81-71: zatial co sa u nas kraka, Praha stavia. Keby sme nevyhadzovali peniaze na kadejake predprojektove a projektove pripravy na velehlasne metro - najprv sovietske a potom VAL, tak uz sme tu mohli davno mat aspon "rychloelektricku". Takto mame plesnive Ikace 28x, hnile Vrakosy a ine CNG vraky a nostalgicke spomienky na stareho dobreho bolsevika, co nam kazdy rok zakupil 100 novych vozov, aby zlempoval udrzbu este viac ako bola. Ale snivaj dalej svoj sen o NDS a vyhratom boji nad IAD.
Papyr
Rychlodraha by znamenala zdvojkolajnenie, ciastocne zatunelovanie a elektrifikaciu trate Praha Bubny - Hostivice a urobenie kratkej odbocky na letisko. Takato rychlodraha by mohla jazdit na striedacku do Kladna a na to letisko, spickovy prekladovy interval 7,5 minuty, uvazovane vozidlo jednotka Ceskych drah radu 471. Umoznuje prestup na VSETKY TRI linky metra, zaroven ich ciastocne okruzne spaja.
Metro bude znamenat tunelovanie a tunelovanie, pricom bude predlzena len jedna trasa. Okrem obrovskych stupani, co to tam ma zdolavat, vadi aj to, ze metro vobec neriesi dopravu do Kladna a zatazovanie metra bude nerovnomerne - v uz dnes existujucej casti trasy A to bude narvane, od Dejvickej po Motol poloprazdne a od Motola prazdne.
A nad tym sa mam radovat? Alebo - ked s tym nesuhlasim - som nepriatel metra?