Vladimir ako osoba kompetentna v MHD v jednom krajskom meste ma aj ine, nez subjektivne nazory, ale o to nejde.
Ale konecne si priznal, ze Karosa sa ti nepaci a nepovazujes ju za dobru, je len TVOJ sukromny, osobny, posahanou Bratislavou a jej Vrakosami ovplyvneny nazor cloveka, ktory Karosu 95X/96X/Citybus/Citelis videl len z rychlika v inom meste, pokial vobec.
B961 by v sucasnosti bola pre Bratislavu skokom o dve triedy vyssie. Solaris alebo aj ten Citybus o tri triedy. Lenze u vas budu ludia ako ty diskutovat, ci si BA (coby metropola) zasluzi skok len o tri triedy vyssie, alebo rovno o styri, nevsimnu si, v com sa ludia vozia TERAZ a diskutovat budu tak dlho, az sa nekupi nic a Ikarusy uhniju. To je jak s tou dopravou do Petrzalky. Furt sa len vsetci vadia, ci metro, elektricku, VAL, mackopsa, ci doplnkovy trolejbus ano alebo nie, a tak dalej, a medzitym nad hlavami letia desatrocia a ludia sa stale vozia busmi.
Neviem, čo skúša SlovBus, ale ten mestský autobus nevyprodukoval ani jeden. A Granus, ten to už má tuším za sebou.
A ako Ti už bolo povedané, nič nebránilo SlovBusu sa minulý rok do veľkej prešovskej súťaže prihlásiť. Ak sa nemal s čím, tak to mi je ľúto.
Čo sa týka Karosy, na našom trhu momentálne predstavuje zástupcu najideálnejšieho pomeru medzi cenou a získanou hodnotou. Myslím, že každý slovenský dopravca, ktorý si za uplynulých osem rokov kúpil Karosu učinil lepšie ako Bratislava, ktorá Karosu nechce a teda si nekúpila nič.
Bratislava živí zvyšok Slovenska. A samozrejme len poctivými rukami čistokrvných Bratislavčanov s pravovernou líniou v rodokmeni až do tretej generácie. Ach, ja opovážlivec, sypem si popol na hlavu. Myslím, že všetky slovenské mestá, ktoré už majú viac nízkopodlažných autobusov ako Bratislava, by sa mali bezodkladne zriecť a poslať do "metropoly".
ak sa ti karosy pacia a povazujes ich za dobre, rovnaky subjektivny nazor ako ten moj.
Skus zacat podnikat v globalizacnej atmosfere ako to skusa slov-bus, granus a im podobni a take strategicke rozhodnutia im vazne prospievaju.
Bratislava zivi zbytok Slovenska a to ti pisat vlastne ani nemusim, takze zalezitosti BA sa tykaju zvysku rovnako ako zalezitosti inych miest. Len sa na to zabuda, ako vidim.
Skutočne nemám záujem znovu sa zamiešať do stokrát otrepaných bratislavských debát, ale buď taký láskavý a povedz mi KTO KEDY V ŽILINE, BYSTRICI ALEBO PREŠOVE PREHLÁSIL KAROSU ZA ŠROT? Keby si to mysleli, asi by to nebol ich výhradný dodávateľ vozov. Zamysli sa trochu.
Re #52260 Sommelier:
"Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty."
No a? Veď hlavný dôvodom, prečo napríklad DPMP zvolil popisovaný postup bolo PRÁVE TO, aby na trh nevstupovali a súťaže nevyhrávali stále íní výrobcovia.
Re #52264 Sommelier: Metropola by mala dostať to, čo si kúpi...
No a nebude nahodu stejny problem i u tech nakoupenych 15TrM ? navic hodne dilu je od externich dodavatelu, ktery s ostrovem neskoncili a vyrabeji dal. Proste se nakoupi dil se shodnou fukci a provede se jeho schvaleni . Osobne sem zvedavej jak dlouho se bude cekat na ND pro elektrosragory.
