Reakcia na: SZKV #50131:
Až tak hrozne ďaleko ako sa na prvý pohľad zdá to nie je, ale pravdaže, je to kus cesty. Tá investícia je z pochopiteľných príčin samoúčelná. Samotná duozvrhlosť tam prinesie iba nové kĺbové vozy. Pokiaľ by sme mali autobusy v normálnej výbave, tak by tam mohli klobásky premávať aj teraz.Keby sa spravila trolejbusová trať, dala by sa krásne obslúžiť ekologickou dopravou ďaľšia časť mesta. Najbližší trolejbus je na Patrónke, prípadne Hodžovom nám. Pokiaľ by išli dráty po nábreží, tak by išli prevažnú časť trasy tam, kde je aj tramvaj, takže by teoreticky stačilo zavesiť tie dráty a nadimenzovať meniareň. Ďaľší námet na trolejbusy je do Slávičieho údolia, kde chodia autobusy vyťažené dostatočne. Sú tam linky ako napr. 39, ktoré veľkú časť trasy idú pod drátmi.
Čo by sme však chceli, keď toto mesto nie je schopné postaviť ani kúsok drátu a zobojsmerniť Patrónku, vďaka čomu musí premávať napr. úžasná linka 49, ktorá ide okrem úseku Vojenská nemocnica - Patrónka (t.j. 1 zastávka) celú trasu pod drátmi.
fobust
Ja sa priklanam k druhemu rieseniu, totiz jedine toto je nieco rychlodrazne, zalozene na hustom naslednom intervale a prestupoch. Zdoraznujem, ze si to vyzaduje vystavbu prestupnych terminalov, krytych, s prestupom na hrane. Linky si uz sam dobre naznacil. Malo by ist o zakladne spojenie vychod - zapad a sever - juh, konkretne:
linka 1:
Dubravka, Karlovka, Tunel - Obchodna - Vazovova - Trnavske Myto - Ruzinov.
Linka 2:
Potom Karlovka - nabzezie - Safko - Spitalska - Krizna - Trnavske myto - Zlate piesky (kazdy druhy spoj by zachadzal na Nove mesto, kde by koncil).
Linka 3:
Raca - Racismyto - Vazovova - Americke nam. Spitalska - otocka okolo Safka (po vybudovani Petrzalky do petrzalky). Vybrane spoje iba po ZST Vinohrady.
Linka 4:
Spojenie HLST po trase linky 13: HLST - Obchodna - Nam. SNP. - otocka okolo Safka a spat rovnakou trasou. Po vybudovani Petrzalky linku z Race a zo Stanice presmerovat rovno po Sturovej do Petrzalky.
Prestupne terminaly: Molecova (s priamym prestupom aj na trolejbus na DD), Novy most, Kamenne namesie, Obchodna, Vazovova, Trnavske myto.
Tebou navrhovana linka HLST - ZST Nove mesto je zaujimava, kazdopade by trebalo zistit ci by nevolizla vzduch, teda v porovnani s ostatnymi linkami.
Ked, tak by malo zmysel spravit ju ako plnohodnotnu
Linku 5:
HLST cez Vazovou, Racismyto, Raciansku a tam novou tratou "subezne" s vlakom na ZST Nove mesto. Tak ci tak sa tam planuje vystavba cestnej komunikacie, takze potiahnut tam tramvaj MA opodstatnenie. Zaroven sa tym zabezpeci akasi "polokruzna linka", ktora sa vyhladovo moze krizovat aj s Ruzinovskou radialou a moze koncit niekde v Prievoze. To si vyziada dalsie prestupne terminaly. Zaroven odlahci linku do Race , totiz isla by s nou subezne po zastavku Mlada Garda.