Reakcia na: fobust #44632:
ked sa tu raz už s metrom začalo (1985), preivestovali sa obrovské peniaze na projektovú dokumentáciu a samotné stavebné práce, príde mi to ako velmi nevýhodné rušiť projekt a úplne nové budovať. Veľmi hrubo a obrazne povedané, to je niečo také, ako by teraz zatvorili most Apollo a začali vedľa neho stavať druhý nový most s tým, že Apollo nedokončia nikdy ? pretože, ja osobne si myslím, že cca 1mld Kčs čo bola vtedy preinvestované na metro, sú dosť pekné peniaze, na dnešné pomer tá 1mld Kčs je dnes v SKK určite niekoľko násobne väčšia. A nakoniec, myslím, že metro má z hladiska kapacity väčšiu budúcnosť, električka mu konkurovať rýchlosťou (čas prepravy) nemôže a istotne tvorí aj podstaným podielom mestský charakter. Porovnaj si územie, kde sa potiahlo metro, napr. v Prahe, znamená to okamžitý rozvoj daného územia, stúpa hodnota pozemkov atd. Takže po vybudovaní metra určite by nastal nepochybne aj rozvoj územia kde metro jazdí. Ale prosím, je to len môj názor ?
fobust
Ja som asi najvacsi odporca metra v Bratislave, ale v Prahe je to o niecom uplne inom. Porovnaj si zataze a logicky ti vyjde metro ako jedine mozne riesenie. Netvrdim ze vsada, ale v drvivej vacsine pripadov ano. Na rozdiel od Bratislavy, kde by sa takze metro podla ruskeho vzoru rentovalo tak v spickovej hodine, mozno polhodine, inak by bolo velmi stratove a neekonomicke. A moderna, plne segregovana a preferovana tramvaj ti aj na tu spickovu hodinu poda ten isty vykon, len treba chciet. S tym co sa stavia teraz - resp. co sa planuje - ta tramvaj do Petrzalky, s tym neratam ako definitivynm riesenim. Nutne musi ist tramvaj v CMO pod povrch, treba aj nove useky, racionalizaciu linkoveho vedenia. S tramvaje postupne treba spravit mestsku rychlodrahu, ciastocne pod povrchom. Mam svoje vizie a mylsim ze vela ludi tu ich zdiela. Diskusia k nim je vitana. Vobec sa vsak nepovazujem za niekoho, kto by bol zasadne proti metru vsade. Ja (a nielen ja) som proti nemu tu v Bratislave. Ty ho tu vazne ches?