Reply on: Sommelier #52264:
Nie je potrebne kupovat ziadne Karosy, kym Karosa nevyhynie. Aby sme nikomu nestranili, nazvime vyhercu tendra "vozidlo X". Najblizsich 5 rokov budeme kupovat model X, ak sa potom prestane vyrabat, alebo inde najdeme lepsiu ponuku, budeme dalsich 5 rokov kupovat vozidlo Y. S tym, ze ceny sa dohodnu vzdy na ZACIATKU toho 5-rocneho obdobia. Co je na tom take nepochopitelne?Tvoje argumenty su o tom, ze mate skorumpovany magistrat a DPB. No ano, mate. (Kto nema.) Ale to nie je argument. "Nemozeme urobit ramcovu zmluvu na 5 rokov, lebo u nas vo vedeni podniku su taki ludia, ktori by to nepochopili a rozkradli."
Inak, suhlasim s tym, ze hlavne mesto by malo byt vybavene najlepsimi vozmi. Lenze sa pozri, aka je realita. Presov vas uplne, co sa tyka vozoveho parku, vysmial. A nema tolko penazi v mestskom rozpocte, ako Bratislava. Vsetko je o ludoch.
Sommelier
ked je to teda z tvojho pohladu takto, OK.
Poschodove autobusy, ktore prichadzaju v BA do uvahy su velmi starej koncepcie - Karosa & Ikarus. Je jedno ci koncepcia nizkopodlaznych pochadza o par rokov neskor alebo nie. Jedna sa o to, ze staty (spolocenstva statov), ktore si zakladaju na znalostnej ekonomike (teda aj SR) by mali nielen podporovat vyskum a vyvoj priamo - jeho financovanim, ale aj kupovanim a vyuzivanim NOVYCH poznatkov. Kupit deviatkovu radu karos, co je sedmickova s novym xichtom a zadkom (motorom - ten LIAZ je asi dobry, ale asi vela zere) odporuje zakladnej strategii znalostnej akonomike a podoba sa na zmyslanie Indie, kde teraz z liniek vyrazaju do ulic fungl nove felicie.
Kupit nove karosy je to same ako rekonstruovat tie stare. Je to ten isty srot, co myslim tvrdia aj v BB, ZA a ostatnych mestach. Karosa bola dialkovy voz a nie mestske vozidlo, ktore znesie zataz brzda/plyn.
Investicia do novych modernych nizkopodlaznych vozidiel sa vrati v podobe
najma setrenia prepravneho casu
zvysenia kreditu v ociach turistov, ktori maju s kolieckovymi kuframi trochu problem
vacsej integracie ludi so zdravotnym postihnutim do spolocnosti
podporou najnovsich technologii
priamou investiciou do vyrobnej sfery ekonomiky
...
By the way, co ak Mercedes, Neoplan, Renault alebo ktokolvek otvori alebo rozsiri servisne centrum po nakupe o 60 pracovnych miest ? Aj taketo veci sa daju dohodnut, nie ?