnými komunikáciami. Všetky tri varianty majú mať len mimoúrovňové (bezkolízne) križovatky. Pri estakádnom variante budú cestné komunikácie viesť popod navrhovanú trať, pri polozapustenom a povrchovom ponad. Navrhované dočasné napojenie od Bosákovej cez Starý most na Šafárikovo nám. nie je bohužiaľ výsledkom krátkodobých riešení nevidiacich za hranicu jediného volebného obdobia, ale naopak dodržiavaním dlhodobých dopravných koncepcií. Konkrétne v tomto prípade navrhované riešenie tvorí časť trasy B, ktorá je zakonvená v územnom pláne mesta. To je aj dôvodom, prečo sú všetky varianty v úseku Bosákova - Janíkov dvor plne segregované od ostatnej dopravy - bude možné využiť ich po dostavbe tunela popod Dunaj a CMO ako súčasť finálnej podoby NS. Navrhované využitie železničnej trate Filiálka - Petržalka (aj s vybudovaním trate po Jantárovej ceste) na mestskú dopravu od spoločnosti Reming Consult nielenže nerešpektuje vedenie trás NS ako ich zakotvuje územný plán, ale aj ignoruje komplexné dopravné riešenie celého (čiže aj mimo dosahu železničnej trate). Navrhovanú električkovú trasu A Dúbravka - Ružinov za takéto riešenie nepovažujem.
Môja osobná vízia etapizácie výstavby NS MHD je nasledovná:
1. Výstavba trate Janíkov dvor - Šafárikovo nám., úsek Bosákova - Starý most - Šafárikovo nám. riešiť ako definitívny, s tunelovým prechodom Dunaja neuvažovať (ak tak možno vo veľmi vzdialenej budúcnosti, keď budú konečne peniaze - keďže tunelový prechod Dunaja je podľa mňa rozhodujúci aspekt, ktorý brzdí výstavbu NS). Napojenie na Šafárikovo nám. provizórne úrovňovo na existujúcu električkovú sieť.
2. Prestavba Šafárikovho nám., bezkolízny vjazd trate zo Starého mosta do podzemnej úrovne v osi Alžbetínskej ulice. Výstavba razeného tunela Šafárikovo nám. - Nám. SNP - Hodžovo nám. - Hlavná stanica.
3. Výstavba podzemného úseku Hlavná stanica - Trnavské mýto - Miletičova
4. Výstavba podzemného úseku trasy A v časti Podhradie - AS Mlynské nivy - Trnavské mýto
Radiály by zostali na úrovni terénu, alternatívne s mimoúrovňovými najzaťaženejšími križovatkami.
No a na záver, vôbec sa nebránim aj dostavbe prepojenia železničných staníc Petržalka a Filiálka, no zo zatiaľ publikovaných informácií vôbec nie je jasné:
- aké vozidlá s akou kapacitu budú po trase premávať?
- aký bude interval (najmä na nutné zakomponovanie diaľkových a regionálných vlakov)?
- aký bude interval vo večerných hodinách a cez víkendy? Inými slovami, nebude mať navrhované riešenie príliš veškú prepravnú kapacitu a teda riedke intervaly?
tomas1