Reakcia na: Papyr #46573:
Myslíš že v BA bude trať v hĺbke ako na Nám. Míru (ktorú si si vybral iba zhodou okolností)? Podľa mňa v BA s dĺžkou príchodu na nástupište nebude problém, máš nejaké iné informácie?Prepravná rýchlosť električky v CMO je neporovnateľne nižšia ako v metre. Rozhodovanie metro-električka je zástupný problém, lebo električka sa už jednoducho nedá postaviť v tých trasách, ako je navrhované metro. Typ ľahkého metra tiež môžeš krásne prispôsobiť dopravnej požiadavke a rozumne si znížiť náklady.
A ešte inak: v čom sú teda náklady na ľahké metro také odlišné ako náklady na podzemnú električku? Čím to je, že podzemná električka bude superlacná a aj to najmenšie metro superdrahé?
Ja nevidím problém v tom, že v metre budú chodiť vozidlá električkového typu, ale tá trať musí byť od začiatku rýchlodrážna s podzemným vedením v CMO. Previesť električku "mimoúrovňovo" nad oblasťou, kde aj tak má voľný koridor, a potom ju pustiť na tú najpomalšiu trať v centre, to mi nedáva príliš logiku.


si
takze k tej kapacite - staci ze budes mat jednu hodinu pocas dna kedy tam budes danu kapacitu potrebovat a musis na to kupit dostatocny pocet autobusov; aj ked ti z nich polovica spravi za den len jedno kolo a zvysok dna budu hnit vo vozovni.
Podla vypoctov (nielen mojich) by mala trvat elektricke cesta z janikovho dvora na safarikovo nam. 12 minut (to je cas v pohode dosiahnutelny, pri dobrom vodicovi a nie prilis velkych balikoch na zastavkach by sa to malo dat stihnut aj za menej
zo safarikovho nam na trnavske myto prejde elektricka v sucasnosti za cc 8 minut; t.j. z janikovho dvora bez uprav na trati v meste za 20 minut; ked si k tvojim 17tim minutam priratas faranie do a z podzemia, tak to mas uplne rovnake za menej penazi...
hlavna stanica je bohuzial z pohladu sucasnej mestskej siete umiestnena dost nestastne a jej vhodnejsia obsluha kolajovou dopravou by vyzadovala vacsie investicie aj priamo v meste (ktore by mali prist az neskor)
elektricka v petrzalke, ak ju aj povazujes za provizorium, je riesenim ktore bude minimalne najblizsich 50 rokov vyhovovat pozadovanym prepravnym narokom a je to realizovatelne v relativne kratkom casovom obdobi s financnymi prostriedkami ktore mesto k dispozicii ma
tvoje autobusove provizorium je nedostatocne uz dnes a jeho pouzivanim len oddialis neake zmysluplne riesenie, zaroven jeho prevadzka bude odcerpavat daleko viacej financnych prostriedkov...
na metro (alebo to co si pod nim ty predstavujes) mesto prostriedky nema, s tym co mesto ma mozes budovat akurat neaky kratky kusok ktoreho vyznam bude zanedbatelny; dobudovanie siete metra tak aby z nej mali uzitok vsetcia mozes ocakavat tak okolo roku 2100 (a to sa uz aj tak budu zas pouzivat asi ine technologie...)
PS: v rozpocte na vystavbu elektricky je nemalo prostriedkov sluziacich na rekonstrukciu stareho mosta; tento most je nutne rekonstruovat bez ohladu na to ci ostane cestnym alebo po nom pojdu elektricky vzhladom na to ze nevyhovuje viacerym normam a ani jeho ocelova konstrukcia nie je uz zrovna v najlepsom stave; takze tie peniaze z rozpoctu mesta na tu rekonstrukciu budu musiet ist tak ci tak; nezabudni aj tuto sumu (jedna sa o nieco medzi 1 a 2 mld. SKK podla mojich odhadov) priratat k nakladom na tvoje autobusove riesenie.