Reakcia na: Peon #47870:
Niečo o SAD a jej privatizácii tu:http://www.kamim.sk/doprava/index.php
Ad 1.: Myslím, že SAD BA je na tom najlepšie, ale nad vodou ju drží hlavne medzinárodná doprava.
Ad 3. + 9.: pár čísel tu:
http://www.eurolines.sk/page/profil_sad.asp
Ad 7.: Revízori existujú, ja som však ešte ani jedného nevidel. wow#
Ad 12.: To patrí odjakživa k SAD, myslím, že to tak ľahko nezmeníš. ?
Ad 13.: Určite kompletný CP. Predstav si, že si v Žiline a chceš ísť do Trnavy. Priamy spoj ZA-TT nechodí a ty máš v CP len konečnú Bratislava. Lenže z tých spojov stojí v Trave polovica a ty nevieš presne, ktorý spoj to je. ?
Ad 14.: Podľa mňa všetky alebo takmer všetky.
Peon
Dnes som cestoval jedným zo spojov SAD Bratislava a využitý teda bol až príliš (mnohí ľudia stáli). Tak mám zopár otázok:
1; Ohľadne SAD je akosi ticho, ako sa darí napr. SAD Bratislava? Je v strate?
2; Kto ho vlastne vlastní - patrí časť SAD BA aj štátu alebo napr. Bratislavskému samosprávnemu kraju? Zvyšok patrí komu?
3; Aká je situácia ohľadne počtu liniek a spojov? Plánuje sa pridanie či skôr ubranie? Skôr to druhé, že? ?
- Oproti minulosti je aj tam iste dosť veľký pokles výkonov (do niektorých oblastí už dokonca nepremáva - Slnečné údolie za Limbachom, rekreačná oblasť Košarisko za Borinkou)...
4; Ako prebieha spôsob platenia za prepravu v zahraničí? Aj tam si každý kupuje u vodiča v hotovosti lístok na určené miesto (v hotovosti alebo odpočítaním obnosu z karty)?
- Nepripadá mi to vhodné pre 21. storočie, ale lepší spôsob som nevymyslel. Cestujúcich načierno je tam takto iste minimum na rozdiel od našej MHD.
5; Už sú všetky podniky SAD sprivatizované? Ak áno, prečo majú rovnaký názov?
- Napr. v Česku majú rôzne dopravné spoločnosti rôzne názvy...
6; Používajú všetky SAD na slovensku pri vydávaní lístkov aj na transparentoch informačný systém Emtest?
7; Dá sa podľa palubáka spätne overiť počet cestujúcich, odkiaľ kam cestovali a tak? Existujú aj v SAD revízory?
- Raz v správach na TV Markíza hovorili, že áno, aby vodiči nevozili svojich známych zadarmo...
8; Ako je to u SAD s nákupom nových vozidiel?
- Plynofikácia "vrakov" ich tuším nezasiahla tak ako DPB...
9; Koľko vozidiel asi má SAD Bratislava? A koľko DPB? Pre porovnanie...
10; Koľko kilometrov denne približne najazdia v porovnaní s DPB? Určite málo oproti DPB, že?
11; Rôzne SAD vraj majú rôzne sadzby cestovného, takí dôchodcovia nad 70 rokov v SAD BA platia evidenčné cestovné 5,-Sk za každých započatých 50 (alebo len 25???) kilometrov? Ako je to inde? Za diaľkové spoje platia dôchodcovia nad 70 polovicu?
12; Nemohli by mať SAD aspoň na niektorých prímestských linkách jednoduchšie cestovné poriadky bez toľkých vysvetliviek podobné tým v mestskej doprave? Čo vy na to?
13; Čo je podľa vás lepšie?
a; vylepenie kompletného cestovného poriadku celej linky na každej zastávke ako napr. v SAD Bratislava
b; vylepenie len cieľovej zastávky, pri ktorej sú uvedené spoje tam idúce ako napr. v SAD Žilina
14; Ktoré slovenské podniky SAD jazdia do Bratislavy (nielen na diaľkových linkách) okrem SAD BA?
- Ja viem o SAD Trnava, ktorá robí napr. linku z Trnavy cez Ružindol, Modru a Pezinok do BA.