Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #52258:
Skutočne nemám záujem znovu sa zamiešať do stokrát otrepaných bratislavských debát, ale buď taký láskavý a povedz mi KTO KEDY V ŽILINE, BYSTRICI ALEBO PREŠOVE PREHLÁSIL KAROSU ZA ŠROT? Keby si to mysleli, asi by to nebol ich výhradný dodávateľ vozov. Zamysli sa trochu.

Re #52260 Sommelier:
"Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty."

No a? Veď hlavný dôvodom, prečo napríklad DPMP zvolil popisovaný postup bolo PRÁVE TO, aby na trh nevstupovali a súťaže nevyhrávali stále íní výrobcovia.

Re #52264 Sommelier: Metropola by mala dostať to, čo si kúpi...
Reply on: Papyr #52289:
No a nebude nahodu stejny problem i u tech nakoupenych 15TrM ? navic hodne dilu je od externich dodavatelu, ktery s ostrovem neskoncili a vyrabeji dal. Proste se nakoupi dil se shodnou fukci a provede se jeho schvaleni . Osobne sem zvedavej jak dlouho se bude cekat na ND pro elektrosragory.
Reply on: PvvS #52283:
Ty uz se taky nedelaji a postupem casu budou dily na ne taky hur k sehnani.
Reply on: Sommelier #52287:
No az na 2-3 pokusny vozy, zbytek je temer bezproblemovej a dlouhodoby odstaveni bylo spusobeny dodavatelama. Dlouhy cekani na opravu naprav (jediny opravce je nekde v SK) , previnuti a oprava zavazne poskozenyho rotoru u trakcniho motoru a u jednoho vozu s odlisnou vyzbroji problemy s menicem. Jinak pokud vim tak umrtnost je mensi jak u 14TrM.
Reply on: PvvS #52286:
je to modernejsie, lepsie, krajsie, len by som sa zastavil na ze vraj negativnymi skusenostami.
V kazdom pripade to ale suhlasi s mojim svetonazorom o progrese a podpore novych veci...
Reply on: Sommelier #52285:
se snad rozebira rozdil 15trM a 22tr ne ?
Osobne sem pro 21/22tr nez pro dinosary 14/15tr
Reply on: PvvS #52283:
osobne by si kupil 22 miesto 14 alebo nie ? To som nepochopil...
Reply on: Papyr #52280:

su veci ktore ovplyvnis. Tamy sa zastavili po smrtelnej nehode vedenia DP (aspon taku kacicu som pocul)
ak je toto problem (dost sa v dielnach chlasta)
a ak je problem, ze kazda vozovna ma z kazdeho kusok (preco, preco, preco ?)... Este by mohli sorky rozhodit do kazdej par, podobne ako plyny, aby sme to uz naozaj mali vsetko vsade...
Reply on: Papyr #52282:
By si se divil kolik dilu je shodnych s 9tr/14tr/15tr ......
Reply on: Andy #52273:
Keby vtedy kupili 22Tr, museli by si ich nechat homologizovat, ale hlavne - teraz by sa vam po BA prehanali (a este dlhe roky az desatrocia do buducnosti) maloseriove vozidla, ktore t.c. nikto nevyraba, a na ktore je problem zohnat cokolvek, lebo ich vyrobili radovo asi desat.
Reply on: Papyr #52278:
presne v tom sa zhodneme. 95 % dlhodobych zmluv je nevyhodnych a s tymto systemom treba na slovensku proste pockat.
Reply on: Sommelier #52275:
Ak mas slusne a snazive dielne, tak s tym nie je ziadny problem.