No az na 2-3 pokusny vozy, zbytek je temer bezproblemovej a dlouhodoby odstaveni bylo spusobeny dodavatelama. Dlouhy cekani na opravu naprav (jediny opravce je nekde v SK) , previnuti a oprava zavazne poskozenyho rotoru u trakcniho motoru a u jednoho vozu s odlisnou vyzbroji problemy s menicem. Jinak pokud vim tak umrtnost je mensi jak u 14TrM.
je to modernejsie, lepsie, krajsie, len by som sa zastavil na ze vraj negativnymi skusenostami.
V kazdom pripade to ale suhlasi s mojim svetonazorom o progrese a podpore novych veci...
su veci ktore ovplyvnis. Tamy sa zastavili po smrtelnej nehode vedenia DP (aspon taku kacicu som pocul)
ak je toto problem (dost sa v dielnach chlasta)
a ak je problem, ze kazda vozovna ma z kazdeho kusok (preco, preco, preco ?)... Este by mohli sorky rozhodit do kazdej par, podobne ako plyny, aby sme to uz naozaj mali vsetko vsade...
Keby vtedy kupili 22Tr, museli by si ich nechat homologizovat, ale hlavne - teraz by sa vam po BA prehanali (a este dlhe roky az desatrocia do buducnosti) maloseriove vozidla, ktore t.c. nikto nevyraba, a na ktore je problem zohnat cokolvek, lebo ich vyrobili radovo asi desat.
Ak mas slusne a snazive dielne, tak s tym nie je ziadny problem.
Lenze ak mas 6 klbovych vozidiel (325-330), z ktorych je kazde jedno neopakovatelne a unikatne, potrebujes v dielni nielen unikatne nahradne diely, ale hlavne ludi, ktori sa vyznaju do vsetkych variant toho, co im po dvore jazdi. Konkretne PO ma problem s udrzanim TAMov a Ikarusov 435 nazive. Furt je daco z toho odstavene, lebo drahe nahradne diely, alebo nahradne diely jednoducho neexistuju.
Hmm , zajimavy je ze ted se do 21Tr investuji klimatizace a fungl novy napravy RABA. Co se rezaveni tyce, holt uz nastava doba, kdy se vuz po ujeti zivotnosti vyradi a nebude se recyklovat furt dokola. Rezne vsecho. I ty slavny kataroforezni slintyhnusy. Velka nehoda tu tusim jeste nebyla, ale dily jsou i kdyz se na ne obcas ceka. Obcas si over informace.
Problem:
bude mat mercedes subeh 10 vozov za dobru cenu, ktorych dodavka sa nezrealizuje pre zaplavu v Kulambatare a ty to nebuses moct vyuzit koli zmluve s manom ?
Riesenie: do zmluvy nedas ziadnu klauzulu, ze pocas tych piatich rokov nesmies kupit nic od nikoho ineho. Tychto 10 MANov kupis teda naviac.
Problem:
co ak zhori hrobonova (dopravny boh ochranuj nas) a ty budes potrebovat nahle kupit 50 trolejbusov (aj ked ta statny fond podpori) ?
Riesenie:
Zhorenie Hrobonovej je nepredvidatelna udalost, na nahradu stratenych vozov sa vypise nove vyberove konanie, peniaze pojdu z poistky (if any), resp. od mesta.
"A v slusnych uplatkarskych podmienkach sa to aj tak nerobi, lebo vzdy sa najde niekto, kto tu zmluvu prehodnoti ako nevyhodnu a nakoniec sa to moze pekne predrazit (taky par rocny nakup)."
Najviac to robia ti, ktori v tendri prehrali. Kazdy prehrany tender napriklad Karosa dlhodobo vlaci po sudoch, ktore dlhodobo prehrava.
"A co take trollina, neboli by uz dnes lepsie ?"
Boli. Lenze ja som vas tender na NPT nepisal ani nevyhodnocoval.
Ty sa proste stale snazis naznacit, ze tender na 5 rokov je chyba. Ja ti hovorim, ze tender sam o sebe je v poriadku. V neporiadku su ti ludia, co o tom rozhoduju.
Tak niekde som čítal, že s 21Tr sú nejaké väčšie problémy, že vraj im celé hrdzavejú a pri väčších nehodách kvôli tomu ani nerobia generálne opravy a radšej nechávajú náhradné diely na opravy iných.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy