tak zase nieco k metru:
osobne si myslim, ze zeleznicna stanica v petrzalke je dost nestastne umiestnena, nakolko hlavna os a teda aj buduce metro povedie inokade. videl som sice nejaky projekt, kde bola priestorom sucasnej rusovskej cesty vedena odbocka na stanicu, ale to asi nie je ono.
bratislava sice nema milion obyvatelov, ale narozdiel od vacsiny velkomiest jej tvar tvori akesi velke Y, teda smer na zahorie, petrzalka a najlepsie je to asi smerom na vychod, kde je rovina. dosledkom prirodzenych i umelych barier (ako male karpaty, dunaj, rakusko, madarsko, letisko) sa cely rozvoj mesta koncentruje len do urcitych koridorov. spolahlivym riesenim dopravy je uplne oddeleny dopravny prostriedok. do urcitej miery je vlastne jedno, ci to bude elektricka alebo metro (podobne riesenie by ponukala aj samostatna cesta pre autobusy - napr. na estakade, aj ked nie som zastanca autobusov).
metro je lepsie pravdepodobne z toho dovodu, ze nejako implicitne obsahuje urcitu navigaciu a teda znizuje riziko kolizii, nakolko v beznej doprave je kopa vodicov, ktori kaslu na predpisy a nasledne vznikaju problemy, zapchy a nespolahliva doprava.
(ja sa inak velmi cudujem ako mozu dat niektorym dementom vodicak). takze moj nazor, metro alebo pod/nad povrchova elektricka (alebo aj nejaka nekonvencna draha), len co najskor sa rozhodnut.
osobne si myslim, ze zeleznicna stanica v petrzalke je dost nestastne umiestnena, nakolko hlavna os a teda aj buduce metro povedie inokade. videl som sice nejaky projekt, kde bola priestorom sucasnej rusovskej cesty vedena odbocka na stanicu, ale to asi nie je ono.
bratislava sice nema milion obyvatelov, ale narozdiel od vacsiny velkomiest jej tvar tvori akesi velke Y, teda smer na zahorie, petrzalka a najlepsie je to asi smerom na vychod, kde je rovina. dosledkom prirodzenych i umelych barier (ako male karpaty, dunaj, rakusko, madarsko, letisko) sa cely rozvoj mesta koncentruje len do urcitych koridorov. spolahlivym riesenim dopravy je uplne oddeleny dopravny prostriedok. do urcitej miery je vlastne jedno, ci to bude elektricka alebo metro (podobne riesenie by ponukala aj samostatna cesta pre autobusy - napr. na estakade, aj ked nie som zastanca autobusov).
metro je lepsie pravdepodobne z toho dovodu, ze nejako implicitne obsahuje urcitu navigaciu a teda znizuje riziko kolizii, nakolko v beznej doprave je kopa vodicov, ktori kaslu na predpisy a nasledne vznikaju problemy, zapchy a nespolahliva doprava.
(ja sa inak velmi cudujem ako mozu dat niektorym dementom vodicak). takze moj nazor, metro alebo pod/nad povrchova elektricka (alebo aj nejaka nekonvencna draha), len co najskor sa rozhodnut.
Samozrejme nie zrealizovat, ale ze by ju mohli spravit. Ale pisal si, ze to vsetko je plan na 30 rokov. Mno... mna by skor zaujimali plany tak maximalne do najblizsich 5 rokov. Ci sa planuje nieco. Ja som napriklad pocul (a to si tam nespominal, ze bolo v Primacialnom), ze ma ist elina OPAT na Pribinovu !!! K divadlu a koncit by mala pri TASR ! Myslim, ze to by bolo velmi dobre, nakolko sa tam planuje s vystavbou noveho centra.
Papyr