Lenze ak mas 6 klbovych vozidiel (325-330), z ktorych je kazde jedno neopakovatelne a unikatne, potrebujes v dielni nielen unikatne nahradne diely, ale hlavne ludi, ktori sa vyznaju do vsetkych variant toho, co im po dvore jazdi. Konkretne PO ma problem s udrzanim TAMov a Ikarusov 435 nazive. Furt je daco z toho odstavene, lebo drahe nahradne diely, alebo nahradne diely jednoducho neexistuju.
Reply on: Andy #52277:
Hmm , zajimavy je ze ted se do 21Tr investuji klimatizace a fungl novy napravy RABA. Co se rezaveni tyce, holt uz nastava doba, kdy se vuz po ujeti zivotnosti vyradi a nebude se recyklovat furt dokola. Rezne vsecho. I ty slavny kataroforezni slintyhnusy. Velka nehoda tu tusim jeste nebyla, ale dily jsou i kdyz se na ne obcas ceka. Obcas si over informace.
Reply on: Sommelier #52271:

Problem:
bude mat mercedes subeh 10 vozov za dobru cenu, ktorych dodavka sa nezrealizuje pre zaplavu v Kulambatare a ty to nebuses moct vyuzit koli zmluve s manom ?

Riesenie: do zmluvy nedas ziadnu klauzulu, ze pocas tych piatich rokov nesmies kupit nic od nikoho ineho. Tychto 10 MANov kupis teda naviac.

Problem:
co ak zhori hrobonova (dopravny boh ochranuj nas) a ty budes potrebovat nahle kupit 50 trolejbusov (aj ked ta statny fond podpori) ?
Riesenie:
Zhorenie Hrobonovej je nepredvidatelna udalost, na nahradu stratenych vozov sa vypise nove vyberove konanie, peniaze pojdu z poistky (if any), resp. od mesta.

"A v slusnych uplatkarskych podmienkach sa to aj tak nerobi, lebo vzdy sa najde niekto, kto tu zmluvu prehodnoti ako nevyhodnu a nakoniec sa to moze pekne predrazit (taky par rocny nakup)."
Najviac to robia ti, ktori v tendri prehrali. Kazdy prehrany tender napriklad Karosa dlhodobo vlaci po sudoch, ktore dlhodobo prehrava.

"A co take trollina, neboli by uz dnes lepsie ?"
Boli. Lenze ja som vas tender na NPT nepisal ani nevyhodnocoval.

Ty sa proste stale snazis naznacit, ze tender na 5 rokov je chyba. Ja ti hovorim, ze tender sam o sebe je v poriadku. V neporiadku su ti ludia, co o tom rozhoduju.
Reply on: PvvS #52276:
Tak niekde som čítal, že s 21Tr sú nejaké väčšie problémy, že vraj im celé hrdzavejú a pri väčších nehodách kvôli tomu ani nerobia generálne opravy a radšej nechávajú náhradné diely na opravy iných.
Reply on: Andy #52273:
KOukam asi presne vis co rikas. Proc ted DPMB (Brno) koupil polovrak prvniho prototypu 22Tr a hodla vrazit peknych par milionu do jeho reko a jedna o 22TrAC ,a nekoupi radsi ojety , podle tebe dokonaly, 15Tr z ostatnich mest ? Prece by to bylo levnejsi a kapacitnejsi ne ?
Kapacita 22Tr je proti 15Tr nizsi o celych 5 osob. To je na lince opravdu poznat a z pohodlnyho vozu je najednou sardinka .
Reply on: Papyr #52272:
je ale realny problem s tymto gulasom ? Myslim, ze je to nevyhodne ?
Reply on: Andy #52273:
asi si na tom trolejbusov trhu velmi nepomozes.
Reply on: Sommelier #52270:
Keby vtedy namiesto 15TrM kúpili 22Tr, tak
- nebol by 6-minútový interval, ale 10-minútový a to pri nižšej kapacite
- o pár rokov by zistili, že to je konštrukčne zlý voz, že radšej mali kúpiť tie 15TrM, viď skúsenosti v Brne...
Reply on: Sommelier #52266:
Inak robis mi tu advokata pre system, ktory DPMP pouzival v 90. rokoch. Potom to tak koncilo.
318-321 Karosa B741
322-324 Karosa B732
325-328 TAM 272A180 - kazdy jeden iny
329-330 Ikarus 435
331-332 Karosa B941
333 solo Cutybus

Proste kazdy pes ina ves. Ale zato kazdy rok iny vitaz tendru.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.