Zdroj Pravda 22.7.2005 príloha Bratislava (SITA)
Od budúceho roku sa bude cestovať pohodlnejšie
Všetci držitelia čípových kariet bratislavského Dopravného podniku budú môcť od jari budúceho roku využívať výhody integrovanej dopravy v hlavnom meste a jeho okolí. Integrovaná doprava umožní prestupovanie medzi rôznymi druhmi dopravných prostriedkov na jeden cestovný doklad a za jednotnú cenu. K výhodám bude patriť aj minimálne čakanie pri prestupovaní. Cestujúci, ktorí si kupujú klasické lístky, budú môcť využívať tento druh dopravy od roku 2007. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá bude koordinovať grafikony prepravcov vznikla tento týždeň podpísanm zmluvy medzi krajom a mestom.
Od budúceho roku sa bude cestovať pohodlnejšie
Všetci držitelia čípových kariet bratislavského Dopravného podniku budú môcť od jari budúceho roku využívať výhody integrovanej dopravy v hlavnom meste a jeho okolí. Integrovaná doprava umožní prestupovanie medzi rôznymi druhmi dopravných prostriedkov na jeden cestovný doklad a za jednotnú cenu. K výhodám bude patriť aj minimálne čakanie pri prestupovaní. Cestujúci, ktorí si kupujú klasické lístky, budú môcť využívať tento druh dopravy od roku 2007. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá bude koordinovať grafikony prepravcov vznikla tento týždeň podpísanm zmluvy medzi krajom a mestom.
yale
K trase B: rieši dopravu z Petržalky, rýchlu dopravu na Hlavnú stanicu a Trnavské Mýto - perspektívne Filiálku. Ideálne by bolo zachytiť ešte Ružinov pred Miletičovou. Umožní odbúrať vysokú frekvenciu mestskej dopravy na Štefánikovej aj Šancovej, poskytuje konečne priame prepojenie centra so stanicou v severojužnej osi, Hlavná stanica by fungovala ako prestupný bod na autobusy smer Patrónka, Lamač, DNV. V podstate by sa zóna bez autobusov MHD rozšírila až po úroveň stanice. V samotnej Petržalke by vďaka rýchlosti nosného systému cez centrum bola táto možnosť ďaleko atraktívnejšia ako električka, teda rozšírila by sa aj atrakčná zóna trasy - mnohí cestujúci v súčasnosti prechádzajúci Dunaj dopravou cez Nový Most by sa radšej po priečke priblížili k nosnému systému a pokračovali ním, teda znížil by sa aj dopravný nárok cez Nový Most. Trasa prechádza zásadnými prestupovými bodmi v centre (električky na Kamennom nám., Hodžovo nám.) aj ďalej od centra (Hlavná stanica, Trnavské Mýto). Výrazné zvýšenie atraktivity lokalít po celej trase (v súvislosti s pripravovanou výstavbou Hlavnej stanice nárast jej významu aj z iných dôvodov ako dopravných), aktívna zábrana odchodu mestotvorných funkcií z centra. Predstav si, aké možnosti by vznikli, ak by si sa za 10-11 minút dostal napr. z lokality Technopolu na Hlavnú stanicu. Na túto rýchlu, kapacitnú a za každého počasia dostupnú trasu by sa samozrejme prispôsobila doplnková doprava.
Problémy trasy: vzdialenosť od Račianskeho Mýta, zrejme na hrane atraktivity a cestujúci z Rače do centra by asi neprestupovali z električky, prestupovali by tí na Hlavnú stanicu. No a samozrejme druhý problém - nepokrytá autobusová stanica (resp. stanica Pribinova až cca 600m od stanice). Toto sú ale veci, s ktorými by sa dalo žiť. Takisto pripojenie letiska nevidím ako prioritu nosného systému, to by skôr mala riešiť železnica, charakter dopravy z letiska je viac na expresnú linku bez lokálnych zastávok.