Reakcia na: PvvS #52299:
No ovsemze nema, v soucasne mizerii muze byt rada, kdyz zachova nynejsi tridu. Ale to nikomu nebrani permanentne snit o krasnych novych vozech a permanentne nedelat nic.Re #52298 Sommelier: Dobre, tvarme sa, ze BA ma na nakup vyhradne nizkopodlaznych vozov a s touto premisou podme nakupovat.
Vyhlasime tender na nakup X NP vozov. Mozeme si nadiktovat, co nas zaujima a urobime bodove vahovanie. Tak napriklad:
- bolo by dobre, keby bolo 100 % nizkopodlazne. Dame to tam. Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body.
- potrebujeme nejaku velkost (12, 15, 18, 24m), tak ju tam specifikujeme (napr. ako dlzku v metroch alebo obsaditelnost v osobach pri hustote 5 os/m2). Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body.
- chceme, aby v NP casti bolo co najviac sedadiel, tak to tam napiseme. Za kazde sedadlo v NP casti bod.
- bolo by dobre, keby sme dostali nieco osvedcene. Tak do tendru napiseme, ze dane vozidlo musi jazdit uz niekde inde a to v nejakom pocte. Za kazdych 20 vozidiel uz jazdiacich jeden bod.
- chceme samozrejme co najnizsiu cenu, tak to tam napiseme. Za kazdych 100 tisic, o ktory bude drahsi nez najlacnejsi, 5 bodov dolu.
- chceme blizko servis. Za kazdych 5 km vzdialenosti servisu od miesta uskladnenia vitaznych autobusov bod dolu.
- chceme zivotnost aspon 15 rokov. Podmienka je nutna, za kazdy rok navyse 10 bodov.
- chceme dodavat nahradne diely po dobu 20 rokov od nakupu. Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body, za nesplnenie 10 bodov dolu za kazdy rok.
- chceme vcasne dodavky. Za kazdy mesiac oneskorenia dodavky proti povodne planovanemu terminu jednorazova hotovostna pokuta.
Jednoducho, do tendra a potom do zmluvy mozes nadefinovat presne, co chces. Ak zostrojis bodove hodnotenie dobre, tak ti potom naozaj staci scitat body uchadzacov a moze ti byt jedno, kto to vyhra. Osobne preferencie typu "ja chcem MAN" alebo "ja chcem Volvo 7000", alebo "ja chcem Citybus" by spravne v tendri nemali co hladat.
Vladimír
A ako Ti už bolo povedané, nič nebránilo SlovBusu sa minulý rok do veľkej prešovskej súťaže prihlásiť. Ak sa nemal s čím, tak to mi je ľúto.
Čo sa týka Karosy, na našom trhu momentálne predstavuje zástupcu najideálnejšieho pomeru medzi cenou a získanou hodnotou. Myslím, že každý slovenský dopravca, ktorý si za uplynulých osem rokov kúpil Karosu učinil lepšie ako Bratislava, ktorá Karosu nechce a teda si nekúpila nič.
Bratislava živí zvyšok Slovenska. A samozrejme len poctivými rukami čistokrvných Bratislavčanov s pravovernou líniou v rodokmeni až do tretej generácie. Ach, ja opovážlivec, sypem si popol na hlavu. Myslím, že všetky slovenské mestá, ktoré už majú viac nízkopodlažných autobusov ako Bratislava, by sa mali bezodkladne zriecť a poslať do "metropoly".