Ešte k tým radialam :
Od križovatky na Tomašikovej po konečnu Astonomická križuje električkovu trať 5 krat cesta a na niektorých miestach su od seba tie prejazdy 10 metrov ( vchod na Sumračnu). Nemohly by sa spraviť z toho iba 2 prejazdy na začiatku a konci? Ajtak nie su dostatočne využite a tých pár metrov čo budu musieť šoferi ísť navyše ich nezabije ! a ked hej nech použivaju električky ?
Od križovatky na Tomašikovej po konečnu Astonomická križuje električkovu trať 5 krat cesta a na niektorých miestach su od seba tie prejazdy 10 metrov ( vchod na Sumračnu). Nemohly by sa spraviť z toho iba 2 prejazdy na začiatku a konci? Ajtak nie su dostatočne využite a tých pár metrov čo budu musieť šoferi ísť navyše ich nezabije ! a ked hej nech použivaju električky ?
Beus
A este jedna drobnost - fakt, ludia, nemate niekto znameho pravnika? Tie Vinohrady si skutocne zasluzia trestne oznamenie za sabotaz dopravy...za to, co tam momentalne stoji a "funguje" by mal ist niekto normalne sediet.
Ad prezentovane busy:
Heuliez: znova a stale nic ine, len praobycajna Agora po faceliftovej kure, tentokrat vsak podstatne vydarenejsej ako v pripade otrasne vyzerajuceho cela Citelisu
stary Renault: podobnost cela s Ikarusmi 111 a 161 ciste nahodna
Spectre & VanHool: ano, vanHool ide inou cestou, a to cestou riadenej 3. (a prip. 4.)napravy. Co si osobne nemyslim ze by bola prave idealna cesta, aj ked sa snazia o optimalizaciu riesenia skracovanim vzdialenosti od 2. napravy po os klbu (co je u riadenej 3. napravy vhodne), ale stale ten zadny clanok musi dost "zametat" - jednoducho to nezoptimalizujes tak, aby zaroven dostatocne malo vybiehal dovnutra obluka, a zaroven malo "zametal" vonkajsim rozkom. Ono sa to proste neda, bud jedno alebo druhe, nie oboje. To mas uz totiz skoro ako tramvaj - v celom obluku okrem zaciatku zameta predny vonkajsi roh, a v celom obluku okrem konca zasa rovnako zameta zadny roh. U busov s neriadenou 3. napravou mas eliminovane aspon to zametanie zadneho clanku, ktory takmer kopiruje predny, hoci ide trosku viac dovnutra. No beztak, koncepcia 3. napravy nema zdaleka taky vplyv na manevrovatelnost voza, ako dlzky rozvorov, previsov, vzdialenosti naprav od klbu, a dimenzovanie klboveho spojenia. A to urcite vies. A dovolim si tvrdit, ze napr. taka 22Tr, ktora ma 2. napravu skoro rovnako vzdialenu od osi klbu ako neriadenu tretiu, ma lepsiu manevrovatelnost (teda lepsi prejazdovy profil) nez akykolvek klbovy voz s riadenou 3. napravou.
A teraz uplne offtopic: Ked sa tu spominali linky odvsadial vsade, napadlo ma, ze aj ja som mal kedysi taku maniu vymyslat elektrickove linky tak, aby co najviac vyuzivali vsetky mozne manipulacne prepojky