Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #44537:
no jasne, ze sa mi nechcelo citat vsetko po sebe... ?
Presne s Tebou suhlasim, zalezi na inych systemoch. Pisal som o ulohe zeleznice. V BB ale saliny nechodia. Nevadi.

Sorry s tou Dejvickou - mam to fixnute ako Dejvicka a je to Evropska. Ja som pisal o Motole a Letisku... Ta stavba je v Prahe rovnako odklepnuta ako u nas Petrzalska elektricka.

Nikto o tom nic nevie. Presne tak. Bratislavsky dopravny system je taka lochneska prisera.

O rozpoctoch som nepisal. Pisal som iba o tej moznosti, ze by DP dostal + stvornasobok trzby za listky - tak ako v Prahe. Neviem kolko to je momentalne presne, ale urcite tolko nedostava ani zdaleka.

Este raz:
Nebojujem proti elektricke !
Ako sa da v Bratislavskych podmienkach zrealizovat jej bezpecnost, bezbarierovost, plynulost, spolahlivost, kapacitnost, komfortnost,... ?

Vyjadrujem len nazor, ze stavat akykolvek novy system na povodnych elektrickovych radialach je v BA nevhodne riesenie.

Ak sa napriklad vybuduje stanica autobusov, vlakov a zachytne parkovisko niekde za Racou, Pieskami, DNV s prestupom na Bratislavsku salinu, chce mi niekto povedat, ze nou budem s FREKVENCIOU zastavok v meste rychlejsie ako autom ?
Tam je totiz kamienok urazu. Vo frekvencii zastavok a zastavovania, ktore budu musiet aj rychlejsie, lepsie,... elektricky aj po prestavbe na atomovy pohon absolvovat.
Takze ak nebudem pri pouziti NDS elektricky v meste rychlejsie, nema zmysel vyhadzovat peniaze oknom.
Reakcia na: Sommelier #44520:

"Električka je doplnkový dopravný prostriedok" - Električka sama o sebe nie je doplnkový dopravný prostriedok. Jej "doplnkovosť" závisí od úloh všetkých subsystémov MHD. Domáca úloha: Porovnaj úlohu električky v Prahe, Brne, Bratislave a Banskej Bystrici. Je vo všetkých vymenovaných mestách pravdivý Tvoj výrok vyššie? Čo je v uvedených mestách nosným systémom MHD?

"Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro" - Dejvická ulica je pokojná ulička, na ktorej je Divadlo Spejbla a Hurvínka, ale žiadna električka, metro ide už roky kus severnejšie. Zrejme sa Ti táto ulica pletie s Evropskou. Plán (o ktorom zrejme hovoríš) na predĺženie metra A je, avšak nie popod celou výpadovkou, ale "chalupoidou" cez Motol na letisko. Zdôrazňujem, že je to plán, alebo v takejto podobe skôr politická hračka (viac info na príslušných miestach, nechcem to tu celé rozvádzať). A aj to je plán až po dostavbe C do Letňan a výstavbe D-čka, čiže ešte veľa vody pretečie Vltavou do začiatku jeho realizácie.

"Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú." - Ak nebudú, tak nebudú najmä kvôli peniazom. A ak nebudú peniaze, je dosť pochybné, že bude pod zemou hocičo iné (napr. metro).
"Pretože o tom nikto nič nevie." - To je zdôvodnenie? Alebo vysvetlenie?

Keď už si spomenul Viedeň a Prahu, zisti si, aké majú rozpočty tieto mestá a koľko si môžu dovoliť dávať na dopravné stavby a teda na výstavbu a rozvoj systémov metra či električiek.

Na záver, neviem, či čítaš po sebe to, čo napíšeš, ale mne v niektorých odstavcoch unikal zmysel.
dnes rano jazdil aj nejaky plynak na L88, cislo som nevidel
Reakcia na: Sommelier #44520:
S tým názorom, čo je tam v 8/10 tvojho príspevku nesúhlasím. Predsa už aj inde na svete sú v popredí električky ako nosný systém. A aj v Prahe je električka do istých oblastí budovaná rýchlodrážne, pretože pre tieto oblasti je kvázi nosný systém (Barrandov, Modřany)
čaute ide vam košicka imhd? neviem prečo mi nechce otvorit ?
Reakcia na: m@rtin #44530:
Inak ak som to spavne pochopil zo skodovackej stranky tak ich idu 8 dodat aj do Polska.
Reakcia na: KLF #44531:
No presne tak, nič moc. Vektra je určite krajšia, i ked mne sa osobne aj tak najviac páči SGP ULF jazdiace napríklad vo Viedni...
Reakcia na: m@rtin #44530:
Huh.. 😉 Porsche ? 🙂 No sila... No ale to este nemusi byt zaruka, ze sa to musi pacit, nie ? Mne osobne sa vazne ta Vektra po dizajnovej stranke paci viac.
KLF:
Ta nová tramvaj je vyráběná ve Škodě Plzeň a design na ní dělala firma Porsche. Ta dělala i design pro nové lokomotivy pro ČD tady: http://elektricke.atlaslokomotiv.cz/380/380-001.jpg

T3 Wana je rekonstruovaná T3, kterou provádějí v Ostravě. Víc se dočteš někde na netu. Je to zkrátka jedna z mnoha dalších modernizací T3, která by připadal v úvahu.
Reakcia na: BigMac #44528:

Myslim ze vyskum sa velmi sustreduje na fuziu, vid ITER.... ? Takze buducnost vid tam. Som optimista - verim ze sa dozijem prveho reaktora, ktory nebude len tetovaci, ale bude plne vyrabat el. energiu. Mozno budem dedo kym to doladia a pojde to do prevadzky.
Trepko: nabuduce, skor ako nieco namlatis do klavesnice skus prirucku fyzikalnej chemie a sylaby z nuklearnej fyziky. Taky atom je svina, ale sekerou sa stiepit neda, to si skor rozstiepis palec, ktorym ho pridrziavas. 😉 Ale je pekne, ze si zastancom tejto modernej formy ziskavania cistej energie, hoc sam ani nevies poriadne preco. Este tak odhalit new sposob, ako zvysit jeho ucinnost a sme svetove jednotky! VÚJE Trnava. jadrová energia - energia buducnosti!
Trepko: na margo predosleho prispevku: radiodiagnostika a radioterapia nie su stiepne reakcie, ale len fyzikalne a fyziologicke vyuzitie ionizujuceho ziarenia. Spravna davka na spravne miesto o spravnej frekvencii, pripadne odraze. Rec je o roentgene, ozarovani nadorov a pocitacovom nuklearnom tomografe, pre blbych Americanov pocitacovom tomografe. Tam vsak ide o elektrochemicke javy, o ostrelovanie jednotlivych jadier elektronovym lucom, podobne ako na obrazovke televizora. Len prvky su ine.
Trepko: zklidni hormony. Stiepna reakcia rozhodne fascinujuca je, ale tie Tvoje, prepac, dristy o vydatnosti loziska rudy fascinuju uz menej. To je geologicky problem, rovnako ako u hocktorej inej suroviny, uhlie, striebro, zlato, med a cin nevynimajuc. Zato ta celkova ucinnost atomovej elektrarne v rozmedzi 1-3% je fascimujuca dokonale. Ake ine "rozumne" vyuzitie jadra ako vyrobu elektriny a tepla poznas? Teda okrem zbrani hromadneho nicenia a tzv spinavych bomb... 😞
Reakcia na: Andy #44523:
:))) No sak aj to je potrebne pre nas - autickarov. Nie ? 🙂
Reakcia na: Mikimaus #44490:
A linka 510 aj po dva a pol mesiaci výluky podľa CP jazdí cez Mierovú a na displejoch hádže Radničné nám. a podobne, hoci jazdí cez Gagarinovu.
Reakcia na: KLF #44522:
V BA budeme mať Most Košická, Mlynskú dolinu, Einsteinovu, Sitiny, dva pruhy na nábreží, dlhšiu Tomášikovú a podobne... 🙂
No neviem, ale najkrajsia mi pripada ta VEKTRA. To nove, co chystaju pre Prahu vyzera dost divne.
A ta T3Wana - kokos to co je ? 🙂 To aj v BA budeme mat ?
Toľko chýb som v strojopise ešte nevidel. ? Dávať električku pod zem je nerozumné.
Odpočuté z rozhovoru s vyšším pracovníkom DP Praha:
za lístky tržba 2 mld + dotácia 8 mld
pretože nasledujeme trend v mnohych Europskych metropolach a dost velkou mierou prispievame na dopravu. Táto obasť je v Prahe veľmi dobre zastúpená.
Zlá výhovorka. Ale oprati DP Bratislava, ktorý by mal dostať k 5 násobku svojej tržby, chodilo by sa krajšie a lepšie.
Možno by sa už tá električka do Petržalky stavala a vedelo by sa oveľa skôr kde sa dajú zohnať investičné prostriedky (ktoré sa dostanú do ekonomiky veľmi rýchlo späť).

A ešte jeden odkaz pre električkofilov v tomto meste...
Električka je doplnkový dopravný prostriedok. Napriek tomu že to funguje v mnohých, aj hlavných, aj večších mestách ako je Bratislava. V týchto mestách sú ale tieto električky dobre a výhodne napojené na roziahly, rýchly, bezpečný, dobre vybavený systém ťažkej koľajovej dopravy. Ktorého sa my v Bratislave nedožijeme. Kto je presvedčený, že áno nech slobodne vyjadrí svoj nesúhlas.
Električka Bratislavských rozmerov je nevhodná do centra mesta. Ak porovnáte Vieďeň, čo je lepšie ? Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú. Pretože o tom nikto nič nevie.
Určite sa zlepší prejazdnosť električiek mestom. A rozšírenie pešej zóny, pretože v Bratislave striktne platí, že kam môže ísť električka môže ísť aj auto.
Moja otázka je, čo sa stane potom, ako električka vyjde von. Možno v roku 2100 - výjazdy spod zeme Lafranconi, Krasňany,Jurajov Dvor, Bajkalská (môj odhad). Centrum bude oveľa väčšie a náročnejšie na dopravu. Potom sa tá električka bude hnať cez všetky preplnené ulice. Bude brzdiť a ohrozovať dopravu (s preferenciou alebo bez preferencie). Čím viac trate pôjde pod zem, tým budú trate na všetkých radiálach bezpečnejšie. Totiž človek musí byť v cieli rýchlejšie s MHD.
Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro, Nie preto, aby tam mohol byť jazdný pruh pre autá (pretože tak to u nás dopadne - autá a parkoviská). Električka do vzdialenej stanice z Dejvickej pokračuje tak, že metro ide oblasťou po inej trase. Tým sa dosiahne jeho nasmerovanie do veľmi preťažených častí a tým sa zlepší dopravné pokrytie mesta (nemocnica Motol, letisko). A rozvoj.
Čo teda v uliciach, v ktorých sa už dnes nedá bezpečne a pohodlne nastúpiť do električky so šírkou ostrovčeka 1 meter ? Rýchlejšiu električku ?
Myslím, že stačilo. Tri pripomienky:
Nosný dopravný systém existuje aj neexistuje. Je totiž stále. Každé jedno mesto ho má, aj Bratislava. Nič teda nie je nové. Nebudujeme marketingové politické sny a nerobíme zázraky. NDS v skutočnosti neexistuje.
Dopravný systém sa nestavia od Primaciálneho námestia, ale širšom ponímaní aspoň z A,HU,CZ respektíve v tom užšom z PK,DS,SC,TN,... A to z mesta aj do mesta.
Určite v minimálne polovici nemám úplnú pravdu. Alebo vôbec.
Reakcia na: trepko #44518:
A este musim doplnit ze sice su nase VVER 440 omnoho bezpecnejsie ako RBMK, ale uz V1 je velmi stary a fakt by bolo dobre ukoncit jeho prevadzku a radsej dostavat Mochovce.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.